Serier man absolut inte får missa?

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Californication säsong fyra börjar nu på söndag. Kanonserie.
Sen har vi Dexter, Fringe, The mentalist, The walking dead, Entourage, 24, The event, True blood och Vampire diaries för att nämna några som är bra. :tummenupp
Bäst är helt klart Sons of anarchy som andra här också tipsat om. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Riket :fakta
[YOUTUBE-ID]xBcJZ3-cJKc[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]kY4WqXb3-es&NR=1[/YOUTUBE-ID]

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ibland kan det vara skönt att bara sätta på någon gammal kultklassiker som t ex Snobbar som Jobbar. Haft min box utlånad till en yngre kille som aldrig hört talas om serien. Han tyckte den var grymt underhållande.

Har den, hawaii 5-O, magnum P.I, och 32 dvds med helgonet, guldserier :)

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Tillägg till bla Jericho, Californication, Dexter och Entourage som redan är nämnt så tycker jag Weeds bra. My Name is Earl är rätt kul också.

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
The Shield. Michael Chiklis gör Vic Mackey så jävla bra. Snut med mycket, mycket orent mjöl i påsen. Har alla 7 säsongerna sedda, oväntat slut... Forest Withaker har en betydande biroll i mitten av serien.

Prison Break. Se bara första säsongen!!! Handlar om... Ja, dra från kåken med brorsan. Sen spårar det ur.

Taken. Litet förbisedd serie som handlar om UFO-kidnappningar i flera generationer. Mycket bra slut!

Greys Anatomy. Sjukhusserie vars närvaro på kanal 5 inte borde gått er förbi. Där sägs mycket klokt.

Rome. Handlar om Roms uppgång (och fall?). Har bara sett första säsongen av två. Snyggt producerad serie.

Band of brothers, Pacific, Over there samt Generation kill. De tillhör genren väpnade konflikter. Tycker ni krig är hemskt och är kräsmagade gällande blod, kränkning av mänskliga rättigheter och inte kan förstå att soldater har en viss jargong så ska ni inte se dem, ni blir bara förskräckta...

True blood. Bästa vampyrserien!!! Väldigt mycket snygga karlar. (Kön är inget, skönhet är allt. :) ) Inte många luckor i handlingen som jag upptäckt. Mycket lappkast på en och annan karaktär. Alexander Skarsgård gör bra ifrån sig.

Vampire diaries. Beverly hills 90210 goes vampire. Skaplig, men i mitt tycke inte bra.

Spartacus, blood and sand. Går litet i samma stuk som Rome. Kretsar krin gladiatorer. Inte lika snyggt producerad som Rome men helt klart sevärd!

Tredje skiftet. Gripande serie om blåljuspersonal. 11/9- avsnittet fick mig att gråta. Man känner verkligen för karaktärerna.

Det var allt för nu.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Survivors!

Brittiskt miniserie i "post apocalypse" stil. Lite mognare, inte bara våld.

Sjukt bra serie, jag väntar på fortsättningen!
Walking dead är ok men faller på usla skådisar samt budget. Men vad fan, det är ändå en zombieserie och då blir den per automatik bra, konstigt nog.

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
top-gear-guys_14967724.jpg

Serier behöver inte bara vara påhittade drama och action historier, kan vara humor och bilar också! ;D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Walking dead verkade ju sjyst, ska kolla in den:)

Serier som jag följer är bland annat House och Big Bang Theory. Och så givetvis Top Gear!:yoparty Kollar dessutom Supernatural lite av och till, när andan faller på:gnissla

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
top-gear-guys_14967724.jpg

Serier behöver inte bara vara påhittade drama och action historier, kan vara humor och bilar också! ;D

Fast nu är ju Top Gear just påhittad drama och "action" historier... :död

:tungan
(vet om att många gillar/älskar serien, men jag hatar den, så fake, påhittad och... tjejig, jädra dramaserie)

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Sjukt bra serie, jag väntar på fortsättningen!
Walking dead är ok men faller på usla skådisar samt budget. Men vad fan, det är ändå en zombieserie och då blir den per automatik bra, konstigt nog.

Nu när jag tänker efter så undrar jag om det inte var du som tipsa mig om den. Tack i så fall. Hört när S03 kommer?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati