GSXR1100R skrev:Jag har även jobbat som service ing. men det klassas ju knappast som ett låglöneyrke, jag reste jorden runt och utomlands så gäller inga fackliga övertidsregler, 500-800 timmars övertid om året i 8 år sätter sina spår, visst ger det fett med stålar men du behöver inga fritidsintressen för du har aldrig någon fritid.
Henken skrev:Har jobbat med serviceyrken bla städare () och min erfarenhet är många glada miner & uppskattning. Du blir oftast bemött på samma sätt du bemöter folk, dvs har du ett leende och en glad (ironisk?) kommentar blir de flesta glada.
---"Så ÄR det"
---Som GSXR1100R säger: så är sverige ett KANON land, den som
säger annat har inte sett världen...
---Ställ alltid frågan: Vem betalar din lön????
---Om du går omkring och är arg o sur så är det bara DU som
förlorar på det
jepp så är det, Jänkare må vara ytliga men dom ger iaf ett trevligt intryck och har social kompetens, varför är många Svenskar så j-a asociala?Swedie skrev:Alla verkar oxå VETA att Sverige är inge vidare vad gäller betjäning av andra. Nått är fel i våra sinnen.
Första saken jag märkte på människorna i USA var att dem var MYCKET MYCKET mer servicevänliga än svenskarna är.
Första jag märkte när jag kom hem till Sverige var den bittra attityden, s.k "stuck up" people.
Därför drar jag ...
McB skrev:...
Står dock fortfarande för att det är kul att vara dryg mot alla stackars samhäll- och naturelever med pregymnasiala högtflygande planer.![]()
RejserAnders skrev:Henken skrev:--Om du går omkring och är arg o sur så är det bara DU som
förlorar på det
Det smittar ofta av sig också. Det blir liksom en kedjereaktion av det, om man alltid är negativ så påverkas också andra och alla blir mera lättretliga å sura. Men har man att göra med en person som alltid är positiv så blir man själv också mera uppåt.
Man blir glad av, t ex en försäljare som är lite mera trevlig å serviceminded än man kan förvänta sig. Bara en sån sak som att råka på en trevlig å glad expedit kan göra att man ser ljusare på hela dagen, och tvärtom. Det är ett väldigt egoistiskt samhälle vi lever i, alla ska ha å ha, och vi kräver att vi ska få det, helst GENAST och GRATIS.
Mera empati åt folket!
Bra skrivet, GSXR1100R.
Skönt att det fortfarande finns folk som bryr sig, mer empati åt folket, och ni som inte vet vad empati betyder bör slå upp det i ett lexikon och begrunda.Lokke skrev:Det smittar ofta av sig också. Det blir liksom en kedjereaktion av det, om man alltid är negativ så påverkas också andra och alla blir mera lättretliga å sura. Men har man att göra med en person som alltid är positiv så blir man själv också mera uppåt.
Man blir glad av, t ex en försäljare som är lite mera trevlig å serviceminded än man kan förvänta sig. Bara en sån sak som att råka på en trevlig å glad expedit kan göra att man ser ljusare på hela dagen, och tvärtom. Det är ett väldigt egoistiskt samhälle vi lever i, alla ska ha å ha, och vi kräver att vi ska få det, helst GENAST och GRATIS.
Mera empati åt folket!
Bra skrivet, GSXR1100R.
Men va fan, menar du att vi INTE bor i ett fint landGSXR1100R skrev:Serviceyrket eller oserviceyrket, detta är ett vardagsproblem, i dagens samhälle gör vi vårt bästa för att utrota empati och respekt gentemot andra människor, vi har socialfall, missanpassade, kriminalitet och andra problem i vårt fina land.
...
Sensmoralen är att serviceyrken är lågstatusyrken med ännu lägre lön, så kommer det alltid att vara, ekonomer styr samhället och är du inte lönsam så behövs du inte.
Vad babblar du om. Har de inga stålar kan de skaffa sig ett jobb, som alla andra. I en riktig marknadsekonomi finns ingen plats för arbetsskyggavalmers skrev:...mer pengar till hovet.
Bingo skrev:Vad babblar du om. Har de inga stålar kan de skaffa sig ett jobb, som alla andra. I en riktig marknadsekonomi finns ingen plats för arbetsskygga![]()
![]()
GSXR1100R skrev:....varför är många Svenskar så j-a asociala?
Nejvalmers skrev:Det har aldrig slagit dig att de kanske inte vill prata med ett gamlo?
GSXR1100R skrev:jepp så är det, Jänkare må vara ytliga men dom ger iaf ett trevligt intryck och har social kompetens, varför är många Svenskar så j-a asociala?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |