Hårding
Keep ´er lit...
- Gick med
- 9 Mar 2003
- Hoj
- Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Fick min nya motorcykel stulen 11:e maj i år och tjuven på bilden(arslet med kapmaskinen i sina händer) greps av polis cirka 45 min efter stölden när han försökte gömma den i Hammarby Sjöstad. Efter en månads hårt liv med saft och bulle i häktet så dömdes tjuven för mc-stölden och en rad andra brott mot sitt nekande och efter alla förmildrande omständigheter blev påföljden(vi har ju inte straff)...skyddstillsyn.
Straffvärdet för hans samlade brottskavalkad han åkt dit på var sju månader men eftersom tjuven minsann inte blivit dömd för något på flera år samt siktar på att bli järnvägsingenjör om han bara lyckas läsa upp tre ämnen på komvux så blev det tills slut bara ajabaja samtal med frivården.
Står inget i domen vad som händer om lille Jocke 34 år struntar i frivården men antagligen ingenting eller? Man kan säga att jag fick längre straff än tjuven...min hoj står fortfarande 40 dagar senare på verkstad.
Straffvärdet för hans samlade brottskavalkad han åkt dit på var sju månader men eftersom tjuven minsann inte blivit dömd för något på flera år samt siktar på att bli järnvägsingenjör om han bara lyckas läsa upp tre ämnen på komvux så blev det tills slut bara ajabaja samtal med frivården.
Står inget i domen vad som händer om lille Jocke 34 år struntar i frivården men antagligen ingenting eller? Man kan säga att jag fick längre straff än tjuven...min hoj står fortfarande 40 dagar senare på verkstad.