flugan
Vem vet
prulle skrev:Nej men flaskan innehåler från början luft idiot och om du ersäter luften med en lätare gas och sätter på korken och sen väger den så väger den mindre.
Även på månen?
Edit: utan hår alltså
prulle skrev:Nej men flaskan innehåler från början luft idiot och om du ersäter luften med en lätare gas och sätter på korken och sen väger den så väger den mindre.
seyou skrev:Grattis, du har vunnit en..tadamm Färgradio
Biifer skrev:Tro det eller ej men det är du som tänker fel. Fråga en fysiklärare i skolan imorn så ska du se. Låt oss bara hoppas att han/hon kan förklara det här för dig.
Det Jonathan säger stämmer inte heller riktigt. Nära skjuter som tyvärr ingen hare.RF_Racing skrev:AAAAAAAAAHAHAHAA!!!! DET ÄR DET JAG SAGT HELA TIDEN!!! läs igenom tråden så ser du... Jag bara frågade dem om det var det de sade... De sa att om man fyller tomrumen på en hoj med helium så väger den mindre... Nu TRODDE du att det var jag som tyckte så och dumförklarade mig... Vad har du att säga nu när det var de som sade det och inte jag?
prulle skrev:Din idiot tror du att det är vakum i ramen eller? :kocko Det är ju luft i den!!
woooohooooo!!!seyou skrev:Grattis, du har vunnit en..tadamm Färgradio
flugan skrev:Även på månen?
Edit: utan hår alltså
RF_Racing skrev:Alltså snälla... Varför skulle en flaska med helium i väga mindre än en med luft i?
Jo det gör det...Biifer skrev:Det Jonathan säger stämmer inte heller riktigt. Nära skjuter som tyvärr ingen hare.
Plasten väger självklart inte mindre, men på en våg så blir det mindre.RF_Racing skrev:Alltså snälla... Varför skulle en flaska med helium i väga mindre än en med luft i?
RF_Racing skrev:Alltså snälla... Varför skulle en flaska med helium i väga mindre än en med luft i?
RF_Racing skrev:Jo det gör det...
Bara för att gasen i en flaska vägen mindre än luften gör inte det flaskan lättare...
Justet! Därför "bär" gasen upp flaska... Låt säga att gasen är du som bär upp flaskan istället? Vager inte flaskan något då?flugan skrev:För att helium väger mindre än luft.
RF_Racing skrev:Och? Det påverkar inte vikten...
Oddjob skrev:Plasten väger självklart inte mindre, men på en våg så blir det mindre.
Biifer skrev:Nära skjuter som tyvärr ingen hare.
prulle skrev:Varför säger du så för? Varför säger du så? svara då, varför säger du så?
RF_Racing skrev:Justet! Därför "bär" gasen upp flaska... Låt säga att gasen är du som bär upp flaskan istället? Vager inte flaskan något då?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|