Se på SVT1 kl 22:15 29/7!!!!!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mattias skrev:
... Det är, precis som Chrille säger, ungefär samma sak som fröken Sverige eller vilken skönhetstävling som helst. Lite gay, va? ;)

Läge för en jämförelse mellan bodybuildaren ovan och Frk Sverige.

Båda äter rätt, kan hantera kosmetika, tränar som fan, poserar hej vilt...
...men sen drar Frk Sverige ifrån!
Hon kan även gå fram och tillbaka, kan berätta att "Jag vill resa mycket och jobba med barn och gamla. Sen tycker jag om promenader i naturen också..."

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Macho Woman skrev:
Missade du hela paraplyflicketråden? Jag lade sådär 30 inlägg däri om hur synd jag tycker det är att folk frivilligt vill reducera sin plats i världen till att endast bygga på utseende.

Dessutom är det inte paraplyflicka jag vill bli. Jag vill vara depåkuttersmycke! :fakta :crash

Skillnad på vad man skriver o vad man vill :rodnar

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag har ingen aning om vem Anders Graneheim är. Jag känner honom inte och säger inget om hans person. Även jag ställer mig frågande till utövandet av extremt kroppsbyggande.

Om ni har ett öppet sinne och verkligen vågar ställa frågan på sin spets råder jag er att läsa vad Charles Liverhant har att säga om kroppsbyggning --> LÄNK . Det är ingen sanning, det är bara ett alternativt perspektiv (som jag håller med om i mycket, även om Charles är en cyniker).

Kroppsbyggning är ytligt och förgängligt. Det gör inte världen till ett bättre ställe. Om du skulle dö och fick en dag på dig att göra det du ville, skulle du då gå till gymet och köra ytterligare ett pass för att bättra på din redan tillräckliga kropp?

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
;)

Bifogat

• quit_your_bitching.gif
    quit_your_bitching.gif
    38.9 KB · Visningar: 178

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Chrille skrev:
Alla de idrotterna lä dig ju det jag puschar för - Det är vad du gör som räknas, inte hur du ser ut.

Sen hör jag sällan om folk som drunknar för att de inte simmar lika fort som Igelström, relativt länge sen någon dog för att de försökte köra lika fort som Stiggy

Dock vet jag folk som blivit råmobbade för sitt utseende för att korkade bimbos till föräldrar inte kan lära barnen vad som är viktig, brudar som svält sig halt till döds för att de inte heller fattat vad som verkligen räknas och kom ihåg alla psykoser, oxhjärtan och allmänt knäckta egon som kommer med kroppsfixeringen som kommerr hand i hand med BB.

Träna för att bli frisk??!?! Hur är det nu med alla byggare som vägrar jogga men kan tänka sig att promenera som gamla kärringar. Det känns friskt...

Skillnaden ligger i att i BB så har du redan resultatet framför dig. I simning tex. så presterar du ngt, i en BB tävling visar du upp dina redan färdiga resultat. Det blir ngt av en omvänd tävling. Så du menar att det en kroppsbyggare gör på gymet inte räknas? "Det är vad du gör som räknas..." Då skulle även Svensson som sitter i soffan o äter chips kunna ställa upp...

De gör det som är optimalt för sin sport. Inför en tävling börjar bygga upp en definition (deffa) på musklerna, vilket görs genom att bränna fett, vilket görs bäst med lågintensiv träning= snabba promenader över 45 min.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Acrid skrev:
Skillnaden ligger i att i BB så har du redan resultatet framför dig. I simning tex. så presterar du ngt, i en BB tävling visar du upp dina redan färdiga resultat. Det blir ngt av en omvänd tävling. Så du menar att det en kroppsbyggare gör på gymet inte räknas? "Det är vad du gör som räknas..." Då skulle även Svensson som sitter i soffan o äter chips kunna ställa upp...

De gör det som är optimalt för sin sport. Inför en tävling börjar bygga upp en definition (deffa) på musklerna, vilket görs genom att bränna fett, vilket görs bäst med lågintensiv träning= snabba promenader över 45 min.

I slutänden vinner väl den snyggaste med bäst anlag för att se just snygg ut?!?! Annars hade väl inte Arnold vunnit så hiskeligt många titlar en gång i tiden. Hur skulle hans konkurrenter kunna bli bättre när de flesta var för korta och Arnolds 195cm kött till och med accepterades av Guiness RekordBok som den mest perfekta mannen. Tror du att de gick hem och tänkte "Attans det blir till att ta ett tag i sträckbänken igen".

Min jämförelse med Frk Sverige smakar bättre ju mer jag tuggar den och då blr det naturliga frågan "vad heter deras idrott?" Skönhetstävlan?

Skalan ligger ju perfekt till hands för kvinnor där hela spektrat tillämpas.
Bodybuilding, Fitness och Beauty.
Tre olika kvinnoideal för alla tider på dygnet.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Chrille skrev:
I slutänden vinner väl den snyggaste med bäst anlag för att se just snygg ut?!?! Annars hade väl inte Arnold vunnit så hiskeligt många titlar en gång i tiden. Hur skulle hans konkurrenter kunna bli bättre när de flesta var för korta och Arnolds 195cm kött till och med accepterades av Guiness RekordBok som den mest perfekta mannen. Tror du att de gick hem och tänkte "Attans det blir till att ta ett tag i sträckbänken igen".

Min jämförelse med Frk Sverige smakar bättre ju mer jag tuggar den och då blr det naturliga frågan "vad heter deras idrott?" Skönhetstävlan?

Skalan ligger ju perfekt till hands för kvinnor där hela spektrat tillämpas.
Bodybuilding, Fitness och Beauty.
Tre olika kvinnoideal för alla tider på dygnet.

http://www.athletic-fitness.com/ :fakta

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Oftast är det de personer som ogillar sitt yttre som gnäller mest över sånt här :fakta

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Marals76 skrev:
Oftast är det de personer som ogillar sitt yttre som gnäller mest över sånt här :fakta

Jag har redan sagt det där...

Originally posted by Mattias
AAAAA,,, MENN DE SÄJER DU BARFÖR DU INTE E SÅ JÄVVLA BILDSCHÖN SKÄLV!!! BARA OSEKRA JÄVVLAR KLAGAR PÅ SÅNNT HÄRA!!!!!!

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Att äta rätt, träna för att må bra är inte samma sak som att hålla på med BB. Kroppen slits enormt mycket när man tränar på elitnivå i en fysisk krävande sport. Om man dessutom håller på med BB så drar man tränandet till sin yttersta spetts.
En normal man ligger på ca 10-12% kroppsfett, en elitidrottsman (oftast) mellan 6-8%, kroppsbyggare har nästan hälften av det fettet (ca4%) vilket innebär att det endast finns fett i deras organ. Tyvärr så stannar inte skadorna man får av BB här utan fortsätter med alla preparat som är mer regel än undantag inom ”sporten”. Den som påstår att en BB har ett sunt levnadssätt borde nog ta sig en funderare till.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Marals76 skrev:

Nära men ändå helt fel. Så här är det: De som sysslar med kroppsbyggning ogillar sitt yttre och gnäller över det. Jag skriver det igen, läs Charles' artikel. Se länk i mitt tidigare inlägg.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Teddy skrev:

Om ni har ett öppet sinne och verkligen vågar ställa frågan på sin spets råder jag er att läsa vad Charles Liverhant har att säga om kroppsbyggning --> LÄNK . Det är ingen sanning, det är bara ett alternativt perspektiv (som jag håller med om i mycket, även om Charles är en cyniker).

Mycket intressant läsning.

Viktigt att håller isär BB-tävlande/träning och motionsträning..

Angel

Villig ;)
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
GSX600R
Marals76 efter att varit här på forumet ett kort har jag lagt märke till dig, jag finner dig som ytterst ytlig. Jag tror att Marals76 är liten pojke som försöker hävda sig bäst det går, men som oftast blir det bara fel.
Mitt råd till dig är att tagga ner lite man behöver inte alltid vara häftigast och bäst.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Liwa1 skrev:
Usch, jag tycker inte det är snygg, lite muskler är helt okej, men sådär är bara hemskt.

Det där handlar inte så mycket om mycket muskler, mera om lite fett. Säkert har du flera gubar omkring dig som har större muskelmassa än den där pricken, men de har inte plågat av sig alla fettreserver och därför tänker man inte på det på samma sätt...

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Marals76 skrev:

Eller så är det vi som inte tänker och funderar så mycket på hur vi ser ut som mår bra och kan ägna oss åt annat i stället.

Mono

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS
berggren_martin skrev:
Säkert har du flera gubar omkring dig som har större muskelmassa än den där pricken.....

Word! Du verkar vara insatt i det där med kroppskultur! Snälla, berätta mer... :rolleyes:

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Åh... damn!

Folk prioriterar olika. Så är det. Vi har 24 timmar varje dygn att slå ihjäl. Att pyssla med BB är ett tidsfördriv för en del.

För mig så är det helt obegripligt. Jag finner det fruktansvärt meningslöst att utsätta kroppen för det där och lägga ner så mycket tid på det. Men som sagt, alla prioriterar olika.

Sen har vi kommentarer som "Oftast är det de personer som ogillar sitt yttre som gnäller mest över sånt här".

Nu får "vissa" skärpa sig lite va? Det är väl för 17 folk som inser att man duger som man är som gnäller? Det måste ju vara människor med vädigt dåligt självförtroende som hamnar i en spiral där inget är tillräkligt bra och därmed tränar, tränar och träner lite till.

Nä. Jag vill visserligen vara lite mer vältränad. Delvis av utseende-anledningar. Det ska jag inte sticka under stolen med. Men jag har lite svårt att finna motivationen. Sen så skulle jag ALDRIG få för mig att ens försöka komma i närheten av den där bilden. Hua.

Jag kan leva "normalt". Det är bra nog. Dessutom får jag tid över till anda saker än att fundera på hur jag ska bli större. Det funkar för mig.

/Lucky9

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...