mystiskt att de som tycker att höjningen är okej ofta är 30+.... kan det vara så att de inte berörs lika mycket som vissa andra...
Jag är 26, tycker nya regeringen är
mystiskt att de som tycker att höjningen är okej ofta är 30+.... kan det vara så att de inte berörs lika mycket som vissa andra...
Jo företagarna och höginkomsttagarna har ju så djävla pissigt i sverige...
Varenda en kör med gamla volvo 240 och byter aldrig snöskoter eller motorcyklar... Bor i ettor med hyra på en tusing i månaden osv...:corn
Fattar inte varför dom inte börjar knega som vanligt folk när det är så svettigt att vara företagare... Men en del kanske inte begriper bättre...
Vem skall betala när det händer nåt då? Du?
Självrisken skulle bli så hög att ingen med en betalningsanmärkning skulle få köra motorcykel över huvud taget.
Hur hög skulle din självrisk få vara?
150 000:-
Vad tror du helikopterfärden för den skadade kostar, sen sjuksängen på det!
1:-, 2:- ...oj... lång rad med enkronor.
Haha nä jag är inte bitter! Skojade lite med en liten poäng bara...
Men på en del låter det som att det är rena pesten att driva företag i sverige och likförbannat så bildades det hyfsat med företag även under sossarnas styre...
Klart att det inte är svettigt att vara egen företagare. Du registrerar ett företag, tar lite kaffepauser och så blir det klirr i kassan. Tror inte att en enda företagare i Sverige har jobbat mer än 4 timmar per dag. Bor på strandvägen i lyxvåningar gör de också. PÅ SVENSSONS BEKOSTNAD!
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga om hur många procent av min inkomstskatt (ej höginkomsttagare eller rik) som går till de rika? Hur mycket mjölkar de ur mig?
Min försäkring har ökat med 59% tills i år och detta innan trafikförsäkringsskatten är pålagd. Detta för att IF försäkringen för BMW numer är åldersindelad i 3 klasser. Lite surt i plånboken men nog tycker jag det är vettigt förslag för det.
Jobbigt med småglin runt 20år som tror de är en rättighet att köra senaste och värsta sporthojjen och att staten ska betala de extra 10.000tals-kr i genomsnitt varje sådan förare åsamkar samhället varje år. Detta samtidigt som de själva kanske bidrar i skatt med kanske som mest 30% x lite sommarjobbspengar och lite moms etc (och samtidigt gnäller att skatten är för hög).
Skulle 20åringar i genomsnitt inte köra så jävla illa så skulle det inte bli så dyr trafikförsäkring. Det är inte så att försäkringsbolagen bara jävlas genom att ha en hög premie för 20åringar utan det är baserat på kostnaderna 20åringar åsamkar.
Tycker det är ganska logiskt egentligen. Varför ska lågrisktagare pynta ut för dårar på två hjul som råkar illa ut 10000% oftare. Av kanske 20 hojpolare som man känner väl, så var det max 5-6 stycken under 2006 som inte råkade ut för någon incident.
Surt, men logiskt. Att trafikförsäkra en R1a för mig kostar ca 800 / mån, en volvo 740 200 kr / mån... Men risken att bli invalid är nog hundratals gånger större på hoj...
Men ändå har hojjen bara kostat 4 gånger mer att trafikförsäkra än svensonbilen. Så, utifrån sett har hojjar fram till nu varit rea att försäkra, bra valuta för pengarna - riskmässigt. Volvo för 200 spänn månaden har man tyckt varit billigt, men det är egentligen för dyrt i förhållande till riskerna man utsätts för.
Hur du kan tycka att 20-åringar kör sämre begriper då inte jag... Hayden och dom andra som gasar moto gp är väl inte så gamla eller?
Jobbigt med småglin runt 20år som tror de är en rättighet att köra senaste och värsta sporthojjen
Jag säger det igen,
Jag kan mycket väl ställa upp på att jag får betala för de risker som de aktiviteter jag sysslar med medför.
MEN bara om jag slipper betala för annat som jag inte sysslar med.
Jag fattar inte hur dom tänker när de bryter ut EN grupp ur systemet.
Jag spelar inte korpfotboll, innebandy, rider inte, klättrar inte i berg eller hoppar fallskärm + allt annat jag inte gör men olyckorna som händer där skall jag vara med och betala för. Idioter.
Det kallas samhälle. Varför ska Jag pröjsa en enda spänn för att folk röker till sig lungkanser? Folk måste få ta lite risker och göra saker som kostar andra pengar annars kan vi lika gärna begå kollektivt självmord. det skulle säkert resten av planeten må bra av.
Skulle vara roligt o se siffror på hur många som redan SNYLTAR på oss andra!
Det skulle väl säkert bli 34% extra iallafall...
Vilket jag skulle kunna tänka mig att betala om jag vet att grannkillen med R6an försäkrar sin hoj ärligt han med!
Sverige är ett jävligt sjukt land, där den ÄRLIGE får betala för de andra snyltjävlarna
Jo å sen är det många svenskar som vaktar på deras grannar å grälar om tomtgränser, att grannen parkerat bilen en cm in på deras gård osv...
Varför vill alla vara poliser men ingen vill råka ut för dom riktiga när dom är ute å gasar själva... Eller bränner sprit i källaren tex...
Men när grannens grabb kör skenförsäkrat så glömmer man alla fel å olagligheter man någonsin ställt till med...
Jo å sen är det många svenskar som vaktar på deras grannar å grälar om tomtgränser, att grannen parkerat bilen en cm in på deras gård osv...
Varför vill alla vara poliser men ingen vill råka ut för dom riktiga när dom är ute å gasar själva... Eller bränner sprit i källaren tex...
Men när grannens grabb kör skenförsäkrat så glömmer man alla fel å olagligheter man någonsin ställt till med...
jag vet inte hur du anser dig ha bemött just mig med dessa ovanstående påståenden?
Men JA svenskar är gnälliga
Kunde inte sagt det bättre själv... Jag gör inte mkt annat än kör hoj,snöskoter och styrketränar och jobbar å betalar skatt... Men jag får likförbannat betala för slalom och snowboardåkare som bryter benen osv... Men det gör jag gladeligen för då kan jag börja åka snowboard om jag skulle vilja... å det utan att behöva betala nån särskild försäkring för det...
Frihet skulle jag kunna kalla det på ett sätt...
Passa på att teckna Folksams utförsåkarförsäkring 120 kr pp eller 200 kr för familjen. Prisvärt iaf.
Sen kan man ju tycka att detta borde vara ett tvång för att få åka skidor eller att det skulle ingå i liftkortspriset.
.......................................................................................................
Regeringen borde avgå.
Folket väljer dom så dom får styra men dom måste väl ändå lyssna på vad folket har att säga. samhället är sjukt. mjölka pengar från vanliga svensson och gynna de rika.. fy fan
.." Förr eller senare skulle sossarna gjort samma sak är jag övertygad om. De har ju en sjuhelvetes massa människor att försörja som inte vill jobba, och nånstansifrån måste ju pengarna komma. Hade vi inte haft alla bidragsberoende människor så tror jag inte att det skulle funnits behov av den här höjningen. .."
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|