SH byter ägare till förlaget Hjemmet Mortensen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sedan starten 2001 så har tanken bakom SH varit att driva en sida för alla sporthojare i Sverige och att sidan ska vara rolig och användbar för medlemmarna. Vartefter åren gått så har Sporthoj.com vuxit sig relativt stort och starkt inom motorcykelkretsar. Knappt någon har undgått höra något om sporthoj.com, må hända inte alltid positiva saker.

Vem är Hjemmets Mortensen?
Hjemmet Mortensen är ett förlag som har flera tidningar och hemsidor under sina vingar. Till exempel nya MC-tidningen Motorrad, Svensk Motorsport, MC-Börsen samt flera biltidningar där man bl.a. är delägare i biltidningen Auto Motor & sport. Besök gärna Hjemmet Mortensens hemsida: www.hjemmetmortensen.se för mer info.

Vad betyder ägarbytet för dig som medlem på SH?
Det betyder faktiskt inget alls för dig som medlem att det blir ett ägarbyte. Anledningen till det är att jag (Johnny Cedergren, Swedie) fortfarande kommer vara den som driver sajten vidare, precis som vanligt. Skillnaden ligger i att det nu finns ett förlag bakom sajten med god ekonomi och goda resurser vilket gör att jag kan utveckla och driva sajten vidare och göra den bättre.

Om ni har några frågor eller funderingar så ta upp det här så får jag svara så gott jag kan. Är det mer på personliga nivån ta det per PM:a eller emaila till swedie@sporthoj.com. Tack :)

Med vänlig hälsning
Johnny Cedergren / Swedie

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ok, så nu gick det från "ideellt" driven sida för entutiaster till en "produkt" som ska dra in pengar till ett mer kommersiellt företag? Hur länge dröjer det innan vi måste betala för att få vara här? Eller kanske som aftonblaskan, i början fanns vissa extrafinesser för plus-medlemmar, men nu är nästan allt låst för dom, sakta men säkert blir mer å mer det också. Går SH.com en liknande framtid till mötes nu?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hoppas du gjorde en bra exit :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ok, så nu gick det från "ideellt" driven sida för entutiaster till en "produkt" som ska dra in pengar till ett mer kommersiellt företag? Hur länge dröjer det innan vi måste betala för att få vara här? Eller kanske som aftonblaskan, i början fanns vissa extrafinesser för plus-medlemmar, men nu är nästan allt låst för dom, sakta men säkert blir mer å mer det också. Går SH.com en liknande framtid till mötes nu?
Absolut inte! Jag är fortfarande den som i slutändan bestämmer om hur sajten drivs bäst. Detta tog jag upp från dag 1 och jag är mån om att mitt "barn" drivs vidare på det sätt jag vet gynnar medlemmen bäst och som fungerat hittills. Och det är inte min tankegång att betala för att vara medlem på sajten. Jag har varit starkt emot det hela tiden och kommer alltid vara det. Så detta ska du inte behöva vara orolig för. :)

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Så då jobbar vi alltså till 50% för samma koncern nu...

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Varför ha så tråkig ton mot Swedie?

Jag har fått ut så mycket ur denna sidan under åren som gått så jag skulle aldrig missunna Johnny nånting.

Bara till att gratulera till framgången :tummenupp.

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Länge har du kämpat med denna sida och fått både ros och ris från dess medlemmar. Jag tycker att du gjort en mcket bra insats under dessa år.
Klart man ska dra in en slant när man lägger ner sådant arbete. :tummenupp

Man kan alltid hoppas att företaget inser styrkan i namnet SH och använder det för att marknadsföra en MC tidning med samma namn där man slipper info om glidare och krompacket eller ATV.

Kul att se att du får något ut av din investering av tid :tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
nya ägarna måste ju tjäna pengar på siten, antar att de blir en heldel mer reklam nu?

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Varför ha så tråkig ton mot Swedie?

Jag har fått ut så mycket ur denna sidan under åren som gått så jag skulle aldrig missunna Johnny nånting.

Bara till att gratulera till framgången :tummenupp.

Svenska avundsjukan Pinky. Samma personer ser en yngre person i en sportbil och fnyser till med "Pappa betalat" eller "säkert kriminell"

U GO SWEDIE :pannkyss

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Grattis! Måste vara riktigt kul!

Undrar förresten hur modereringen av inlägg kommer se ut när ett "riktigt" företag står bakom? :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Hade jag kommit på samma idé och sedan blivit erbjuden en summa pengar för det så skulle nog (handen på hjärtat) ingen tacka nej till det.

Sportbikenerd

Slacker
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
R6
Grattis Swedie! Hoppas att du blev rik som ett troll och kan köra mer racing. :) Men jag märker att det är mer buisness här nu. Jag tyckte det var konstigt att tråden om Motorrad som ju är delägare eller något stängdes ner. Precis som tråden när det var en artikel ur första numret av motorad stängdes ner snabbt. Typ som att man inte får kritisera dem. Det känns som att de styr sporthoj och så ska det ju inte vara. Jag hatar censur. Men ekonomin är väl alltid det som styr... Men grattis igen! Du har gort det bra!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Länge har du kämpat med denna sida och fått både ros och ris från dess medlemmar. Jag tycker att du gjort en mcket bra insats under dessa år.
Klart man ska dra in en slant när man lägger ner sådant arbete. :tummenupp

Man kan alltid hoppas att företaget inser styrkan i namnet SH och använder det för att marknadsföra en MC tidning med samma namn där man slipper info om glidare och krompacket eller ATV.

Kul att se att du får något ut av din investering av tid :tummenupp

håller med, han har fått mycke ris och ros, jag har väll strött lite ris omkring mig på senaste tiden, men det är ändå en bra bedrift från Swedie att han har fått sin hobby så stor att han blivit erbjuden pengar för rättigheterna i namnet och sidan... det är bra jobbat, jag skulle ha gjort samma sak om jag hade lyckats lika bra som Swedie med en hemsida. och de ligger väl i tiden då MC världen växer så de knakar i sverige så de var även bra timeing..

hoppas Swedie fick väl pröjs fört bara så han inte gav bort allt jobb ha laggt ner.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
nya ägarna måste ju tjäna pengar på siten, antar att de blir en heldel mer reklam nu?
Det kan hända att IB eller Motorrad eller en annan tidning från Hjemmet Mortensens förlag får en banner till vänster. Men inget sådant är tänkt. Det som är tänkt är dock att byta ut det hemmaknåpade annonssystemet jag har just nu till ett riktigt annonseringssystem från adtech. Detta i sig ska dock inte innebära några visuella förändringar eller stora annonsytor. SH behåller sin design som den är. För mig är det viktigt att bibehålla bra läsningsnivå i forumet utan störande annonser.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Svenska avundsjukan Pinky. Samma personer ser en yngre person i en sportbil och fnyser till med "Pappa betalat" eller "säkert kriminell"

U GO SWEDIE :pannkyss

du menar "kriminella pappa betalat" :D

kul att höra grattis eller nåt :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Grattis Swedie! Hoppas att du blev rik som ett troll och kan köra mer racing. :) Men jag märker att det är mer buisness här nu. Jag tyckte det var konstigt att tråden om Motorrad som ju är delägare eller något stängdes ner. Precis som tråden när det var en artikel ur första numret av motorad stängdes ner snabbt. Typ som att man inte får kritisera dem. Det känns som att de styr sporthoj och så ska det ju inte vara. Jag hatar censur. Men ekonomin är väl alltid det som styr... Men grattis igen! Du har gort det bra!
Måste påpeka att den där tråden om Motorrad inte stängdes ner av mig eller på grund av Hjemmet eller Motorrad, utan den stängdes ner av Mattias:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3412585&highlight=motorrad#post3412585
Jag har sagt att censurering är verkligen inte något som bör sysslas med på SH (eller på internet i övrigt), dock följer jag svenska lagar och tilltar mina egna personliga moraliska värderingar i trådstängningar (som hittills fungerat väl tycker jag).

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
Grattis! Anar att du inte trodde att det skulle bli så stort när du startade sidan en gång i tiden. Det betyder att du gjort ett riktigt bra jobb och är värd all heder! Som alltid skall folk gnälla men det lär du om någon fattat för länge sedan...

Hoppas du får en fet lön så att du kan investera i några nya roliga hojar:tummenupp

/D.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...