men mitt jobbavdrag har redan synts tydligt i ekonomin.
Du & jag verkar vara de enda på SH som fått förändring i positiv bemärkelse. Alla andra har bara fått högre kostnader för Akassa o.dyl.
men mitt jobbavdrag har redan synts tydligt i ekonomin.
Du & jag verkar vara de enda på SH som fått förändring i positiv bemärkelse. Alla andra har bara fått högre kostnader för Akassa o.dyl.
Kungafamiljen är representer för svergie, så deras kostnader är inte att slänga pengar i sjön.
Kan det vara så att ni tjänar 30-40+ ??
KUNGEN O SLOTTET BORT!!!!!!
Kungafamiljen är representer för svergie, så deras kostnader är inte att slänga pengar i sjön.
Hörde eller läste något om det någon gång. Kommer inte riktigt ihåg hur det var men de drog faktiskt in ganska mycket pengar till sverige.
Jag tycker att de ska ta bort bidraget som t ex husägare får pga räntan de har på lånet. Borde vara gankska stora summor som försvinner där! Även om det har sänkts så kan det tas bort helt! "-Men hur ska folk då ha råd med hus" brukar endel säga. Skiter väl jag i, det är ingen rättighet at ha hus. Samma sak som gäller för motorcykel, har du inte råd med det så skaffa det inte. Banken kunde gott sänka låneräntan i stället, de går inte back direkt...
Hur kan man jämföra rättigheten till bostad med rättigheten till motorcykel
Vad är felet med att banker gör vinster? Är ju bara byta bank om man inte är nöjd!
Alla har rätt till en bostad men jag tycker inte att det är en rättighet att äga ett hus. Det är inget fel med att banken tjänar pengar men jag tycker att det är fel att jag m fl betalar för andras huslån.
Hörde eller läste något om det någon gång. Kommer inte riktigt ihåg hur det var men de drog faktiskt in ganska mycket pengar till sverige.
Jag tycker att de ska ta bort bidraget som t ex husägare får pga räntan de har på lånet. Borde vara gankska stora summor som försvinner där! Även om det har sänkts så kan det tas bort helt! "-Men hur ska folk då ha råd med hus" brukar endel säga. Skiter väl jag i, det är ingen rättighet at ha hus. Samma sak som gäller för motorcykel, har du inte råd med det så skaffa det inte. Banken kunde gott sänka låneräntan i stället, de går inte back direkt...
Har bara en kommentar som stämmer på allt ni skrivit.
VEM HAR VALT IN DOM JÄVLARNA?!?!?!?!?!
Inte jag iallafall
Själv vet jag inte ens om jag kan köpa hojj igen eftersom denna fruktansvärda höjning på trafikskatt snart kommer träda i kraft.........
Har bara en kommentar som stämmer på allt ni skrivit.
VEM HAR VALT IN DOM JÄVLARNA?!?!?!?!?!
Själv vet jag inte ens om jag kan köpa hojj igen eftersom denna fruktansvärda höjning på trafikskatt snart kommer träda i kraft.........
Jag. Och majoriteten av svenska folket.
Stackars dig då. För du har väl tagit reda på hur mycket det skulle påverka dig innan du gjorde ditt genomtänkta inlägg?
Vet inte vad du betalar, men den fruktansvärda höjningen gör för min del 116:- / månad. Jag kan ta den smällen, inte så att jag står och faller med det.
Eftersom jag endast kör 6 månader / år så blir det knappt 700:- / år.
Det är ju endast trafikdelen som skall höjas.
Till Jessan: Samma sak här, jag kan ju inte veta vad du har för lån eller räntor, men dom flesta bolånen idag har väl mellan 3 - 4.5% ränta ( 3.7 - 5% har jag på mina lån), Ser inte hur bankerna skall kunna sänka dom mer.
Bara på min bil skall det göra ca 2000 om året. Äger en saab 9-3 03.
sedan har jag en god vän inom försäkringsbranchen. på en hoj som jag är intresserad av så skulle försäkringen gå från ungefär 6000 till 9000 om året.
tycker det är rätt surt om man måste ha bil och sedan önskar sig ett fritidsintresse med håller du inte med?
Hmm 32% påslag på 6000:- != 9000:-
det blir 7920:-, en höjning med knappt 2000:-, inte 3000
blir 166:- / månad vilket får anses billigt för en sjukhusvistelse, nästan oavsett vilka skador man har.
Om ditt försäkringsbolag sedan lägger på yterligare vet jag inte, men då kan man ju alltid byta bolag.
Tycker du förresten lika synd om rökarna ? eller dom som gillar att ta en öl ibland ?? Varför skall dom betala så mycket skatt ??
blablabla......
så ja du och majoriten av svenska folket har röstat på dom och tyvärr får vi alla lida för det nu....
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|