Server problem fixat...

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
jag kan sponsra på mitt egna lilla sätt då.....har ett 512mb ddrminne + 1 36gb scsi 160mb scsi3 hårddisk....ska ju typ ha 16-1800kr för detta, men jag nöjer mig med 1000kr, och då har jag väl sponsrat bra, har även en helt ny oanvänd Midi låda för 200kr, nypris 600kr....då har jag sponsrat med 8-1000kr....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ravetrancer skrev:
jag kan sponsra på mitt egna lilla sätt då.....har ett 512mb ddrminne + 1 36gb scsi 160mb scsi3 hårddisk....ska ju typ ha 16-1800kr för detta, men jag nöjer mig med 1000kr, och då har jag väl sponsrat bra, har även en helt ny oanvänd Midi låda för 200kr, nypris 600kr....då har jag sponsrat med 8-1000kr....

------------------------------------------------------------------------------------
Jag G I L L A R D I N H O J :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
RAVETRANCER!!!!WOOHOOO! Du har PM.. och Email och ICQ och MSN och AIM och och c.. iaf! Du och jag ska snacka om pussar och kramar som tack för goda gärningar!

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Skjuter lätt till någon hundring (2 iaf), men är ni säkra på att det är servern som spökar (hur som haver skulle det kännas bättre om den snurrade på en ...ix kärra, än en windows burk). Jag tycker det luktar att det lika gärna kan vara ett bandbreddsproblem. Har du några "siffror" på hur mycket bandbredd SH drar som mest, så skall jag se om jag kan fixa en plats till den (förfogar över ca 2gigabit hos olika ispér). Skicka PM.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
kan vara ISPn oxå.. så just nu är det hela lite på is.. dock är det fortfarande så att sporthoj.com behöver en egen server. jobbas på det just nu.

200-300gb i månaden.

tur att det inte handlar om min första spelsidan.. där gjorde jag 1Tb om dagen.. suck.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Heh, förklaringen win2k och IIS förklarade det mesta. Konstig seghet utan förklaring brukar förklaras av IIS.
Med ny egen server, apache och linux/foobsd burkar det snurra på bättre.

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Jag har aldrig några som helst problem överhuvudtaget. Och jag sitter vid en dator som titt som tätt knepar sig på andra sidor.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Just nu,,,,, går det extra seeeegt. :6surkart

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Jag lägger ner denna sidan nu!
Någon kan väl skicka ett mail eller någe när det funkar igen.

Jag får uppdatera minst 10-15ggr innan jag får fram en sida.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Går seeeeeeeeeeegt och ibland inte alls att öppna sporthoj!!! Skynda dig. Har abstinens och lider... :fakta Har snart tuggat ner mina naglar! :skrämd

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag söker just nu ny server! Det här funkar inte. Om någon som läser detta har något i serverväg att erbjuda för en relativt billigt penning, snälla hör av er till ...swedie@sporthoj.com.

Det är bråds. Vill ha a det här fixat nu.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det går hyfsat att surfa sporthoj på jobbet, men hemma är det nästan helt kört. :(

Synd bara att jag inte har tid att surfa på jobbe tid... :(

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Swedie skrev:
Jag söker just nu ny server! Det här funkar inte. Om någon som läser detta har något i serverväg att erbjuda för en relativt billigt penning, snälla hör av er till ...swedie@sporthoj.com.

Vilka prylar är det som saknas? läste att rejvis hade ett gäng saker?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
vad som saknas är en stabil lina... hehe

men iaf.. servermässigt har jag inte kunnat grejja nått ännu. Vad som skulle funka tills vidare är att sporthoj.com flyttar till en temporär server nån annanstans.. och sen efter 1 vecka eller så efter att man fått alla grejjerna ihopbyggt tilll en maskin.... ja. så flyttas sporthoj.com över till den burken.

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Swedie skrev:
Hej alla glada :)

Har fixat server problemet. Var nån som ändrat lite "Performance" inställningar i Win2k IIS MSC kontrolprog. Nu ändrade jag tillbaka till mer normala värden och genast så funkar allt mycket bättre!

Ska försöka skramla ihop så att Sporthoj.com kan få en egen server. Är det något som ni vore intressanta att medverka i? Det skulle behöva doneras iaf 20kr+ per person så en server kostar flera tusen. När vi väl har våran egen server kommer sajten gå grymt mycket fortfare!

:rock

Tycker att du uttalar dig lite förhastat och klantigt Swedie! Servrarna som Fuelmedia har, har haft lite problem och vi har försökt fixa dom men inget verkar hjälpa. Det är även problem med själva Internetlinan. Eftersom din sajt drar många träffar så testade jag att öka antalet träffar under "Performance" fliken för att se om det skulle minska problemet. Det gjorde det inte, det blev varken bättre eller sämre. Själv tycker du att det blev bättre när du återställde allt. Du har bevis nog i dessa inlägg att fallet inte är så.

Jag håller med om att Linux och Apache server är mycket bättre än IIS men att säga att IIS suger är att ta i lite. Har jobbat med IIS i flera år och haft proppat med domäner i den utan problem. Varför just denna IIS server krånglar kan jag inte svara på då jag inte har full kontroll på vad mer som installerats på den.

Mvh
Mr. Cap

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
Swedie skrev:

Jag har precis betalt in mitt bidrag till servern,allt som fanns kvar på lönekontot 107,42kr.
de räcker inte långt. men en liiiiiiiten hjälp iallafall

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
supertack till er som skickar in pengar i syfte att fixa detta!
det kommer att lösa sig snart.

Imorgon kanske servern får en helt egen 10mbit lina. Borde vara tillräckligt. Om inte, så får vi väl göra nått åt det då.

Men senaste är iaf att om inte stället som har linan just nu kan fixa problemet så får vi en 10mbit lina (just nu 155mbit).

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
Swedie, minns du vad jag sa i mail till dig?
GävleNET har problem. Jag vat inte hur det är nu men för något år sen hade de problem till andra ISP:er, ex Telia.

Om man läser alla inlägg så verkar deras problem kvarstå.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln