Du verkade antyda att Grekland inte har några ekonomiska problem pga invandrare?
Då var vi där igen. Hävdar du att de inte hade haft ekonomiska problem om det inte varit för att de släppt in invandrare?
Du verkade antyda att Grekland inte har några ekonomiska problem pga invandrare?
Då var vi där igen. Hävdar du att de inte hade haft ekonomiska problem om det inte varit för att de släppt in invandrare?
Svara på min fråga istället
...eller ville du bara ha sagt att invandring är ytterligare en i raden kostnader som man kan minska på så visst, en stadsbudget består av tusentals poster och kostnader till följd av invandring, flyktingmottagning och humanitär hjälp är några av dem. Givetvis kan man sänka dessa. Drastiskt om man vill. Bara låta kustförsvaret öva prickskytte.
Svara på min fråga istället
Och där var du igen.
Säg vad du vill ha sagt istället, hävdar du att invandringen är ett av de främsta skälen till att Greklands ekonomi är som den är?
T.o.m grannens katt inser att man skulle kunna spara ett par euro på att stänga gränserna helt och kasta ut alla invandrare, alla är således överens om att invandring alltid påverkar ett lands ekonomi.
Min fråga får än en gång bli:
Hävdar du att greklands problem beror på invandring eller att invandringen är ett av de främsta skälen till att deras ekonomi är som den är eller ville du bara förtydliga att invandring till ett land är ännu en i raden av saker som påverkar ett lands ekonomi?
Det är trots allt få länder i EU som tar emot. Och dom som tar emot borde få betald av dom "osolidariska".
Beror Greklands problem på invandring eller består det av flera problem där invandringen är ett av de största eller är det "bara" en i raden av budgetposter som man kan se över när man ändå är där och rotar...
Med tanke på att det var du som trots allt äntrade tråden med ett inlägg som antydde att du ansåg något av de första två alternativen anser jag trots allt att bevisbördan ligger på dig. Om du kommer med förklaringsmodeller som sällan nämns av etablerade ekonomer får du gärna visa varifrån du fått dina uppgifter och med det din åsikt i frågan..
Ta 1.000.000 gånger gratis sjukvård så har du några kronor iallafall, sen tar du 1.000.000 gånger 0kr i skatt så får du inkomsten till statskassan.
Gratis sjukvård till alla som vistas i landet låter ju rätt fjärran den bild som brukar målas upp av Grekland.
Om Amnesty visste att Grekland var så hyggliga mot illegala flyktingar att de t.o.m fick gratis sjukvård kanske de skulle sluta gnälla.
Vilken bild brukar målas upp angående Greklands sjukvård?
Enligt Amnesty är Sverige en polisstat.
Hittar inte länk till artikeln jag läste på SVD, men här är en annan (dock säger dom 1.000.000 illigala invandrare i Grekland, inte Athen som artikeln jag refererade till)
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/den-grekiska-krisens-offer_7706610.svd
Ta 1.000.000 gånger gratis sjukvård så har du några kronor iallafall, sen tar du 1.000.000 gånger 0kr i skatt så får du inkomsten till statskassan.
Du försöker inte ducka lite, eller?
Jag påstår inte att jag är Batman men du kan ju fundera på hur det kommer sig att ingen sett mig och Batman i samma rum...
...
Du kan överväga om du har förstått inlägget eller inte...Är du seriös? Är det verkligen din definition av Svensk kultur. Kan du inte komma på något värt att bevara till din son och efterkommande än lättsam och fördummande amerikansk (hollywood) skräpunderhållning. Du verkar tro att kultur är något som endast uppstår i möte med andra kulturer. Kultur speglar människors liv. Därför har alla människor sin kultur som växt fram genom deras sätt att leva. Den hollywoodkulturen du pratar om är inte genuin Svensk kultur. Det kallas trend.
Men du är inte ensam. Sverige är det enda landet i världen där människor i hög grad uppvisar sådant självförakt för dess egna folk och kultur. En rotlös befolkning utan någonting som binder dem samman är en befolkning utan en framtid. Men förhoppningsvis är det nog bara en trend.
Referens???Allt är bara en diskussion om hönan och ägget, finns inte ett land med kraftig invandring med god ekonomi.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |