flugan
Vem vet
Biifer skrev:Vi säger såhär: Vilken tror du är lättast att lyfta? En hoj med helium i tanken eller en hoj med luft i tanken.
Det blir lättast med truck
Biifer skrev:Vi säger såhär: Vilken tror du är lättast att lyfta? En hoj med helium i tanken eller en hoj med luft i tanken.
Om du lyfter av hojen ifrån vågen så visar ju vågen 0 eller hur? Men du vet väl att massa och tyngd är oika saker? Massan är alltså samma. Inte tyngden.RF_Racing skrev:Så att om jag bär min hoj så väger den inget längre?
Biifer skrev:Om du lyfter av hojen ifrån vågen så visar ju vågen 0 eller hur? Men du vet väl att massa och vikt är oika saker? Massan är alltså samma. Inte vikten.
Men det är ett dåligt exempel när du säger att du "lyfter" hojen.
Det visar hur korkad du är. Inget annat.RF_Racing skrev:Så att om jag bär min hoj så väger den inget längre?
Men detta visar ju med hur korkar du är... En hoj med helium i tanken... Men vad är lättast! Att bära en hoj om man är en eller om man är 2? :kocko
RF_Racing skrev:Så att om jag bär min hoj så väger den inget längre?
Men detta visar ju med hur korkar du är... En hoj med helium i tanken... Men vad är lättast! Att bära en hoj om man är en eller om man är 2? :kocko
Biifer skrev:Det visar hur korkad du är. Inget annat.
seyou skrev:Jag säger godnatt och tackar för mig.
Det är ett dåligt och svårt exempel. Får jag ta det med ballongen istället?RF_Racing skrev:Svara på det ovan... Om du har en hoj som står på en våg... Då visar den 150kg... Om du sedan bär upp hojen i luften så att vågen visar 0kg... Vad väger hojen då?
Biifer skrev:Det är ett dåligt och svårt exempel. Får jag ta det med ballongen istället?
RF_Racing skrev:Svara på det ovan... Om du har en hoj som står på en våg... Då visar den 150kg... Om du sedan bär upp hojen i luften så att vågen visar 0kg... Vad väger hojen då?
Omfg... Du är inte smart du... Lyssna här gör så här! Fråga din fysiklärare om en en vikt buren av helium väger mindre än en vikt som inte bärs ab helium...
Om du lyfter av den från vågen så väger den 47,85kgRF_Racing skrev:Nej det där var ett kanon exempel! Svarapå frågan tack!
Kan inte förklara det bättre än att MASSAN är den samma. Men tyngden inte är det.RF_Racing skrev:Nej det där var ett kanon exempel! Svarapå frågan tack!
Biifer skrev:Kan inte förklara det bättre än att MASSAN är den samma. Men VIKTEN inte är det.
Väger= vikt förutsate jag.flugan skrev:Definiera väger så pratar ni nog samma språk sen.
prulle skrev:Väger= vikt förutsate jag.
Han pratar förmodligen om det tryck som kommer från marken.flugan skrev:Definiera väger så pratar ni nog samma språk sen.
Det är ju precis det som är problemet. killen vet inte skillnaden på de 2 olika begreppen så därför tror han att han har rätt.flugan skrev:Definiera väger så pratar ni nog samma språk sen.
Biifer skrev:Det är ju precis det som är problemet. killen vet inte skillnaden på de 2 olika begreppen så därför tror han att han har rätt.
Jag säger såhär: Det är svårt att förklara, fysik är inte lätt innan man förstår grunderna. Först måste han lära sig prata samma språk. Men Prata gärna med en lärare på skolan imorgon. Han/hon hjälper dig säkert gärna att rede ut begreppen och hur det hela fungarar.
Biifer skrev:Det är ju precis det som är problemet. killen vet inte skillnaden på de 2 olika begreppen så därför tror han att han har rätt.
Jag säger såhär: Det är svårt att förklara, fysik är inte lätt innan man förstår grunderna. Först måste han lära sig prata samma språk. Men Prata gärna med en lärare på skolan imorgon. Han/hon hjälper dig säkert gärna att rede ut begreppen och hur det hela fungarar.
Oddjob skrev:Han pratar förmodligen om det tryck som kommer från marken.
om inte motorcykeln faller rakt igenom marken vilket jag gissar att den inte gör
så bär marken upp motorcykeln med 150kg tryck
och motorcykeln trycker på marken med 150kg.
flugan skrev:Men är det rätt att säga att väger alltid förutsätter normaltryck av luft vid havsnivå?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|