Skrotnisse
What would Shervin do?
Du menar Skrotnisses svårigheter att blanda ihop Skäl med Exempel?
Hur går det med svenskan?
Och du tycker att ditt svar var ett exempel på ett skäl?Du efterfrågade ett skäl, inte ett exempel.
Ja det tycker jag.Och du tycker att ditt svar var ett exempel på ett skäl?
Ja det tycker jag.
Ska ta det igen ännu enklare:
Ett skäl till att någon röstar på parti X istället för parti Y kan vara att hen tycker parti Y har en sämre politik än parti X.
Ja det tycker jag.
Ett skäl till att någon röstar på parti X istället för parti Y kan vara att hen tycker parti Y har en sämre politik än parti X.
Eller har vi blandat ihop skäl med anledning?
En anledning till att någon röstar på parti X istället för parti Y kan vara att hen tycker parti Y har en sämre politik än parti X.
Ett exempel på varför någon röstar på parti X istället för parti Y kan vara att hen tycker parti Y har en sämre politik än parti X.
Pragmatiskt är skäl, exempel, och anledning såklart samma sak.
För mig var det iaf väldigt uppenbart att det var ett konkret exempel som efterfrågades.
Hur går det med svenskan?
Och du tycker att ditt svar var ett exempel på ett skäl?
Aaah, istället för att ödmjukt bara erkänna sitt misstag och gå vidare väljer man att köra huvudet i sanden och svara med ett "Men durå?".
Låt se, vilket parti med tillhörande (oftast anonym) svans brukar köra med den taktiken?
Folkpartiet
Aaah, istället för att ödmjukt bara erkänna sitt misstag och gå vidare väljer man att köra huvudet i sanden och svara med ett "Men durå?".
Låt se, vilket parti med tillhörande (oftast anonym) svans brukar köra med den taktiken?
Tycker jag inte.Dett kår kanska praa.
Ja det tycker jag.
Jag kan såklart inte redogöra för samtliga skäl varför människor röstar på det ena partiet eller det andra. För egen del vet jag skälen, för andra kan jag oftast bara gissa.Sedär.
Vänsterretorik.
Inte ens du kan väl anse att det är en redogörelse för vare sig skäl för eller exempel på anledning till val av politisk ställning.
Jag kan såklart inte redogöra för samtliga skäl varför människor röstar på det ena partiet eller det andra. För egen del vet jag skälen, för andra kan jag oftast bara gissa.
Jag gissar vidare; du vill ha ett skäl till att jag röstar vänster, så jag ska vara generös nog att ge dej flera:
* Jag vill ha en aktiv miljöpolitik som verkligen tar frågan på allvar.
* Jag vill ha en ekonomisk politik som syftar till att göra samhällsekonomin mindre beroende av en marknad hårt styrd av kapitalistiska intressen.
* Jag vill minska klasskillnaderna i samhället och göra det lättare att ta sej uppåt från botten.
Dessa skäl är några som gör att jag väljer att rösta på Vänsterpartiet. Vill klargöra att det finns MYCKET i Vs politik som gör mej spyfärdig, men sett till politiken totalt är alla andra etablerade partier ännu sämre.
Slutligen tre skäl till att jag inte röstar på Sverigedemokraterna:
* Jag anser att deras invandringspolitik syftar till att tillskriva människor egenskaper utifrån ras, etnicitet och kultur utan att se till människornas individuella särdrag.
* Jag anser att de, oavsett invandringspolitiken, för en värdekonservativ politik på ett sätt som kan begränsa människors friheter och rättigheter. Liberalen i mej tycker detta är helt åt helvete.
* Jag anser att de inte lyfter miljöpolitiken på ett seriöst sätt.
Vill du redogöra skälen till varför du röstar (ellet inte röstar) som du gör?
Seriös miljöpolitik. Skatt på solcellsproducerad energi.
Seriöst. Mycket. Ungefär så seriös som ROMson är i sitt ämbete.
Nej, Romson är inte seriös tyvärr. Hon är en kossa.
Men hon framstår ju ändå som hyfsat intelligent i jämförelse med ett parti som räknar fel på sisådär 40 tusen miljarder?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|