Bärgren
Förtidspensionerad bonnläpp
RF_Racing skrev:Men en ballong med helium i väger inget... den tilloch med stiger... så den väger -!!! Det är facinerande.. eller hur Seyou?
Så en ballong med helium i väger inget?
Det är magi.
RF_Racing skrev:Men en ballong med helium i väger inget... den tilloch med stiger... så den väger -!!! Det är facinerande.. eller hur Seyou?
Har du sett en luftbubbla i vatten?RF_Racing skrev:Men en ballong med helium i väger inget... den tilloch med stiger... så den väger -!!! Det är facinerande.. eller hur Seyou?
seyou skrev:Tja, varför heter häst häst.
Det är magi
RF_Racing skrev:Men du är ju faan dum på riktigt? Det är ju som att säga att om jag ställer en hoj på vågen... då väger den 150kg... sen tar jag och bär upp den lite så att det står 145kg på vågen.. väger den mindre då? :kocko
prulle skrev:Kanske för att om du istället för att ha tex 1 kubikmeter luft som har denciteten typ0,001 shar du i 1 kubik helium som har decieteten 0,0000001
Vad är dyngst en tom ölburk eller en full?
Oddjob skrev:Har du sett en luftbubbla i vatten?
det är samma sak, helium väger mindre än luft
Dom väger mindre än samma volym i luft.RF_Racing skrev:Svara på min andra fråga... Zepelinare väger ingenting?
RF_Racing skrev:Svara på min andra fråga... Zepelinare väger ingenting?
Nej.RF_Racing skrev:Helium väger visst... Men om du har en ballong med helium i... Då väger inte BALLONGEN nånting alltså? Är det det ni säger?
Oddjob skrev:Dom väger mindre än samma volym i luft.
Men är du dum i huvet?Biifer skrev:Nej.
1. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
Läser du inte eller vad är problemet.RF_Racing skrev:NEJ! Det är gasen inom som väger mindre... Men zepelinader väger fortfarande! Så en väska som du bär väger ingenting?
Men är du dum i huvet?
Varför tror du det?RF_Racing skrev:Men är du dum i huvet?
RF_Racing skrev:Svara på min andra fråga... Zepelinare väger ingenting?
RF_Racing skrev:NEJ! Det är gasen inom som väger mindre... Men zepelinader väger fortfarande! Så en väska som du bär väger ingenting?
Men är du dum i huvet?
Jag sa att helium väger MINDRERF_Racing skrev:Helium väger visst... Men om du har en ballong med helium i... Då väger inte BALLONGEN nånting alltså? Är det det ni säger?
Oddjob skrev:Läser du inte eller vad är problemet.
Zeppelinaren (hela ekipaget) väger MINDRE än SAMMA VOLYM i luft.
GuW skrev:Knepet som motorcykeltillverkarna har för att hojen ska bli så lätt som möjligt är bättre.
Ta en liten liten borr (obs din hoj kommer att bli tyngre sen, och bli näst intill okörbar) och borra ett litet hål i ramen och titta snabbt in.
DET ÄR MÖRKT!!!
Det är för att ljus som bekant har en (massa) massa, så om man släpper in ljus så blir den tyngre, det har du just gjort på din hoj om du har följt mina råd, således är den obrukbar och du kan skicka den till mig för återvinning.
(EDIT) Fan den här tråden skenar, mitt svar hamnade låååångt efter den jag svarade på, ett inägg i sekunden, SH's snabbaste tråd?
Kanske dags att strypa den????
RF_Racing skrev:En tom ballong väger 50gram. Fyller du den med Helium så bara försvinner de där 50gramen... Ballongen har inte längre nån massa? Sen när man tar ut heliumet ur ballongen så återfår den sin massa och sina 50gram? För ballongen (LYSSNA NU FAAN BALLONGEN!!! Bara ballongen) Väger alltså inget då den bärs upp av en gas som är lättare än luften?
Oddjob skrev:Jag sa att helium väger MINDRE
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |