SH byter ägare till förlaget Hjemmet Mortensen

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Stort Grattis till Dig - och de andra bakom siten...

Hej Swedie och ett jättegrattis till en lyckad final på det spännande projektet sporthoj.com!

Jag hoppas Du själv är nöjd och ser fram emot att följa den kommande utvecklingen. Jag vill också passa på att tacka alla som modererar, tekniska gurus som svarar på frågor och företagen som hjälpt till att göra siten till vad den faktiskt blivit:tummenupp

Lycka till i Ditt "nya" jobb och...

Ha de!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Absolut inte! Jag är fortfarande den som i slutändan bestämmer om hur sajten drivs bäst. Detta tog jag upp från dag 1 och jag är mån om att mitt "barn" drivs vidare på det sätt jag vet gynnar medlemmen bäst och som fungerat hittills. Och det är inte min tankegång att betala för att vara medlem på sajten. Jag har varit starkt emot det hela tiden och kommer alltid vara det. Så detta ska du inte behöva vara orolig för. :)
Strålande! Hoppas det står i något papper nånstans också? :7peta
SH.com har ju som sagt en otrolig slagkraft, och hjälper väldigt många med allt möjligt, det vore trist om den mötesplatsen försvann, bara för att nån skulle försöka suga pengar ur oss.
 

Dr.Bike

Guest
Grattis!
Och nu när det finns ett, som du säger ekonomiskt stark förlag bakom, så kanske serverparken uppgraderas till nåt som orkar med när det är 700-1000 surfare ombord på plattformen samtidigt! :tummenupp
Kul att du stannar, och inte blir skatteflykting i Monaco med Stenmark och grabbarna.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Får väl först och främs säga grattis till Swedie.
Det är trevligt att se att folk har lite flyt. För det är ett enormt arbete du har lagt ned på den här communityn. :tummenupp

Jag slänger in en frågeställning i mods-forumet som vi kan diskutera där.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Hur mycket fick du? Hur mycket fick du? Hur mycket fick du? :banana :banana :banana :banana


Att börja ta betalt av medlemmarna är snudd på att båda hänga upp snaran, installera huvudet i den och sparka undan stolen samtidigt. Sidan kommer överleva ett halvår max sen dör den. Det kommer självklart finnas en liten gedigen skara som skulle betala (mig själv inkluderat) men den stora massan som surfar in nån gång i veckan skulle försvinna direkt. Och med det intresset att annonsera här. Och ungefär där ser någon annan möjligheten att tjäna annonspengar på en sida med liknande koncept och ännu fler medlemmar försvinner.
Men som du sagt så kommer den fortsätta vara gratis och då kommer även medlemmarna finnas kvar.

Tror annars uppköpet har mycket positivt i sig.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Grattis Swedie! - blir det sponsrade servrar nu så vi kan börja med video uppladdning av egna filmer?
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Kom på, eftersom vi alla här bidragit till att SH blivit så stort. Vad blir vår cut i det hela? :D
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Gratulerer Swedie! Sporthoj har blitt norsk!! :tummenupp :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Grattis Swedie! - blir det sponsrade servrar nu så vi kan börja med video uppladdning av egna filmer?
Ska definitivt kika på det! Tillsvidare dock drivs det på samma servrar som idag. Men tanken är att "down the line" byta till något bättre (vill inte ha bråttom och kanske förstöra något). Servrarna som jag har är lite på sin gräns nämligen, speciellt webservern som inte riktigt klarar av att leverera filer.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
För att kommentera Fastbikes (återigen onödiga försök till drama) så vad dom säger stämmer inte gällande tråden Motorrad vs Bike. Den stängdes av trådstartaren (Mattias) av hans helt egna personliga åsikt. Har inget med Motorrad, SH eller Hjemmets att göra. Jag tyckte faktiskt tråden var intressant, och så ävem Motorrad själva (Gerry och Tomas m.fl).

Fastbikes.se har samtidigt i med deras lanserade av hemsidan spammat ner Sporthoj.com med nya fejkande användarnamn för att sno trafik från SH. Jag tyckte det var löjligt, så jag tog självklart bort vad jag ansåg vara "självreklam". Men jag vill verkligen inte ge mig in i en fajt med dessa barnsligheter. Dom fick ta sina konsekvenser och de flesta av deras konton är permanent bannade. Det har inget med censur att göra, utan att följa reglerna som gäller för alla. Jag förstår dock att dom är sura att dom inte kunde få reklam gratis genom spam. De fick till slut betala för en annons i vänsterkant.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Stort Grattis :tummenupp

Nu blir kanske en webshop med kaffemuggar, klistermärken och tröjjor osv aktuellt?
 

IronMike

Guest
Hur mycket fick du? Hur mycket fick du? Hur mycket fick du?
Det är väl offentliga handlingar, så du kan väl säkert leta fram det om det är så spännande..

För min del struntar jag i vem som äger sidan..sålänge det förblir en gratis-sida där man kan logga in och surra lite med bekanta. Blir det för mkt reklam/popups/prenumerations-avgift för att vara medlem så tror jag många lämnar sidan & något snille startar nytt gratis-community.

Nu kanske vi däremot kan surfa mitt i natten utan de där halvtimmes-avbrottet kl 04-04.30 :banana :banana :banana
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Att börja ta betalt av medlemmarna är snudd på att båda hänga upp snaran, installera huvudet i den och sparka undan stolen samtidigt. Sidan kommer överleva ett halvår max sen dör den. Det kommer självklart finnas en liten gedigen skara som skulle betala (mig själv inkluderat) men den stora massan som surfar in nån gång i veckan skulle försvinna direkt. Och med det intresset att annonsera här. Och ungefär där ser någon annan möjligheten att tjäna annonspengar på en sida med liknande koncept och ännu fler medlemmar försvinner.
Men som du sagt så kommer den fortsätta vara gratis och då kommer även medlemmarna finnas kvar.

Tror annars uppköpet har mycket positivt i sig.


Beror på hur man tar betalt, och för vad.
Jag har varit medlem på TLZone sedan den startade och TLPlanet före den. Runt 5 år eller så.
Båda är betal-siter, om man vill ha alla funktioner, men helt gratis om man inte har det fulla behovet. Priset spelar naturligtvis roll också, de är relativt billig och man betalar via PayPal (om man vill) så allt är strömlinjerat så gott det går. Jag har aldrig varit betalande medlem eftersom jag inte har behovet av de extrafunktionerna.
Siten är idiell och de få reklamintäkterna som kommer in och medlemsavgiftern är till för att täcka driften.

Men, jag håller med om att tar man betalt för att får läsa/göra inlägg så skulle siten nog självdö innom kort och det skulle blomma upp en ny - sämre till att börja med - site där alla gamla SH'are skulle hänga.

Därmed inte sagt att jag tycker att en site ska ha medlemsavgifter. Reklamen borde på en sie av SH's storlek räcka till att betala alla avgifter och avlöna en person till att sköta den. Men vad vet jag, jag har ju inte drivit en site ens i närheten av SH's storlek. :)


-------------



I övrigt vill jag ställa mig i ledet av alla "bra jobbat och grattis Johnny". Du har skapat en suverän site som ligger på en bra nivå mellan seriösitet och skvaller/skräp (på inläggen). :tummenupp
:Bugar
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top