SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Varför återkopplar du konsekvent till nazister när du väljer att konfrontera honom?

Blir lite fel när du försöker påstå att någon tillskriver dig saker när du hela tiden gör exakt samma sak.

Du vet väl om att det finns fler trådar än de om sd på sporthoj?

Och märk väl att jag bryr mig inte om han kallar mig antisemit, vänsterpack eller miljöfitta. Det bekommer mig inte alls då jag inte är 16 år.

Det han gjorde var att skriva att jag hade sagt något. När jag ifrågasatte det så vände han för första gången andra kinden till och låtsades inte höra.

Om någon försöker citera mig så är väl det minsta man kan begära att denne bara visar vilket uttalande han baserar citatet på?
Skäggot, oavsett alla våra andra meningsskiljaktigheter, nog kan du väl hålla med om det?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Och märk väl att jag bryr mig inte om han kallar mig antisemit, vänsterpack eller miljöfitta. Det bekommer mig inte alls då jag inte är 16 år.

Det han gjorde var att skriva att jag hade sagt något. När jag ifrågasatte det så vände han för första gången andra kinden till och låtsades inte höra.

Om någon försöker citera mig så är väl det minsta man kan begära att denne bara visar vilket uttalande han baserar citatet på?
Skäggot, oavsett alla våra andra meningsskiljaktigheter, nog kan du väl hålla med om det?

Det som kommer mig till minnes var att du uttryckte förståelse för bombningar av civila israeler, det kan väl vara en anledning?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du vet att förra tråden hade kunnat fortsätta om du bara a: Visade källan till ditt påstående. Ett påstående där någon (förmodligen jag) i samma tråd skulle ha sagt nåt om att bränna judiska barn levande, b: bara varit en man och sagt att du gick för långt den gången och tar tillbaka det du skrev.

Det hade varit så enkelt men det krävs en ryggrad för det. Det krävs att man har en tro på sig själv och att man inte är en mobbare som bara gömmer sig på nätet och spyr ut propaganda och lögner.

Som sagt, du bör överväga att gå vidare i livet, du verkar låta små motgångar få stora proportioner. :)

Du har negligerat kanske 10 medlemmar i ett halvår snart, och du kräver givakt när du tycker något inte stämmer till punkt och pricka, det är inte ett okej beteende som vuxen. Långt innan bränna-barn frågan så fick du kanske 100 frågor som du totalt ignorerade, du lyckas fortfarande bortse från det ser jag. En gammal favorit är varför du skrev att du lämnar tråden för att dyka upp efter några dagar. Om du vill ha chansen att räta upp ditt totalt nedsolkade snara eftermäle alltså.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det som kommer mig till minnes var att du uttryckte förståelse för bombningar av civila israeler, det kan väl vara en anledning?

Du misstolkar det uttalandet och även om det var det Markus syftade på så visa mig var jag skriver att jag vill bränna judiska barn levande.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Som sagt, du bör överväga att gå vidare i livet, du verkar låta små motgångar få stora proportioner. :)

Du har negligerat kanske 10 medlemmar i ett halvår snart, och du kräver givakt när du tycker något inte stämmer till punkt och pricka, det är inte ett okej beteende som vuxen. Långt innan bränna-barn frågan så fick du kanske 100 frågor som du totalt ignorerade, du lyckas fortfarande bortse från det ser jag. En gammal favorit är varför du skrev att du lämnar tråden för att dyka upp efter några dagar. Om du vill ha chansen att räta upp ditt totalt nedsolkade snara eftermäle alltså.

Du fattar verkligen inte skillnaden mellan ett allmänt inlägg och att påstå att någon annan sade?
Hur många gånger har jag inte frågat er om vilka frågor ni vill ha svar på? Men du och Sir Väs svarar bara att det borde jag veta.

Ok, då ska ni få era svar nu.

1. Halvsju
2. Jag läste det i tidningen
3. Volvo
4. Lasagne
5. Det kanske jag sade men man kan väl ändra sig?

Sådär, har jag missat nån fråga? Kan ni vara vänliga att ange vilken fråga jag missat isåfall så vi kan gå vidare?

Och vill du nu ange var du fått det där med att bränna judiaka barn ifrån?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du misstolkar det uttalandet och även om det var det Markus syftade på så visa mig var jag skriver att jag vill bränna judiska barn levande.

Möjligt att det var felskrivet av dig, men knappast misstolkat.

Jag har nog missat var det stod att du ville bränna judiska barn, men kommer det från det jag hänvisade till kanske det inte är så stor skillnad mellan att spränga och bränna, låter ju även rätt likt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du fattar verkligen inte skillnaden mellan ett allmänt inlägg och att påstå att någon annan sade?
Hur många gånger har jag inte frågat er om vilka frågor ni vill ha svar på? Men du och Sir Väs svarar bara att det borde jag veta.

Ok, då ska ni få era svar nu.

1. Halvsju
2. Jag läste det i tidningen
3. Volvo
4. Lasagne
5. Det kanske jag sade men man kan väl ändra sig?

Sådär, har jag missat nån fråga? Kan ni vara vänliga att ange vilken fråga jag missat isåfall så vi kan gå vidare?

Och vill du nu ange var du fått det där med att bränna judiaka barn ifrån?

Du tycker att du besvarade frågan med det där intetsägande skräpet?

Som sagt, gå vidare i livet, det är inte första gången någon upplever att en uttryckt åsikt tolkats fel. Det 'r inte rimligt att du först gnäller tills en tråd stängs, för att sedan ta med dig diskussionen in i en annan tråd och fortsätta där.

Skicka eventuella klagomål till moderatorerna.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Möjligt att det var felskrivet av dig, men knappast misstolkat.

Jag har nog missat var det stod att du ville bränna judiska barn, men kommer det från det jag hänvisade till kanske det inte är så stor skillnad mellan att spränga och bränna, låter ju även rätt likt.

Det är din tolkning men inte mina ord, inte min mening.
Att förstå att det till slut brinner för någon efter så sjukt många års ockupation, krig, förföljelse, trakasserier, bojkott och ren jävla död är inte detsamma som att acceptera eller för den delen hylla gärningen.

All annan tolkning är GWB-tolkningar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du tycker att du besvarade frågan med det där intetsägande skräpet?

Som sagt, gå vidare i livet, det är inte första gången någon upplever att en uttryckt åsikt tolkats fel. Det 'r inte rimligt att du först gnäller tills en tråd stängs, för att sedan ta med dig diskussionen in i en annan tråd och fortsätta där.

Skicka eventuella klagomål till moderatorerna.

Jag har svarat på de frågor jag känner till.
Kan inte du upplysa mig om vilken fråga jag missat.
Om du nu vet att mitt svar är fel så borde du rimligtvis veta hur frågan lyder.
Varför är du så rädd för att ställa frågan igen?

Det jag frågade dig angav jag llart och tydligt, flera gånger.
VAD är det som skrämmer dig att göra likadant?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag tycker du borde vara nöjd med resultatet att du fick förra tråden stängd, jag har inga frågor till dig i denna tråd vad jag vet, och det vore konstigt om vi flyttade in den diskussionen hit, eftersom moderatorerna tydligen inte vill ha mer av den varan. Ta upp det med dem.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag tycker du borde vara nöjd med resultatet att du fick förra tråden stängd, jag har inga frågor till dig i denna tråd vad jag vet, och det vore konstigt om vi flyttade in den diskussionen hit, eftersom moderatorerna tydligen inte vill ha mer av den varan. Ta upp det med dem.

Delar detta.

Jag undrar dock vad en medborgare ska rösta på som är för ett eget försvar, vill ha mindre inflytande av EU, satsa på kärnkraften, öka straffskalan för grova brott samt höja kraven betydligt för importerad mat.
Någon?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Delar detta.

Jag undrar dock vad en medborgare ska rösta på som är för ett eget försvar, vill ha mindre inflytande av EU, satsa på kärnkraften, öka straffskalan för grova brott samt höja kraven betydligt för importerad mat.
Någon?

Det är ju bara SD, och då får du ställa det mot deras ibland dåliga ledamöter, eventuellt andra dåliga ställningstaganden osv, och landa i ditt val. Knappast skall du behöva ha någon formidabel gaphals gläfsandes om vad du borde tycka. Demokratibegreppet bör möjligen omfatta rätten att tycka vad man vill om t.ex. EU.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är din tolkning men inte mina ord, inte min mening.
Att förstå att det till slut brinner för någon efter så sjukt många års ockupation, krig, förföljelse, trakasserier, bojkott och ren jävla död är inte detsamma som att acceptera eller för den delen hylla gärningen.

All annan tolkning är GWB-tolkningar.

Nu drar du slutsatser som baseras på falsarier, igen.

Men oavsett om det nu skulle varit sant så är det inte försvarbart med civila offer, och dessa är inte en slump eller av enskild karaktär, utan ett system som stöds från flera håll.

Blir ju lite som att förstå varför den där norrmannen gick lös på ön, totalt verklighetsfrämmande och ett fruktansvärt tankesätt. Jag kan omöjligen förstå hur man kan på något sätt relatera med terrorhandlingar, att förstå en handling betyder att du jämför dig med personen, inget annat. Det du beskriver, igen, är inte en förståelse eller insikt i en serie händelser som mynnar i något, du uttrycker direkt förståelse för en handling, en vidrig handling.

Antar att jag gör en gwb-tolkning, vad det nu betyder. Att handlingen är direkt kopplad till det du vill komma till, bara det att handlingen kom före. Skulle jag ge grannen på käften, sen bli inlåst, komma ut och ge mig på honom för att jag blivit inlåst och sen hamna bakom galler igen. Har då grannen gjort fel?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Tråden är bara låst.
Den finns kvar, så du kan leta igenom den efter frågorna.
Det hade naturligtvis varit betydligt lättare för dig att besvara frågorna när de var färska.
Men det finns ingen anledning för frågeställarna att täcka upp för din lathet/dumhet/lässvårighet.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du vet att förra tråden hade kunnat fortsätta om du bara a: Visade källan till ditt påstående. Ett påstående där någon (förmodligen jag) i samma tråd skulle ha sagt nåt om att bränna judiska barn levande, b: bara varit en man och sagt att du gick för långt den gången och tar tillbaka det du skrev.

Det hade varit så enkelt men det krävs en ryggrad för det. Det krävs att man har en tro på sig själv och att man inte är en mobbare som bara gömmer sig på nätet och spyr ut propaganda och lögner.
Du har fortfarande inte orkat kolla upp vad DU skrev?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är en lite mer offensiv loco vi får ta del av. Nog för att jag tipsade dig loco om tråden i ett pm och undrade i det pm:et om du var sugen på att fortsätta med din pajkastning men nu börjar du helt klart gå över gränsen, det var inte meningen att du skulle ta det bokstavligen men har man ROMson som gud kan vad som helst hända

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är en lite mer offensiv loco vi får ta del av. Nog för att jag tipsade dig loco om tråden i ett pm och undrade i det pm:et om du var sugen på att fortsätta med din pajkastning men nu börjar du helt klart gå över gränsen, det var inte meningen att du skulle ta det bokstavligen men har man ROMson som gud kan vad som helst hända

Jag lovar att säga till när jag är intresserad av vad du tycker.
Ett tips, sitt inte uppe och vänta....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Drog inte du slutsatser alldeles nyss trots att jag sade att de var felaktiga?
Du svarade aldrig på frågan om du tyckte det var fel av mig att begära källan till påståendet på vad jag skulle ha sagt.
Och du begär heller inte att Markus ska förklara var han fick det ifrån. Jag trodde faktiskt mer om dig då du oftare håller en mer begåvad nivå på dina inlägg än Maggan och Skrotum.

Vill du då svara på detta och försöka se en liknelse till mitt inlägg?

Om någon som blivit mobbad i åratal till slut slår tillbaka mot sin antagonist, har du förståelse för det?

Om en kvinna som blivit misshandlad av sin man i åratal till slut tar fram en kniv när han slår henne, har du förståelse för det?

Du väljer enstaka händelser av enstaka människor, det är knappast fallet mellan israel och västbanken/gaza.

Jag förstår absolut liknelsen, men för att den skall vara applicerbar så måste du vända på en hel del. I detta fallet så började den mobbade med att mobba antagonisten, och kvinnan började misshandla mannen.

Men absolut förstår jag hur du tänker, men det är helt enkelt inte applicerbart med verkligheten.

Men för att gå dig till mötes så borde den mobbade tagit upp problemet direkt, skulle det inte hjälp skulle denne slagit först efter att alla andra utvägar var uttömda, och detta i ett tidigt stadium. Kvinnan borde gått därifrån redan innan han började med att utöva fysiskt våld, inte väntat åratal. Nu ser inte verkligheten inte alltid ut så dessvärre, men med enskilda individer blir det snabbt polariserat.

Så nej, jag har svårt att förstå någon som beter sig såsom du beskriver, men jag utgår ifrån mig själv om jag skall bedöma andra individer med just att förstå dem. Däremot lider jag med deras situation och det som har kommit att bli resultatet av den, men att förstå betyder att jag delar deras förmåga att göra just det de gjorde.

Men jag tror fortfarande att du avser något annat än det du skriver, iaf vill jag tro det.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du väljer enstaka händelser av enstaka människor, det är knappast fallet mellan israel och västbanken/gaza.

Jag förstår absolut liknelsen, men för att den skall vara applicerbar så måste du vända på en hel del. I detta fallet så började den mobbade med att mobba antagonisten, och kvinnan började misshandla mannen.

Men absolut förstår jag hur du tänker, men det är helt enkelt inte applicerbart med verkligheten.

Men för att gå dig till mötes så borde den mobbade tagit upp problemet direkt, skulle det inte hjälp skulle denne slagit först efter att alla andra utvägar var uttömda, och detta i ett tidigt stadium. Kvinnan borde gått därifrån redan innan han började med att utöva fysiskt våld, inte väntat åratal. Nu ser inte verkligheten inte alltid ut så dessvärre, men med enskilda individer blir det snabbt polariserat.

Så nej, jag har svårt att förstå någon som beter sig såsom du beskriver, men jag utgår ifrån mig själv om jag skall bedöma andra individer med just att förstå dem. Däremot lider jag med deras situation och det som har kommit att bli resultatet av den, men att förstå betyder att jag delar deras förmåga att göra just det de gjorde.

Men jag tror fortfarande att du avser något annat än det du skriver, iaf vill jag tro det.

Jag håller inte alls med.
Att förstå innebär att man känner medlidande, man känner deras frustration och deras smärta och därigenom förstår var denna aggression kommer ifrån.

Jag behöver inte agera likadant för att förstå. Jag behöver inte önska livet ur judar för att förstå.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten