SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det löses genom att ha en effektivare polis för och främst. Vidare måste socialen/liknande instutioner kopplas in tidigt. Hur enkelt hade det inte varit i USA om det kommer fram ett par lirare och vill ha din moped; hold on 2 secs - 911- Hey someone is robbing me. 1 minut senare - *BAM* Drägget ligger på marken och lider samt åker dit.

:rolleyes: Joråsåatte. Vilka andra funktioner ska vi lägga ner för att täcka upp det? För att ha den täckningen med poliser, behöver budgeten för densamma ökas med säkert 1000%. :glömdet

Som det är idag finns inte ens resurser att hantera den organiserade brottsligheten, tänk då vilken omfattning som hade krävts för att genomföra din utopi. En polis/10 invånare i princip. Godnatt jord.

Vore det inte klokare att tillse att gängen inte har en förutsättning att skapas? :va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
:rolleyes: Joråsåatte. Vilka andra funktioner ska vi lägga ner för att täcka upp det? För att ha den täckningen med poliser, behöver budgeten för densamma ökas med säkert 1000%. :glömdet

Som det är idag finns inte ens resurser att hantera den organiserade brottsligheten, tänk då vilken omfattning som hade krävts för att genomföra din utopi. En polis/10 invånare i princip. Godnatt jord.

Vore det inte klokare att tillse att gängen inte har en förutsättning att skapas? :va

Resurser och kompetens är inte samma sak...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Gillar ditt sätt att förmedla din tilltro till polisen.

Nu är det dock inte polisens okunskap som ligger till grund för den ökande brottsligheten, är jag tämligen säker på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Gillar ditt sätt att förmedla din tilltro till polisen.

Nu är det dock inte polisens okunskap som ligger till grund för den ökande brottsligheten, är jag tämligen säker på.

Nja, inte förekomsten av kriminella, men deras gärningar kan ju begränsas om dom sätts dit någon gång ibland.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Man löser inget problem genom att lösa dess tillhörande symptom. Kanske dags att börja tänka själv. Det är säkerligen inte lätt när man sedan barnsben blivit fostrad enligt kulturmarxistiska tankemönster.

Det löses genom att ha en effektivare polis för och främst. Vidare måste socialen/liknande instutioner kopplas in tidigt.
Varken polisen eller socialen kan någonsin lösa några av dessa problem. Aldrig.

Va? Berätta mer? På vilket sätt hjälper ful-nationalismen Sverige?
Utveckla gärna. Ful nationalism? SD är inte ett nationalistiskt parti.

Resurser och kompetens är inte samma sak...
Oavsett kompetens och resurser kan inte polisen få bukt med kriminalitet. Kanske om utvecklingen går mot en extremt totalitär polisstat, men det är det sista jag skulle förespråka.

Sen har väl knappast det svenska regelverket blivit uppdaterat efter det nya Sverige.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man löser inget problem genom att lösa dess tillhörande symptom. Kanske dags att börja tänka själv. Det är säkerligen inte lätt när man sedan barnsben blivit fostrad enligt kulturmarxistiska tankemönster.

Varken polisen eller socialen kan någonsin lösa några av dessa problem. Aldrig.

Oavsett kompetens och resurser kan inte polisen få bukt med kriminalitet. Kanske om utvecklingen går mot en extremt totalitär polisstat, men det är det sista jag skulle förespråka.

Sen har väl knappast det svenska regelverket blivit uppdaterat efter det nya Sverige.

Mitt inlägg var inte huruvida polisen kan begränsa kriminalitet eller inte, utan snarare deras förmåga (eller underlåtenhet) att upprätthålla lag och ordning.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

Men jösses! Är inte Sd nationalister? Jimmie kallade sig själv nationalist flera gånger i TV-intervjun senast.

Vad är dom? Internationalister? Kosmopoliter?

Klart de är nationalister!

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Är det ingen pro-SD som såg intervjun med Jimmie Åkesson i Svt? Så himla nyfiken på om ni tycker han gjorde bra ifrån sig.

Själv blev jag lite förvånad, har alltid sett honom som en retoriker av rang och var inte alls beredd på att behöva sitta med skämskudden. Men det var med skräckblandad förtjusning jag såg honom svamla om "de med konstiga kläder som vi kallade kommunister" och benhårt höll fast vid att han inte kände till/märkte av några nazi-tendenser i SD 1995 :rolleyes:

Men vad tyckte ni andra?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det ingen pro-SD som såg intervjun med Jimmie Åkesson i Svt? Så himla nyfiken på om ni tycker han gjorde bra ifrån sig.

Själv blev jag lite förvånad, har alltid sett honom som en retoriker av rang och var inte alls beredd på att behöva sitta med skämskudden. Men det var med skräckblandad förtjusning jag såg honom svamla om "de med konstiga kläder som vi kallade kommunister" och benhårt höll fast vid att han inte kände till/märkte av några nazi-tendenser i SD 1995 :rolleyes:

Men vad tyckte ni andra?

Jättebra som alltid!

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Här har ni lite å bita i folks. Mvh Totoro
Enligt TV-tittarmätningen, (tittarsiffor), gällande SvT:s program ”Nyfiken på partiledaren” som sänds på söndagar slog Jimmie Åkesson nytt tittarrekord för programmet. Då har ändå Löfven, Reinfeldt, Sjöstedt, Björklund och Åsna Romson varit med i tidigare program.

Nedan kan ni se resultaten som är sammanställda av www.mms.se. Reinfeldt var med nöd och näppe populärare än kommunisten Sjöstedt.

1. Jimmie Åkesson – 444.000
2. Stefan Löfven – 433.000
3. Fredrik Reinfeldt – 391.000
4. Jonas Sjöstedt – 371.000
5. Jan Björklund – 315.000
6. Åsa Romson – 237.000

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Enligt TV-tittarmätningen, (tittarsiffor), gällande SvT:s program ”Nyfiken på partiledaren” som sänds på söndagar slog Jimmie Åkesson nytt tittarrekord för programmet. Då har ändå Löfven, Reinfeldt, Sjöstedt, Björklund och Åsna Romson varit med i tidigare program.

Nedan kan ni se resultaten som är sammanställda av www.mms.se. Reinfeldt var med nöd och näppe populärare än kommunisten Sjöstedt.

6. Åsa Romson – 237.000

Bita i?

Gissar på att Breivik skulle slå honom med hästlängder.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C

6. Åsa Romson – 237.000

Åkesson är den ende jag tittat på. Men det är ju inte för att han är "populär" i min bok. Du misstolkar siffrorna grovt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kan inte bli många sympatipoäng på Jimmie Åkesson framträdande. Inte den mest inbitna SD: tjomme bör lita på dem mannen. Enligt hans gamla klasskamrater ljuger J - Å om invandrarkrig hehe ( Surprise!!). Dock anmärkningsvärt att sitta på bästa sändningstid och hitta på saker och händelser ingen annan känner igen!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Har ju sett åtminstone delar av ett par av de andra ehrm, samtalen. Perris lyckades sannerligen inte kamouflera sin avsky för Åkesson det minsta, (och han verkade ändå försöka). K-G hade inte sjunkit så, eller så hade han inte brytt sig och kört på som han vill.

Det är ett bedrövligt koncept. Hur är det i tv4? Malou, eller?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det roliga är att etablissemanget nu sprider en lögn att Jimmy hade fel. Siffrorna etablissemanget publicerar stödjer Jimmys tes, det bryr sig inte #pöbeln om :lol

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Det roliga är att etablissemanget nu sprider en lögn att Jimmy hade fel. Siffrorna etablissemanget publicerar stödjer Jimmys tes, det bryr sig inte #pöbeln om :lol

Fast Jimmie är den enda jag kollat på, och det är inte för att jag stödjer SD utan för jag var nyfiken på hur han skulle motivera sina ståndpunkter. Kanske (troligen) fler än jag som tittade av den anledningen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S