SH´s största Biceps (gayvarning)

Status
Ej öppen för fler svar.

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Bikerbitch skrev:
Med pump? När du står och pumpar armen eller?

Tar du några såna där tillskott eller vad det kallas som man kan köpa?

Ktmjacke; Haha, fortfarande ledsen att jag inte kunde ta emot din drink.
Du vet, ibland måste man ställa upp för sina vänner o vara fyllechaffis istället. Hur kunde du undgå det i tråden ;)

Pump= när blod bokstavligen strömmar till den arbetande muskeln under ett pass. Detta gör att muskeln "växer" ...och därmed ökar även armmåttet. Pump helt enkelt. Det är en väldigt soft känsla...så fort du spänner så stramar det o "värker" gött. :D

Jag använder ett proteintillskott med mjölkbas (finns två typer: kasein och vassle) av typen vassle.

Sedan har jag oxå glutamintillskott. Och multivitaminer.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Acrid skrev:
Pump= när blod bokstavligen strömmar till den arbetande muskeln under ett pass. Detta gör att muskeln "växer" ...och därmed ökar även armmåttet. Pump helt enkelt. Det är en väldigt soft känsla...så fort du spänner så stramar det o "värker" gött. :D

Jag använder ett proteintillskott med mjölkbas (finns två typer: kasein och vassle) av typen vassle.

Sedan har jag oxå glutamintillskott. Och multivitaminer.

Javafan, jag käkar bara gröt. och ändå har jag 30 cm. Är det bra eller är det dåliga grejer? kanske bara är gröt i muskeln.. :död
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Bikerbitch skrev:
Javafan, jag käkar bara gröt. och ändå har jag 30 cm. Är det bra eller är det dåliga grejer? kanske bara är gröt i muskeln.. :död


Gröt är bra! :tummenupp

Om det är bra eller dåliga grejer? Vad syftar du på? Att du har 30 cm? Tja det beror ju på vad dessa 30 cm består av eller hur?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Acrid skrev:
Gröt är bra! :tummenupp

Om det är bra eller dåliga grejer? Vad syftar du på? Att du har 30 cm? Tja det beror ju på vad dessa 30 cm består av eller hur?

Vänta. Jag spännar armen. Muskeln blir hård. Inte så mycket fett vare sig över eller under bicepsen. Kanske 29cm muskel då? ;)
 

Topdog

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Sthlm och Kalmar
Hoj
KTM660SMC
2 cm på ett år? Ja kanske om man är gammal och sliten... :hihi :hihi
Nä visst tar det tid, hade ju inte tänkt att bli tävlingshård heller... men vi får väl se hur långt man kommer...
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Whooopa!! Jag har 36. Men nu skall de inte bli större, bara hårdare! :D
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Nästan 40,men man fuskar ju som fan med träningen..går åt skogen :mad:
 

Bifogat

  • b1.jpg
    b1.jpg
    35.8 KB · Visningar: 119

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Dopa är skit!! hur fan kan man känna sig lycklig då..precis som att fuska i andra sporter mm..nä det ska vara 'the real deal.. synd att nästan alla som ligger i toppen dopar sig..måtte dom dö! samt få feta pätters al'a kvinna+brinnai helvetet.hatar sånt/fusk
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
ktmjacke skrev:
Ja stor skillnad,har dock inget med styrka att göra.En långtrådig muskel kan utveckla lika många watt som en korttrådig.

Tråden hade inte heller nått med styrka att göra. Tråden heter "SH´s största Biceps (gayvarning)" och inte vem är starkast på SH

Jag har nog 14 cm runt kan tilläggas ;)

/oXydex
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ktmjacke skrev:
Ja stor skillnad,har dock inget med styrka att göra.En långtrådig muskel kan utveckla lika många watt som en korttrådig.
Nej. Men en korttrådig är väl mer explosiv och en långtrådig mer uthållig. Har jag fått lära i alla fall?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Emmi skrev:
Skillnad på långa, uthålliga muskler och korta, explosiva muskler.

Finss inget som heter långa eller korta muskler, man kan säga typ 1 och typ 2 och kanske typ 2b, dessa har olika motoder att jobba på och det krävs olika metoder gör att stimulera rätt muskelfibrer.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Emmi skrev:
Nej. Men en korttrådig är väl mer explosiv och en långtrådig mer uthållig. Har jag fått lära i alla fall?

När du tar i så kopplas först "typ 1" fibrerna in, dessa är aeroba (förbränner syre), om du inte skulle orka utan får ta i mer så kommer "typ 2" som är anaeroba och därför inte håller lika länge som "typ 1", eller joggingfibrerna.

en 100 m sprinter har väldigt hög % "typ 2" fibrer och skulle faktiskt nästan kunna hålla andan när han springer sina 100m.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Teo, det är precis så jag menar. Tack för förklaringen.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Coola Ola skrev:
apropå biceps, den här killen är ett bra exempel på hur fin kropp man kan få på bara ett år http://www.johnstonefitness.com/all/front/w.html (han har lagt upp bilder på sig själv varje dag från det han började träna så man kan se skillnaden dag för dag) länken är vecka för vecka

Ball länk! Såg ni att han automatiskt fick blonderat hår och halsband när han blev "snyggakillen". Undrar vad han käkar för att få det?.. :lol
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Teo skrev:
Ball länk! Såg ni att han automatiskt fick blonderat hår och halsband när han blev "snyggakillen". Undrar vad han käkar för att få det?.. :lol
Vadå, får inte alla det? Isåfall lägger jag ner träningen...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top