Seven days...

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Ajuste , bra att du påminde mig.
Jag och itacha stod och pratade lite , sen när vi skulle starta hojjarna grävde han efter nått i sin ficka o hela hojjen välter , eftersom itacha är så klen så orkar han inte hålla i den och börjar få panik o skrika -MEN HJÄLP MIG.
Det var lite skoj.

Solid snake

Guest
marcus_136 skrev:
eftersom itacha är så klen så orkar han inte hålla i den och börjar få panik o skrika -MEN HJÄLP MIG.

:rofl :rofl :rofl

Nu är inte ittaka så stor längre va?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Fan grabbar, har ni inte koll på nånting, man slår inte vad om mer än en piggelin, det e ju Äran som e grejen. :fakta

för övrigt, växla MED koppling, svårare, men kan du det blir det lättare när du byter hoj.

lägg upp mindre bilder, det finns dom med sämmre uppkopplig. :va

å så till slut, plocka bort all plast som ev kan ta skada vid en krach, för har du inte klotat än, så gör du det snart. :gnissla :D

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Fluxir skrev:
Fan grabbar, har ni inte koll på nånting, man slår inte vad om mer än en piggelin, det e ju Äran som e grejen. :fakta

för övrigt, växla MED koppling, svårare, men kan du det blir det lättare när du byter hoj.

lägg upp mindre bilder, det finns dom med sämmre uppkopplig. :va

å så till slut, plocka bort all plast som ev kan ta skada vid en krach, för har du inte klotat än, så gör du det snart. :gnissla :D

Jag tycker det är MYCKE lättare att växla på bakhjulet med koppling , annars ryker den bara till o fjantar sig :).

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
marcus_136 skrev:
Jag tycker det är MYCKE lättare att växla på bakhjulet med koppling , annars ryker den bara till o fjantar sig :).

jag ska väl inte yttra mig m saken egentligen, men det e vad jag har hört. TZRen va lite svår å weela med. även om det gick men det va inte det lättaste... den va lite framtung, man körde ettan ut, vid växling till tvåan orkade den inte hålla uppe så det plumsa ner å åt packboxar... :va

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Fluxir skrev:
jag ska väl inte yttra mig m saken egentligen, men det e vad jag har hört. TZRen va lite svår å weela med. även om det gick men det va inte det lättaste... den va lite framtung, man körde ettan ut, vid växling till tvåan orkade den inte hålla uppe så det plumsa ner å åt packboxar... :va

Håll ganska jämngas så att du varvar ur första växeln , sen måste du vara tillräckligt högt uppe och ha varvat ur växeln innan du kan växla till nästa växel , är så på crmen iaf :3freak .

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
marcus_136 skrev:
Håll ganska jämngas så att du varvar ur första växeln , sen måste du vara tillräckligt högt uppe och ha varvat ur växeln innan du kan växla till nästa växel , är så på crmen iaf :3freak .
Hehe lite skillnad på crm:en och min tror jag. Min e så jävla tung att den inte ens lyfter på fullgas på 1:an om jag sitter på passagerarsätet och rycker uppåt. :tummenupp :D

Dock har jag lyckats få upp den nån dm med slirande koppling och 10-11k varav på motorn från stillastående. Men den vill FAAN inte hålla sig uppe :död :mad:

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
gammelfarfar skrev:
Hehe lite skillnad på crm:en och min tror jag. Min e så jävla tung att den inte ens lyfter på fullgas på 1:an om jag sitter på passagerarsätet och rycker uppåt. :tummenupp :D

Dock har jag lyckats få upp den nån dm med slirande koppling och 10-11k varav på motorn från stillastående. Men den vill FAAN inte hålla sig uppe :död :mad:

TZRen e lika dan. ja ryckte upp min med koppling, på ettan från ca 10km/h, stillastående blir ju bara massa ryck å du klarar aldrig hålla det uppe, måste ju ha fart för å hålla balansen.

Solid snake

Guest
Fluxir skrev:
TZRen e lika dan. ja ryckte upp min med koppling, på ettan från ca 10km/h, stillastående blir ju bara massa ryck å du klarar aldrig hålla det uppe, måste ju ha fart för å hålla balansen.

Jag har klarat o hålla min uppe hela ettan från 7000rpm, på balansen, sen började den gå över.

Men det var innan den var helt varm.

EDIT: Jag använde inte kopplingen då, tryckte ner den o ryckte.

Last edited:

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kan inte heller dra upp den tillräckligt högt utan att använda kopplingen :7peta .

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
(TZR) Kopplingen tycker jag bara gör det svårare. Jag gasar upp hojen till ca 8000rpm på ettan eller tvåan (tvåan får jag inte upp hojen så högt på) och vad det nu blir i hastighet? (aldrig tänkt på) sen släpper jag gasen helt och nästan direkt slår på full gas igen och rycker samtidigt till i styret. Detta stående eller sittande. Stående på fotpinnarna måste jag hoppa till lite med fötterna för att den ska lyfta. Om man inte står på passagerarpinnarna förstås. Åker tills motorn skriker på ettan :brinnerup men det gör den ju nästan direkt.
Sen dog min hoj på motorvägen. Så var sagan slut..

På bilden är det passagerarpinnarna som gäller.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Idag gott folk , lyckades våran vän itacha75 ramla .... IGEN! otippat? nej...
Aja iaf han kommer lite längre än igår , fast inte så mycke , han får nog stressa lite om han ska klara 50 meter innan fredag annars blir det till att åka in till gamla stan o köpa värsting glass till mig :rofl .
Itakka ville kolla hur långt han kunde köra på bakhjulet , så han satsar allt o kör några fjuttiga meter, slår ner i marken , då har han glidit närmare vägkanten eftersom vägen lutar, sen mot en lyktstolpe och av någon konstig anledning bromsar han inte förräns sista sekund och sen pang in i stolpen.
Jag fick mig ett gott skratt :hihi .

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Ja jävlar, man lär sig något varje dag...

Följande har jag lärt mig..

Det GÅR att få i 2:an och fortsätta.

Vattenpölen framför dig kan vara djup, i mitt var den halvahojen-djup.
Efter den lilla badturen så blev det mat dags, mums sand! Inga skador på hojen.

Stora lyktstolpar ÄR hårda, likså asfalt.

Snabb fråga bara... när jag låg ner (första gången idag) så rök det från den, vet ej var, men det var precis innan jag hade försökt dränka skiten i vatten.
Är det nåt som borde kollas? Funkade kanon efter...

Last edited:

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Om du fick vatten på varme ställen kan det vara det som rök :7peta .
Såg också att när du nitade med bakbromsen så mycke du kunde o skulle göra en häftig moppesladd , så rök det om ditt bakdäck .

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
gammelfarfar skrev:
:hördu Menar du att jag väger för mycket!? :va
Själv tycker jag 70 kg är ganska lite för en som är 1.85 lång :tungan

:lol

ja ditt fetto, nej han menar kanske att du har fel teknik.. be nån polare kasta in nått smalt och hårt i ditt framhjul när du ligger i 100 så får du se på stoppie och kanske tillomed en flygie ;) seriöst sätt dig längre fram och bromsa hårdare :tungan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...