SH byter ägare till förlaget Hjemmet Mortensen

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Största möjliga gratulationer! Kul att du börjar köra gata igen också!

Personliga reflektioner:
För övrigt så hoppas jag att de nya ägarna inte går in och detaljstyr moderatorers arbete m.m. när det diskuteras ämnen som Hjemmet Mortensen inte vill bli förknippade med (exempelvis OT-forumet). Det finns för mig en poäng i att vara helt oberoende de stora mediaelefanterna, men förhoppningsvis så kommer vi som vanliga medlemmar som sagt inte märka av det nå värst!

Nu är det snart vår! Livet är underbart!

/perris

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Grattis :tummenupp

Hoppas dom nya ägarna låter dig köra i gamla spår så blir allt som förut (men förhoppningsvis en betydligt tätare Swedie....)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Betyder det här att oUtlAw kommer öpnna igen? =)

Grattis grattis till dineros'arna, se till att köpa en Desmosedici nu!

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Triumph
Nu när sporthoj har blivit motorrads officiella forum, innebär det att den ibland något avvisande attityden emot inlägg från sådana som inte kör rena sporthojar ändras?
Motorrad har ju fler strängar på sin lyra, och kan ju näppeligen skaffa sig ett eget forum till var och en av alla dessa.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Först ett grattis till Swedie som förutom gediget mc-intresse nu även visat prov på gott entreprenörskap.. :tummenupp

Samtidigt kan ett kommersiellt övertagande vara "slutet" för SH, as we knew it.. Tycker man kände att något var "på gång" redan för ett par månader sedan med en allmän uppstramning av sidan..
Nåja, vi får väl se.. Annars blir det väl att starta upp ett nytt, oberoende forum..

..

Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Eftersom sporthoj.com är noll, nada och ingenting utan sina användare så gör sig både ägare och admins (Swedie) sig själva en enorm björntjänst genom att ta betalt, slänga in reklam, cencurera eller omstrukturera till användarnas missnöje.

Liten risk att varken ägare eller Swedie vill våldföra sig på siten.

Vi vet ju alla hur kritiska vi hojåkare är mot oseriösa mc-firmor och blocketannonser, risken är liten att det "skiter sig" och de kör över oss användare om ni frågar mig...

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
Gratulerar Johnny, jag hoppas att du är nöjd med betalningen efter alla års slit. Det är kul när en hobby eller ett vid sidan om projekt kan bli så framgångsrikt att det blir en slant över. Entrepenörskap skulle en del kalla det.

Hur går det med Sporthoj.com i framtiden? Om det kan vi bara spekulera, positivt eller negativt. Det enda som är säkert är att from idag så är det ett annat Sporthoj.com som vi kommer att se framöver.

Vad jag tror spelar mindre roll, det är vår community som kommer att döma.

Men att samarbeta med Gerry Nordström och Svenska Motorad kan jag inte se något gott i. Har den killen uträttat något vettigt under sina år i hiojtidningsbranschen?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Eftersom sporthoj.com är noll, nada och ingenting utan sina användare så gör sig både ägare och admins (Swedie) sig själva en enorm björntjänst genom att ta betalt, slänga in reklam, cencurera eller omstrukturera till användarnas missnöje.

Liten risk att varken ägare eller Swedie vill våldföra sig på siten.

Vi vet ju alla hur kritiska vi hojåkare är mot oseriösa mc-firmor och blocketannonser, risken är liten att det "skiter sig" och de kör över oss användare om ni frågar mig...
Tror du skrev fel en hel del, men läs tidigare inlägg jag gjort. Jag kommer inte tillåta att sajten blir skit. Jag är själv egentligen en vanlig användare oxå, bara att jag har lite kontroll och kan göra mer saker...

Det är mitt hem oxå! Vill inte bli av med det! :)

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Instämmer i hyllningskören - Grattis!!
Se nu bara till att det inte blir ett hårt censurerat forum för då djä... :öga

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gratulerar Johnny, jag hoppas att du är nöjd med betalningen efter alla års slit. Det är kul när en hobby eller ett vid sidan om projekt kan bli så framgångsrikt att det blir en slant över. Entrepenörskap skulle en del kalla det.

Hur går det med Sporthoj.com i framtiden? Om det kan vi bara spekulera, positivt eller negativt. Det enda som är säkert är att from idag så är det ett annat Sporthoj.com som vi kommer att se framöver.

Vad jag tror spelar mindre roll, det är vår community som kommer att döma.

Men att samarbeta med Gerry Nordström och Svenska Motorad kan jag inte se något gott i. Har den killen uträttat något vettigt under sina år i hiojtidningsbranschen?
Det har inte hänt något sedan ett par veckor sedan då det faktiskt byttes ägare och det finns inga planer för annat heller, mer än det som nämnds. Bättre backuper, snabbare servrar och ett bättre annonseringsystem som ger bättre statistik.

Men jag förstår oron. Som jag dock vill tona ner då den inte behövs :)

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Måste påpeka att den där tråden om Motorrad inte stängdes ner av mig eller på grund av Hjemmet eller Motorrad, utan den stängdes ner av Mattias:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3412585&highlight=motorrad#post3412585
Jag har sagt att censurering är verkligen inte något som bör sysslas med på SH (eller på internet i övrigt), dock följer jag svenska lagar och tilltar mina egna personliga moraliska värderingar i trådstängningar (som hittills fungerat väl tycker jag).

Jag tycker definitivt inte att dina moraliska värderingar fungerat tidigare när du stängt vissa trådar, som tyvärr fått gå alldeles för långt!

Vill dock passa på att gratulera dig, Swedie:tummenupp till dealen och ännu mer gratulationer till att du kommer börja köra gata:yoparty

O till alla användare som gnäller som kärringar på dealen....ja ni förstår nog vad jag tycker om er:arsele:mad:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Grattis Swedie!
Hoppas du fick välförtjänt mycket pengar. Man blev lite besviken och konfunderad när man träffade dig på Ring Knustorp och du körde bussen själv - killen som så kompetent och länge drivit en så stor och populär sajt borde åka limo :cool:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Jaha, ny forumdel redan.
Nuuu börjar det osa lite Bike.se om det hela. Har inte Motorrad någon egen sida?

Första steget i förändringen.
Om nu SH vore en helt fristående sida utan inslag av sin ägare borde det ju dyka upp lite fler nya forum. Tex. Bikeforum, MCMforum, Allt om MC forum osv.

Grattis Swedie till försäljningen.

Personligen tror jag att det kommer hända en hel del på siten även om det kommer att ta ett tag.
Ägarna är ju inte dummare än att dom självklart har köpt siten för att dom tror sig kunna tjänapengar på den. Dom driver ju trots allt ett företag.

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
R1 -05 till salu
Det har inte hänt något sedan ett par veckor sedan då det faktiskt byttes ägare och det finns inga planer för annat heller, mer än det som nämnds. Bättre backuper, snabbare servrar och ett bättre annonseringsystem som ger bättre statistik.

Men jag förstår oron. Som jag dock vill tona ner då den inte behövs :)

Missförstå mig rätt.:) Kanske blandar jag två saker i samma inlägg.

Jag är genuint glad för din skull och att du lyckas som entrepenör. Det är roligt och du är värd varenda krona du får in på kontot.

Jag är inte orolig för framtiden. Jag menar att det enda vi vet är att nu har ett nytt kapitel börjat i Sporthoj.coms historia. Varken du eller Sporthojs nya ägare har ju något intresse av att ändra på saker och ting så att sitens popularitet skulle minska. Norrmännen har ju inte köpt siten för att förlora en massa pengar, det torde väl vara ganska självklart för var och en.

Minskar sitens popularitet så försvinner ju basen för annonsintäkterna och det är ju en utveckling som varken ägare, användare eller annonsörer vill se.

Det är ju som du säger att med en stark ägare så ökar ju möjligheterna till bättre teknik under skalet, mer funktioner osv. Det är ju positivt.

Sedan vidmakthåller jag att produkter (tidningar) som är signerade Gerry Nordström är något jag undviker. Men det hör egentligen inte till tråden.

Än en gång grattis och lycka till med det fortsatta arbetet.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Tror du skrev fel en hel del, men läs tidigare inlägg jag gjort. Jag kommer inte tillåta att sajten blir skit. Jag är själv egentligen en vanlig användare oxå, bara att jag har lite kontroll och kan göra mer saker...

Det är mitt hem oxå! Vill inte bli av med det! :)

Ja, det blev helt klart syftningsfel där. Mitt inlägg var riktat till dem som är rädda att siten skall bli förstörd, inte till dig. Sorry!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Gratulerar.

Det där har väl varit på g ganska länge nu?
Jag skulle nog gjort samma sak förr eller senare. Money talks.

Hoppas du fick bra med deg och att du kommer trivas med ditt "nya" liv :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0