Drog inte du slutsatser alldeles nyss trots att jag sade att de var felaktiga?
Du svarade aldrig på frågan om du tyckte det var fel av mig att begära källan till påståendet på vad jag skulle ha sagt.
Och du begär heller inte att Markus ska förklara var han fick det ifrån. Jag trodde faktiskt mer om dig då du oftare håller en mer begåvad nivå på dina inlägg än Maggan och Skrotum.
Vill du då svara på detta och försöka se en liknelse till mitt inlägg?
Om någon som blivit mobbad i åratal till slut slår tillbaka mot sin antagonist, har du förståelse för det?
Om en kvinna som blivit misshandlad av sin man i åratal till slut tar fram en kniv när han slår henne, har du förståelse för det?
Du väljer enstaka händelser av enstaka människor, det är knappast fallet mellan israel och västbanken/gaza.
Jag förstår absolut liknelsen, men för att den skall vara applicerbar så måste du vända på en hel del. I detta fallet så började den mobbade med att mobba antagonisten, och kvinnan började misshandla mannen.
Men absolut förstår jag hur du tänker, men det är helt enkelt inte applicerbart med verkligheten.
Men för att gå dig till mötes så borde den mobbade tagit upp problemet direkt, skulle det inte hjälp skulle denne slagit först efter att alla andra utvägar var uttömda, och detta i ett tidigt stadium. Kvinnan borde gått därifrån redan innan han började med att utöva fysiskt våld, inte väntat åratal. Nu ser inte verkligheten inte alltid ut så dessvärre, men med enskilda individer blir det snabbt polariserat.
Så nej, jag har svårt att förstå någon som beter sig såsom du beskriver, men jag utgår ifrån mig själv om jag skall bedöma andra individer med just att förstå dem. Däremot lider jag med deras situation och det som har kommit att bli resultatet av den, men att förstå betyder att jag delar deras förmåga att göra just det de gjorde.
Men jag tror fortfarande att du avser något annat än det du skriver, iaf vill jag tro det.