SH byter ägare till förlaget Hjemmet Mortensen

FearMe

Vill åka supermoppe
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Köping
Hoj
KTM640-SM -05(såld) CBR 929RR -01(såld) Honda xr500r -84(såld)
Hmm fattar inte varför det är så många negativa reaktioner.
Varför oroas man om massa censurer, sånt skit som inte hör hemma i en tråd ska väl plockas bort.
SH kommer säkert förbli vad den är.. men man kanske på sikt utvecklar nya tjänster och de som redan finns..
Typ om man lägger upp en annons här gratis.. kan man ju bundla det med att anonnsen syns på fler ställen inom deras koncern fast mot en kostnad kanske.

Eller att man lägger ner pengar på att utveckla en webshop.. så slipper man skapa en tråd på 200-300 inlägg angående SH-tröja o sen ska swedie sitta o PM alla lägga o ha sig. Alla har ju redan kommit fram till vilket starkt varumärke det är, kan man ju kanske chacka lite muggar o tröjor o så i framtiden, kan ja tänka mig.
Saker o ting måste ju utvecklas.. hemsidor som hojar :yoparty

Reklam det finns ju redan på sidan.. och på nåt sätt måste man ju finansera webhotel, servrar domännamn mm.
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
SWEDIE, du har gjort ett kanonjobb med sporthoj.com, jag hoppas att du får fortsätta att driva utvecklingen i samma riktning som förr. Det behöver inte heller betyda något negativt, det är bra att ha resurser i ryggen.
Jag hejar på iaf, Lycka till med dina nya utmaningar!
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Grattis swedie

En förändring behöver ju inte vara till det sämre, även om vi har en förkärlek till att tolka det som det.

lycka till
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag är egentligen bara förvånad över att detta inte skett tidigare...

Charmen med sporthoj.com har ju varit att den drivits av en hojentusiast och haft en "lätt" anarkistisk atmosfär...

Det är ju vi som är aktiva i forumet som är själva värdet i sajten och lämnar vi så finns det inget värde längre.

Nu återstår bara att se vad som händer när de nya ägarna börjar styra och ställa för att få sajten att ge avkastning på investerat kapital...
Men skulle det gå åt skogen nu så drabbar det iallafall ingen fattig!
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Storföretag lovar mycket men jag vet vart det slutar. Där man tjänar mest pengar.

Sen vill jag inte spekulera i vad som kommer hända me denna sida men på något sett ska de tjäna cash. :)
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
En positiv sak är iaf att jag nu kan köra hoj på gata igen vilket jag sett fram emot längre! Så vi syns på gatorna i år allihopa! :) Med mullerbullermaskinen Aprilian!

Grattis:tummenupp

Jäkligt kul att du behåller prillan, då får du bidra till mullermatta kring Rosenhill senare i vår:D
 

Dominator-Rocks

Guest
Grattis :tummenupp


Gött att kunna tjäna en hacka på nått som jag antar en gång startades som ett litet hobbyprojekt?

Varför startade du sajten?

Satsade du stenhårt från början för att bli Sveriges största sporthojssida?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Grattis som fan!
Hoppas du gjorde dig en snuskigt stor hacka, ju större desto flådigare hojar kan ni köra nu när ni ska börja åka gata och ha ett "vanligt" liv.

Snart sitter du där i radhuset en söndag och gnäller om att det snart är måndag och en ny arbetsvecka...
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det var riktigt kul att läsa om nyheten imorse faktiskt!

Genom sporthoj.com har jag träffat många goda nya vänner, blivit presenterat för ett jobb inom mc-branschen jag aldrig trodde att jag skulle få. Samt träffat flickan i mitt liv på en mc-bar på en fest som en SH-kompis anordnade!

Och utöver detta har jag åtnjutit allt som alla andra användare har delat med sig av och hjälpt mig med. Hoppas att man i sin tur hjälpt andra nya i branschen osv.

Ett riktigt stort tack till Swedie! Och grattis till försäljningen!
Är själv aningen skeptisk till att sporthoj.com kommer att förbli precis som den är, med tanke på de nya ägarna. Företag vill ju tjäna pengar och det så mycket som möjligt.

Jag hoppas att dock inser vilken värdefull marknadsföringskanal sporthoj.com ändå kan vara utan att man förstör sidan. Det är lätt att lova stort nu, men vi får alla helt enkelt hålla tummarna för att sporthoj.com ska leva vidare i samma anda som förr och idag.

Grymt jobbat!:tummenupp
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Hoppas det även i fortsättningen kommer vara högt till tak här inne! Annars blir det ju inge kul.
Börjar det se illa ut får du öppna ouTLaW-delen igen :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Det kan hända att IB eller Motorrad eller en annan tidning från Hjemmet Mortensens förlag får en banner till vänster. Men inget sådant är tänkt. Det som är tänkt är dock att byta ut det hemmaknåpade annonssystemet jag har just nu till ett riktigt annonseringssystem från adtech. Detta i sig ska dock inte innebära några visuella förändringar eller stora annonsytor. SH behåller sin design som den är. För mig är det viktigt att bibehålla bra läsningsnivå i forumet utan störande annonser.

IB?

Kanske vi äntligen slipper det där tramset med pappersannonser för tävlingar?
Får man släppa ett förslag? Lägg ner svemo.se och flytta rasket hit.

Kul. Fungerande ekonomi är en förutsättning för sajters fortlevnad den dagen andra delar av verkligheten tränger sig på. Jag syftar på ungar och hus framför allt.

Det här kan nog bli bra
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
:tummenupp Swedie!

Jag förstår inte oron hos så många. Sporthoj.com är ingenting utan oss som häckar här. Om det inte känns bra att häcka här så häckar vi någon annanstans, det är det som är styrkan med Internet...

Det finns många exempel på när företag köper populära hemsidor och börjar förändra, sen går det en liten tid så finns inte sidan mer eftersom företagen som förändrar inte fattar att det är vi som häckar här som är värdet, och vi värderar det ostyrda med internet:)

Vad jag däremot vill se av dej Johnny är en liten historielektion...kan du inte skriva en liten "artikel" om hur och när sporthoj startade, vad du tänkte då, hur många medlemmar som var med från början, vad trådarna handlade om i början osv? Jag minns själv att mina första försök att hänga på ett mc-forum var Potatoes MC. Sen dök Sporthoj.com upp och då var det ingen idé att leta vidare:)
 

Freedom

Guest
Jaha då var det dags och tacka för den här tiden och hoppas att vi ses på nåt oberoende forum i framtiden. Det har varit så jäkla kul och lärorikt på SH och jag tackar alla sköna profiler för den underbara stämning ni tillfört här på SH.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag orkar inte läsa mer än första sidan, men stort grattis.

Det måste kännas skönt o få bekräftelse (igen), för den tid du ändå lagt ner på det här.

Misstänker att det är svårt att få igen pengar för dom timmarna du lagt ner, men jag har uppskattat det här forumet väldigt mycket.

Och jag kommer hänga kvar, dom blir inte av med mig. :tummenupp

Grattis
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top