Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alex.J skrev:2606761Hur ligger det till med det här igentligen, om jag vill serva min 05a volvo på en inte aukt Volvo verkstad försvinner alla garantierna då?
Dalan skrev:2606796Ja, den ska vara servad på autoriserad verkstad. Vill de vara jävliga så kan de stoppa garantierna då.
Sen förstår jag inte varför man köper en ny bil, om man inte har råd att serva på verkstad.
Dalan skrev:2606796Ja, den ska vara servad på autoriserad verkstad. Vill de vara jävliga så kan de stoppa garantierna då.
Sen förstår jag inte varför man köper en ny bil, om man inte har råd att serva på verkstad.
Starfighter skrev:2606812Men sen många gånger behöver det inte vara kostndaden det hänger på utan på kunskapen och kundbemötande. Det finns många märkesvärkstäder som är värda 0 öre.
Starfighter skrev:2606812Men sen många gånger behöver det inte vara kostndaden det hänger på utan på kunskapen och kundbemötande. Det finns många märkesvärkstäder som är värda 0 öre.
Boris JR skrev:2606834...
Så blir man rövknullad av en märkesverkstad.....
Boris JR skrev:2606834
Bla bla bla... rövknullad......
Dalan skrev:2606980Där är ett bra exempel på varför vissa blir av med stämpeln "auktoriserad". Tyvärr upptäckte inte alla de här felen som verkstäderna begått.
Vad hade ni för bil som det tar 2h att byta stift på?
C.Barrow skrev:Om man inte får upprättelse vid ett sånt tillfälle så kan man ju komma tillbaka efter stängningsdax med en jeepdunk och lite tändstickor...![]()
Dalan skrev:Personligen tycker jag att priserna är rätt låga på tex Volvo. Vi tar inte ut mycket pengar för arbetet, det är mest den dyra oljan som kostar.
Boris JR skrev:2606834När vi sedemera drabbas av problem orsakade av deras fusk så tar de betalt för felsökning + kostnad för nya stift och arbetet att montera dem (något jag redan betalde men aldrig fick utfört i den ursprungliga servicen). Vi förklarade de orimliga i detta men de vägrade att ge med sig......
KGK skrev:2607142![]()
är dom helt flängd?![]()
Dalan skrev:2606831
Personligen tycker jag att priserna är rätt låga på tex Volvo. Vi tar inte ut mycket pengar för arbetet, det är mest den dyra oljan som kostar.
Boris JR skrev:2606834Många märkesverkstäder är direkt värdelösa både när det gäller kundbeteende och framförallt att de inte utför den service de tar betalt för. Ex så köpte vi ny bil hemma och bilen servades på märkesverkstad sedan ny. Vid 6500 mil skulle tändstift bytas i storservicen som då gjordes, tändstiften sitter dock lite illa till så det tar 2h extra att byta dem.
Vid 8000 mil började bilen misstända och indikera tändningsfel så vi åkte till samma verkstad och efter mycket felsökande så fann de att tändstiften var gravt slitna till den grad att där knappt var något kvar av elektroderna. Dessutom satt orginal färgplombering kvar på stiften.
DVS Bilia som är aukt verkstad har tagit betalt för att byta stift men inte gjort det och dessutom har man indikerat på servicepappret att just denna punkt är gjord. När vi sedemera drabbas av problem orsakade av deras fusk så tar de betalt för felsökning + kostnad för nya stift och arbetet att montera dem (något jag redan betalde men aldrig fick utfört i den ursprungliga servicen). Vi förklarade de orimliga i detta men de vägrade att ge med sig......
Så blir man rövknullad av en märkesverkstad.....
Dee_cati skrev:2607130
Att lämna in min privata bil skulle jag inte komma på tanken att göra till någon STÖRRE verkstad, utan jag gör allt själv eller lämnar in på en liten mindre lokal verksamhet där man vet att det sköts snyggt och det är ok att man kollar på emellanåt.
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning