totoro
Är fulladdad ibland
SD 19,5 (+1,0) ath yougov
Rekord
Rekord
SD, gissning av Sifo inför riksdagsvalet 2010: 3,8% +- 0,9%SD, gissning av Sentio inför riksdagsvalet 2010: 5,6%SD, riksdagsval 2010: 5,7%Felmarginal, Sentio: 1,75%Felmarginal, Sifo: 21-96%
SD, gissning av Sifo inför riksdagsvalet 2014: 10,4 %SD, gissning av Sentio inför riksdagsvalet 2014: 12,7 %SD, riksdagsval 2014: 12,86%Felmarginal, Sentio: 1,25%Felmarginal, Sifo: 24%
Seriöst, hur kan någon ta Sifo på allvar?
Glad midsommar på er!
Jag förstår att många röstar på M S och M av gammal vana.
Trots svikna löften och ryggradslöshet.
Men:
Vad är det för folk som fortfarande röstar på V och MP?
Borde de inte förlora sin rösträtt då?
Jag har svårare att förstå dom som fortfarande röstar på M faktiskt. Jag tror att om man röstar på V så vill man ha vänsterpolitik och röstar man på MP så vill man ha trendig stollepolitik vilket man också får. Jag tror däremot inte att dom som röstar på M vill ha S+MP-politik vilket ju en röst på M faktiskt är i praktiken.
Skulle du hålla med om att din åsikt i frågan möjligen är något färgad av din politiska övertygelse?Jag förstår att många röstar på M S och M av gammal vana.
Trots svikna löften och ryggradslöshet.
Men:
Vad är det för folk som fortfarande röstar på V och MP?
Borde de inte förlora sin rösträtt då?
Skulle du hålla med om att din åsikt i frågan möjligen är något färgad av din politiska övertygelse?
Jag tycker nämligen ganska så tvärt om, med skillnaden att jag inte anser SD-anhängare bör förlora sin rösträtt.
Till skillnad från dej stöder jag nämligen demokrati, vilket i det här fallet innebär att även de man inte sympatiserar med bör ha rätten att använda sin röst.
Röstar man på M vill man ha en andra klassens medborgare, klart intressant om man nyttjar arbetskraft...
För att man tycker deras politik är bättre eller mindre dålig än de andra partiernas.Inte ett smack.
Ge ett enda skäl att rösta på V eller MP.
Det är inte ett exempel.För att man tycker deras politik är bättre eller mindre dålig än de andra partiernas.
Du efterfrågade ett skäl, inte ett exempel.Det är inte ett exempel.
Ett exempel när man jämför olika partiers politik är ett exempel på en skillnad.
Inte bra vs dålig.
Försök igen.
Inte ett smack.
Ge ett enda skäl att rösta på V eller MP.
Det är inte ett exempel.
Ett exempel när man jämför olika partiers politik är ett exempel på en skillnad.
Inte bra vs dålig.
Försök igen.
Att du inte skulle rösta på de räcker långt för mig.
- - - Updated - - -
Försök igen?
Tjenare, törs jag gissa att det är semestertider?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|