Segt?

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Senaste dagarna har det gått väldigt segt för mig, även till & från nu när vi bara är 250-300 pers online på SH

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Kom på en sak, det är som segast när jag tex går in i mina senaste skrivna inlägg osv (kolla på svar i mina inlägg), kan det ha med sökmotorn i forumet att göra?
För oftast så är SH's startsida relativt snabbt.

Last edited:

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
686 inloggade. 15:23 lokal tid.
FF 4.0.1

När jag går in i någon av Youtube-trådarna så börjar min firefox äta massa minne. mellan 400mb och 600mb. Enda lösningen är att döda firefox-processen och börja om.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
686 inloggade. 15:23 lokal tid.
FF 4.0.1

När jag går in i någon av Youtube-trådarna så börjar min firefox äta massa minne. mellan 400mb och 600mb. Enda lösningen är att döda firefox-processen och börja om.
Det där är ett fel med Firefox. En skitläsare som får minnesproblem alldes för ofta. Gav upp den läsaren rätt fort... Kör nu Chrome, känns stabilare.

Kom på en sak, det är som segast när jag tex går in i mina senaste skrivna inlägg osv (kolla på svar i mina inlägg), kan det ha med sökmotorn i forumet att göra?
För oftast så är SH's startsida relativt snabbt.
Har du flera fönster öppna samtidigt varav ena tar lång tid att öppna så köas alla andra av dina fönster, och ibland även en del andra på sajten.

Last edited:

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Flash. Kör du Mac?
peecee. Testat med adblock, men samma sak.
Det där är ett fel med Firefox. En skitläsare som får minnesproblem alldes för ofta. Gav upp den läsaren rätt fort... Kör nu Chrome, känns stabilare.

Har du flera fönster öppna samtidigt varav ena tar lång tid att öppna så köas alla andra av dina fönster, och ibland även en del andra på sajten.
Testat Opera och Chrome tidigare, men fastnade inte riktigt för det.

så jag får helt enkelt leva med det. :p

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
peecee. Testat med adblock, men samma sak.

Testat Opera och Chrome tidigare, men fastnade inte riktigt för det.

så jag får helt enkelt leva med det. :p

Prova att skriva about:config i adressraden så du kommer in i inställningarna. I sökraden skriver du sen session. Nån rad ner kommer du då se texten browser.sessionhistory.max_total_viewers. Värdet på den är förmodligen -1. Dubbelklicka på raden och ändra värdet till 2. Starta om FF och se om det funkar bättre.

Om du undrar vad det är som du ändrar kan du läsa mer här.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fått database error både igår och idag, dags att olja databasen? :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Verkar som om det är dags att se över databasen, har börjat få en del sådana med när det är tung last. Vad ligger databasen på för maskin, vad har den för generell last / användare och hur stora tabeller har den?
Om PMtabellen är alldeles gigofantisk kanske den skulle må bra av att delas upp i mindre delar? Om man vill göra ett uppslag på alla saker i PM kan man ju göra en JOIN sedan eller nåt... Men kan itne tänka mig att totala uppslag på den tabellen tillhör vanligheterna.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati