SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej det tycker jag inte är självklart. Du tycker alltså demokratin kan öppna upp för vilka tokigheter som helst? Demokrati är inte lika med anarki.

I dina ögon tokerier, men skulle det vara i majoritetens intresse, är det du som anses tokig.

Du har en skev och inskränkt syn på demokrati, du väljer att döma andra genom ditt personliga filter och förkastar andra alternativa syn.

Steg ett för att acceptera demokrati är att inse att det kan bli precis just tvärt emot sina egna värderingar.

Kort och gott, om Sveriges befolkning väljer att bli ett land som styrs av en extremhöger, är det bara till att acceptera.:tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I dina ögon tokerier, men skulle det vara i majoritetens intresse, är det du som anses tokig.

Du har en skev och inskränkt syn på demokrati, du väljer att döma andra genom ditt personliga filter och förkastar andra alternativa syn.

Steg ett för att acceptera demokrati är att inse att det kan bli precis just tvärt emot sina egna värderingar.

Kort och gott, om Sveriges befolkning väljer att bli ett land som styrs av en extremhöger, är det bara till att acceptera.:tummenupp

Du menar alltså att det skulle vara som Du säger "skev och inskränkt syn på demokrati" om de på t.ex 30 talet stoppat A.Hitler.

Onekligen intressant!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du menar alltså att det skulle vara som Du säger "skev och inskränkt syn på demokrati" om de på t.ex 30 talet stoppat A.Hitler.

Onekligen intressant!

Det är lätt att vara efterklok.....

Skulle det varit ok att skjuta karl marx, på t.ex 30-talet, när han för femtielfte gången spelat bort alla pengar och tiggde mer?

Men det är det stora massan som dikterar vad som är rätt eller fel, påstår inte att det är bra alla gånger, men det är så det fungerar.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nej det tycker jag inte är självklart. Du tycker alltså demokratin kan öppna upp för vilka tokigheter som helst? Demokrati är inte lika med anarki.

Vi har ju trots allt långtgående lagar gällande hets mot folkgrupp, anstiftan till våld med mera. SD följer ju den lagen.

Du vill utesluta ett parti ur demokratin pga av historiska händelser och egna tolkningar av vad partiet har i stadgorna.

Själv röstar du på vänsterpartiet...

Du inser att vi då även tvingas utesluta vänsterpartiet. Av samma skäl. Det är ju trots allt ett parti som en gång var våldsbejakande och stalinistiskt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Okej. Högerextremist kvinnan ringer och vill boka lokal.

Hon berättade att de skulle ha fest, spela musik och grilla. Jo, tjena! :hihi

Du fetsnoken. Om man har som nöje att dricka bärs och skandera sieg heil kvällen lång får man nog räkna med att det retar upp andra medborgare i samhället rätt så rejält. Det kanske inte är att problem för dig, Du gillar kanske samma nöje som nassarna?

Spela musik och grilla :lol

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Okej. Högerextremist kvinnan ringer och vill boka lokal.

Hon berättade att de skulle ha fest, spela musik och grilla. Jo, tjena! :hihi

Du fetsnoken. Om man har som nöje att dricka bärs och skandera sieg heil kvällen lång får man nog räkna med att det retar upp andra medborgare i samhället rätt så rejält. Det kanske inte är att problem för dig, Du gillar kanske samma nöje som nassarna?

Du borde prova att ha fest,spela musik och grilla.
Det är trevligt.
I ditt fall blir det nog lite ensamt, dock.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Det kanske inte är att problem för dig, Du gillar kanske samma nöje som nassarna?

Aaaah, det klarnar och jag förstår. Allt snack om att nazizm och rasism har starkt fäste i Sverige idag... de ser en massa grillande och tror det är nassar i farten...

Jag fattar!!! :rofl

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Du borde prova att ha fest,spela musik och grilla.
Det är trevligt.

Jodå, säkerligen i det sällskapet. Jag väljer nog att hoppa det :hihi

Är ju dock omåttligt nyfiken på VEM/VILKEN/VILKA stackare som stod på menyn när det i detta högerextremisters sällskap skulle ut och grillas

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Aaaah, det klarnar och jag förstår. Allt snack om att nazizm och rasism har starkt fäste i Sverige idag... de ser en massa grillande och tror det är nassar i farten...

Jag fattar!!! :rofl

Ah, min älskade hemmansägare. Välkommen in från höskullen :hihi

fan vet om man blir mer vis av att ens försöka förstå det Du skriver :krama

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
där kvalificerade du dig själv direkt olämplig att ens diskutera dessa frågor.

Det intressanta är väl ändå att du och dina gelikar buntar ihop SD folk och Ultrahöger pack till en kollektiv massa som ska ta ansvar för landets demokrati :hihi

l!me

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Hoj
blandat
Det intressanta är väl ändå att du och dina gelikar buntar ihop SD folk och Ultrahöger pack till en kollektiv massa som ska ta ansvar för landets demokrati :hihi
eftersom du inte ens är för demokrati så finner jag det föga intressant att diskutera med dig.

:hej

Smagatusk

Guest
Du tycker alltså demokratin kan öppna upp för vilka tokigheter som helst?

Vill be om ursäkt för min tråkiga attityd tidigare. Blir bara lite sne på mig själv när jag missbedömer folk, som i ditt fall...

Demokrati KAN faktiskt öppna upp för vilka tokigheter som helst. Det ligger faktiskt i betraktarens ögon. Men det mest antidemokratiska är ju när minoriteten försöker bestämma över majoriteten. Känner du igen dig?

En proffspokerspelare sa en gång nåt i stil med "upptäcker du inte idioten vid ett pokerbord så är det du som är den". Du är relativt ensam, #space.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Demokrati KAN faktiskt öppna upp för vilka tokigheter som helst. Det ligger faktiskt i betraktarens ögon.

Det knepiga är ju att det faktiskt är själva framgångsreceptet. Utveckling och framåtskridande kräver ju närmast per definition radikala tankar.

För övrigt ett jävligt bra inlägg... ödmjukhet vill jag gärna bli bättre på.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten