Fast så där är det ju verkligen inte. Det förekommer ingen stor debatt i media angående halalslakt. Det nämns emellanåt i mindre format. Däremot har det så länge jag kan minnas funnits en het debatt gällande djurens väl/slaktmetoder, djurtransporter etc etc. UTAN religiösa förtecken! En debatt som i många fall har lett till våldsamheter till och med. McDonalds-attentat, Scanbilar i brand, mordhot osv.
+ en massa text......även en blind höna hittar ett korn...
Jo, jag upplever nog dubbelmoralen som du. Det är på detta håll den är riktad.
Jag kritiserade ju halalslakten på ett balanserat sätt. Jag var noga med att påpeka att det var lika sak med Kosher. Och jag var noga att poängtera att jag accepterade svensk halaslakt så länge den är märkt. Motivet är religionsfrihet och right-to-know, vanlig jävla konsumentmakt. Inget som vänstern eller liberaler ogillar, tvärtom. Jag är liberal, därav min ståndpunkt.
Jag har jobbat med hållbarhetsfrågor i 20 år och det finns ingen hejd på vad jag har krävt skall märkas på produkter.
Jag fick "epitet" kastat i ansiktet på mig. Jag sprang energiskt SDs ärenden.
Fan helt otroligt.
Bonny och korvgubbe,
Jo, det var fulknep och orättvist, det erkännes. Men jag tror som Basooka här ovan: det hymlas mycket kring halal för man är rädd för att kämpa mot den skit som kastas på en.
Bevis: Nones obalanserade inlägg ovan.
Det finns bara diken i denna debatten. Ingen hederlig intellektuell väg.
Last edited: