Seven days...

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Det är sjukt hur man lär sej wheela, eller iaf jag. Har vart ute och småövast lite nu i sommar, kommer inte så värst långt, kanske en 100m och växlar 1-2 och får i trean sen dimper man ner. Sen slutade jag köra motarden av nån anledning och rullade ut den efter kanske 2veckors dvala och testade att dra upp den på slangen, för skojs skull. Plockade upp den på 1'an, drog vidare på 2'an och 3'an, sedan tog rakan slut (200m) samt att en bil kom ivägen. fast det var ju kul att det funkade bara sådär, lixom :)

Sen blire aldrig bra om man håller sej till en raka och övar där i flera timmar om dagen då man blir trött och grinig. Det bästa enligt mej, är att dra upp den spontant vid rödljus osv, wheela lite smått, sen sover man på det och så känns det mycket bättre dagen efter.

Last edited:

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
spectre skrev:
ja ditt fetto, nej han menar kanske att du har fel teknik.. be nån polare kasta in nått smalt och hårt i ditt framhjul när du ligger i 100 så får du se på stoppie och kanske tillomed en flygie ;) seriöst sätt dig längre fram och bromsa hårdare :tungan
1. Ja, jag fattade det ( :lol -smileyn symboliserade ironi)

2. ...

3. Jag har provat det, men ännu bara kommit upp nån cm. 127kgs torrvikt är ju rätt mycket :) Men det är väl bara att öva så kommer det väl snart :hihi

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
gammelfarfar skrev:
3. Jag har provat det, men ännu bara kommit upp nån cm. 127kgs torrvikt är ju rätt mycket :) Men det är väl bara att öva så kommer det väl snart :hihi

Crmen har väl 118 kg torrvikt, inte så stor skillnad tycker jag.'

Spectre du är skön :yoparty :D :tummenupp .

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
En offroad/motard har hög tyngdpunkt och lämpar sig därför mycket bättre för bakhjulskörning och stoppies än tillexempel en TZR gör.

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Itacha75 skrev:
Då borde ni kunna göra väldigt fina stoppies? :confused:

Det kan vi me :7peta

Föresten, varför varvar ni så mycket när ni ska wheela?
Jag varvar 5 lök sen drar den upp som FAN.
Det kanske är för jag har mitt über-trimm och skitmycket talang :rolleyes:

Last edited:

gammelfarfar

Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Itacha75 skrev:

Sen är du ju sååå stark också har vi fått höra... :rofl

marcus_136 skrev:
Ajuste , bra att du påminde mig.
Jag och itacha stod och pratade lite , sen när vi skulle starta hojjarna grävde han efter nått i sin ficka o hela hojjen välter , eftersom itacha är så klen så orkar han inte hålla i den och börjar få panik o skrika -MEN HJÄLP MIG.
Det var lite skoj.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
gammelfarfar skrev:
Sen är du ju sååå stark också har vi fått höra... :rofl

:FU Har krashat ett antal gånger och fått upp hojen varje gång utom den gången, ville inte släppa den.

Krashade 2 ggr igår ju, fick upp den (Hojen snuskhummer :fatta! ) båda gångerna.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
gammelfarfar skrev:
13. Jag har provat det, men ännu bara kommit upp nån cm. 127kgs torrvikt är ju rätt mycket :) Men det är väl bara att öva så kommer det väl snart :hihi

Du lär antingen ha helt FEL teknik eller helt kassa bromsar (Eller i alla fall frambromsen). När jag sitter på min NSR känner jag ju att jag hur lätt som helst skulle kunna göra en stoppie utan att sitta långt fram.

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Du lär antingen ha helt FEL teknik eller helt kassa bromsar (Eller i alla fall frambromsen). När jag sitter på min NSR känner jag ju att jag hur lätt som helst skulle kunna göra en stoppie utan att sitta långt fram.

Och jag KAN göra stoppies med min!! :fakta

Eller hur padde?

gammelfarfar

Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Padde skrev:
Jovisst, inte har jag världens grymmaste teknik och inte heller är mina frambromsar bäst. :näsblod Sen kan det ju vara lite skillnad mellan en nsr från 99 och en från 91. Kom upp och prova så får du se :tungan Jag tror säkert att det går, om jag tränar så kommer det nog.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
gammelfarfar skrev:
Jovisst, inte har jag världens grymmaste teknik och inte heller är mina frambromsar bäst. :näsblod Sen kan det ju vara lite skillnad mellan en nsr från 99 och en från 91. Kom upp och prova så får du se :tungan Jag tror säkert att det går, om jag tränar så kommer det nog.

Solid har en -87:a TZR och han kan göra höga stoppies.

:rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...