SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
SD, gissning av Sifo inför riksdagsvalet 2010: 3,8% +- 0,9%SD, gissning av Sentio inför riksdagsvalet 2010: 5,6%SD, riksdagsval 2010: 5,7%Felmarginal, Sentio: 1,75%Felmarginal, Sifo: 21-96%
SD, gissning av Sifo inför riksdagsvalet 2014: 10,4 %SD, gissning av Sentio inför riksdagsvalet 2014: 12,7 %SD, riksdagsval 2014: 12,86%Felmarginal, Sentio: 1,25%Felmarginal, Sifo: 24%
Seriöst, hur kan någon ta Sifo på allvar?

Med samma felmarginal på Sifos majsiffror för SD (14,7%) skulle den riktiga siffran ligga på 18,3%.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
*Idag presenterade även norska Sentio sin senaste opinionsmätning.SD går fram 2,7 procent ifrån den senaste mätningen och når ett resultat på 22,1 procent. Det högsta resultatet någonsin i en opinionsmätning och bara 1,7 procent ifrån Moderaterna (23,8) och 1,8 ifrån*:banana

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
sentio-jun-15.png

Glad midsommar på er!:tummenupp

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag förstår att många röstar på M S och M av gammal vana.
Trots svikna löften och ryggradslöshet.
Men:
Vad är det för folk som fortfarande röstar på V och MP?
Borde de inte förlora sin rösträtt då?

Jag har svårare att förstå dom som fortfarande röstar på M faktiskt. Jag tror att om man röstar på V så vill man ha vänsterpolitik och röstar man på MP så vill man ha trendig stollepolitik vilket man också får. Jag tror däremot inte att dom som röstar på M vill ha S+MP-politik vilket ju en röst på M faktiskt är i praktiken.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har svårare att förstå dom som fortfarande röstar på M faktiskt. Jag tror att om man röstar på V så vill man ha vänsterpolitik och röstar man på MP så vill man ha trendig stollepolitik vilket man också får. Jag tror däremot inte att dom som röstar på M vill ha S+MP-politik vilket ju en röst på M faktiskt är i praktiken.

Röstar man på M vill man ha en andra klassens medborgare, klart intressant om man nyttjar arbetskraft...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag förstår att många röstar på M S och M av gammal vana.
Trots svikna löften och ryggradslöshet.
Men:
Vad är det för folk som fortfarande röstar på V och MP?
Borde de inte förlora sin rösträtt då?
Skulle du hålla med om att din åsikt i frågan möjligen är något färgad av din politiska övertygelse?
Jag tycker nämligen ganska så tvärt om, med skillnaden att jag inte anser SD-anhängare bör förlora sin rösträtt.
Till skillnad från dej stöder jag nämligen demokrati, vilket i det här fallet innebär att även de man inte sympatiserar med bör ha rätten att använda sin röst.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skulle du hålla med om att din åsikt i frågan möjligen är något färgad av din politiska övertygelse?
Jag tycker nämligen ganska så tvärt om, med skillnaden att jag inte anser SD-anhängare bör förlora sin rösträtt.
Till skillnad från dej stöder jag nämligen demokrati, vilket i det här fallet innebär att även de man inte sympatiserar med bör ha rätten att använda sin röst.

Inte ett smack.
Ge ett enda skäl att rösta på V eller MP.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...