Seriös fråga ang CO2 pistol!

Status
Ej öppen för fler svar.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
RF_Racing skrev:
:hihi Men en ballong med helium i väger inget... den tilloch med stiger... så den väger -!!! Det är facinerande.. eller hur Seyou?

Så en ballong med helium i väger inget?

Det är magi.

:lol :lol :lol :lol :lol :lol

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
RF_Racing skrev:
:hihi Men en ballong med helium i väger inget... den tilloch med stiger... så den väger -!!! Det är facinerande.. eller hur Seyou?

Har du sett en luftbubbla i vatten?

det är samma sak, helium väger mindre än luft

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
RF_Racing skrev:
Men du är ju faan dum på riktigt? Det är ju som att säga att om jag ställer en hoj på vågen... då väger den 150kg... sen tar jag och bär upp den lite så att det står 145kg på vågen.. väger den mindre då? :kocko :fatta!

Testa det här RF_Racing. Du behöver:
1 kompis med arm
1 dig själv med arm

Ta tag i kompisens hår med din arm och lyft, sen tar din kompis tag i ditt hår och lyfter.

Se, ni svävar fritt! :banana

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
prulle skrev:
Kanske för att om du istället för att ha tex 1 kubikmeter luft som har denciteten typ0,001 shar du i 1 kubik helium som har decieteten 0,0000001

Vad är dyngst en tom ölburk eller en full?

Knepet som motorcykeltillverkarna har för att hojen ska bli så lätt som möjligt är bättre.

Ta en liten liten borr (obs din hoj kommer att bli tyngre sen, och bli näst intill okörbar) och borra ett litet hål i ramen och titta snabbt in.

DET ÄR MÖRKT!!!
Det är för att ljus som bekant har en (massa) massa, så om man släpper in ljus så blir den tyngre, det har du just gjort på din hoj om du har följt mina råd, således är den obrukbar och du kan skicka den till mig för återvinning.

(EDIT) Fan den här tråden skenar, mitt svar hamnade låååångt efter den jag svarade på, ett inägg i sekunden, SH's snabbaste tråd?
Kanske dags att strypa den????

Last edited:

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Oddjob skrev:
Har du sett en luftbubbla i vatten?

det är samma sak, helium väger mindre än luft

Helium väger visst... Men om du har en ballong med helium i... Då väger inte BALLONGEN nånting alltså? Är det det ni säger?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
RF_Racing skrev:
Helium väger visst... Men om du har en ballong med helium i... Då väger inte BALLONGEN nånting alltså? Är det det ni säger?
Nej.

1. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
RF_Racing skrev:

du får mitt té att smaka äckligt? :näsblod :tungan :arsele :tuttar

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
Oddjob skrev:
Dom väger mindre än samma volym i luft.

NEJ! Det är gasen inom som väger mindre... Men zepelinader väger fortfarande! Så en väska som du bär väger ingenting?

Biifer skrev:
Nej.

1. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
Men är du dum i huvet?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
RF_Racing skrev:
NEJ! Det är gasen inom som väger mindre... Men zepelinader väger fortfarande! Så en väska som du bär väger ingenting?

Men är du dum i huvet?
Läser du inte eller vad är problemet.

Zeppelinaren (hela ekipaget) väger MINDRE än SAMMA VOLYM i luft.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
RF_Racing skrev:

Men är du dum i huvet?

Det är magi, båda två. :tummenupp

:lol :lol :lol :lol :lol

Åhej med farbror Frej, titta här vad farbror Fred tar fram. En liten RF och nu ska ni höra, vad man med en liten RF kan göra. Sätt han framför ett tangentbord och bullripucko, så har ni fått ett litet fucko.

:lol :lol

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
En tom ballong väger 50gram. Fyller du den med Helium så bara försvinner de där 50gramen... Ballongen har inte längre nån massa? Sen när man tar ut heliumet ur ballongen så återfår den sin massa och sina 50gram? För ballongen (LYSSNA NU FAAN BALLONGEN!!! Bara ballongen) Väger alltså inget då den bärs upp av en gas som är lättare än luften?

Oddjob skrev:
Läser du inte eller vad är problemet.

Zeppelinaren (hela ekipaget) väger MINDRE än SAMMA VOLYM i luft.

Jo jag är ledsen... Men de andra har fortfarande fel...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
GuW skrev:
Knepet som motorcykeltillverkarna har för att hojen ska bli så lätt som möjligt är bättre.

Ta en liten liten borr (obs din hoj kommer att bli tyngre sen, och bli näst intill okörbar) och borra ett litet hål i ramen och titta snabbt in.

DET ÄR MÖRKT!!!
Det är för att ljus som bekant har en (massa) massa, så om man släpper in ljus så blir den tyngre, det har du just gjort på din hoj om du har följt mina råd, således är den obrukbar och du kan skicka den till mig för återvinning.

(EDIT) Fan den här tråden skenar, mitt svar hamnade låååångt efter den jag svarade på, ett inägg i sekunden, SH's snabbaste tråd?
Kanske dags att strypa den????

:rofl

Jag ska bygga ett skjul och sen stänga dörren så det blir mörkt då kommer jag flyga för ljus väger ju.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
RF_Racing skrev:
En tom ballong väger 50gram. Fyller du den med Helium så bara försvinner de där 50gramen... Ballongen har inte längre nån massa? Sen när man tar ut heliumet ur ballongen så återfår den sin massa och sina 50gram? För ballongen (LYSSNA NU FAAN BALLONGEN!!! Bara ballongen) Väger alltså inget då den bärs upp av en gas som är lättare än luften?

Ballongen har alltid massa :fakta.

Hur var det nu den första fysiklektionen?

Fast det kan helt klart vara magi inblandat. :tummenupp

:lol :lol :lol :lol

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring