SH byter ägare till förlaget Hjemmet Mortensen

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Seriöst swedie!

Du har sålt dej och är numera löntagare. Inget fel i det, det är jag med. Men jag går inte omkring och tror att jag bestämmer vad ägaren till företaget jag är anställd för ska besluta. Du har tappat makten men de låter dej fortsätta för att få en smidig övergång.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jaha då var det dags och tacka för den här tiden och hoppas att vi ses på nåt oberoende forum i framtiden. Det har varit så jäkla kul och lärorikt på SH och jag tackar alla sköna profiler för den underbara stämning ni tillfört här på SH.
Hahaha, underbart med cyniska människor! :)

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Citerar:
Sporthoj.com
Sporthoj.com är inte till salu såvida du inte har en god summa stålar liggandes ;-).
Slut citat.
Bara till att gratulera! :födelseda:tummenupp

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Stort grattis till Swedie, kul att du får lön för mödan!

För att ställa sig in hos sina nya kunder kan förlaget gärna ge ut gratisnummer av motorrad!

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
Jag förstår Swedie fullt ut att han vill tjäna pengar på all tid han lagt ner här men tycker samtidigt det är tråkigt..

Jag har "hängt" på andra sidor som blivit komersiella och då också på sikt tappat sin charm. Det är möjligt att Swedie fortfarande ska sköta sidan själv men ägare är ägare och det skulle inte förvåna mig om sporthoj byte skepnad i framtiden.

Snabb-fråga till Swedie: eftersom du fortfarande kommer sköta hela sidan var det antagligen inte brist på tid som fick dig att sälja, hur jävla bra betalt fick du egentligen? :gnissla

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Grattis Swedie!
Hoppas du fick välförtjänt mycket pengar. Man blev lite besviken och konfunderad när man träffade dig på Ring Knustorp och du körde bussen själv - killen som så kompetent och länge drivit en så stor och populär sajt borde åka limo :cool:

de är svårt å åka limo när man driver gratis forum ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Eller hur? Nu undrar jag hur man raderar sig från SH, hitter inte var man raderar sitt konto. Har någon vetskap om det?
Du har raderats.

Seriöst swedie!

Du har sålt dej och är numera löntagare. Inget fel i det, det är jag med. Men jag går inte omkring och tror att jag bestämmer vad ägaren till företaget jag är anställd för ska besluta. Du har tappat makten men de låter dej fortsätta för att få en smidig övergång.
Självklart KAN ägaren nu säga att jag ska "förstöra" sidan, men du tror inte jag kommer sätta mig på "tvären". Jag kommer göra allt jag kan för att göra sidan så bra som den kan bli från ett medlemsperspektiv. Det är mitt jobb och har alltid varit så även tidigare!

Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Hmm fattar inte varför det är så många negativa reaktioner.
Varför oroas man om massa censurer, sånt skit som inte hör hemma i en tråd ska väl plockas bort.

du är ingen internet människa va? generellt så är filosofin sen "internet" började växa är att "Allt är och skall vara gratis och ingen censur, ordet är fritt."

nu är ju inte allt gratis längre på nätet och de är skit, men att censurera bort något för att någon tycker att som står är fel.. de är inte bra alls..

okej är de person angrepp med hot och andra olagligheter så fine, men allt annat skall vara orört, även saker man inte gillar men de får man finna sig i helt enkelt.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
de är svårt å åka limo när man driver gratis forum ;)
Beror på hur man är fostrad, jag lever i tron att bra idéer och hårt arbete lönar sig. Så många användare, som dessutom använder det dagligen - det borde betala sig. Gratis, javisst - men jag har sett lite reklam också ibland ;).
Som jämförelse; MC-handlaren här i stan har en butik som oftast är folktom när jag är där. Ägarna kör omkring i de fetaste Lexus-bilarna.

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Hoj
XB12S
Det är rätt konstigt att 99% av alla tycker att saker man ser på datorskärmen ska vara gratis. Jag tycker det är helt rätt att man efter många års slit (och personliga utlägg) kan tjäna på sin skapelse. Det är bara att gratulera!

Huruvida SH kommer bli bättre eller sämre går ju bara att spekulera i. Jag tror att det kommer bli.... lite annorlunda. Forumdelen är ju kärnan i SH så den tror jag inte kommer ändras alls, det är ju trots allt detta som drar besökare (och därigenom ev. intäkter) till siten. Gissningsvis kommer det kanske att bli fler annonser, eller kanske andra annonsformat. Framförallt kommer det nog bli ett mer (för ägarna) kostnadseffektivt annonssystem.

På sikt tror jag man kommer introducera vissa betaltjänster för att dra in mer pengar. Exakt vad det blir är ju svårt att sia om när man sitter på utsidan, men redaktionellt material ligger ju nära till hands. Jag tror det skulle kunna funka om materialet har tillräckligt hög kvalitet och betalningssätten är tillräckligt enkla (SMS-betalning t.ex.).

Personligen tror jag att allt kommer bli OK, och de få ändringar som kommer ske kommer att "slinka förbi" ganska enkelt. Det ska hursomhelst bli intressant att följa arbetet/ev. förändringar i framtiden.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
grattis rå. hoppas bara att nya medlemmar från bike och framförallt bomber som har varit ganska aktiva här fortfarande har intresse att vara kvar/fortfarande är välkomna

sandstream

Guest
Stort grattis Johnny! :tummenupp

Till er som oroar er för att det ska bli en massa reklam överallt, att det ska börja kosta pengar att vara medlem osv, ni kan vara helt lugna. Blir en sajt dålig för besökarna så skapas nya sajter som är gratis, det är liksom Internets kretslopp.

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Förstår inte varför så många ska måla fan på väggen.

Utan oss medlemar/besökare är SH enbart en sajt skapad av "Swedie".

Skulle nu Motorrad förändra "Swedie"s koncept till något vi inte gillar så vore det väldigt dumt för deras egen del, värdet på SH som dom betalat för är ju oss, deras målgrupp/kunder= tidningsköpare.

Hoppas och tror att "Swedie" styr skutan SH vidare med samma premisser som tidigare.

Som det står i Resumé

"Sporthoj kommer inte att genomgå några förändringar i samband med köpet."

Det bästa vore väl om någon från Motorrad själva uttalade sig.

Och till sist Grattis "Swedie".

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Så här skrev en användare (Snöflickan) på fastbikes.se i en kommentar till deras artikel om köpet:

"...för att jag la upp smygreklam ;-)
Skönt att man inte behöver bli bannad här som man blir på sporthoj.com "

Min fråga är, om man nu trivs bättre på fastbikes, varför inte hålla sig där då? :rolleyes:
Ingen på sporthoj.com lär sakna människor som inte skriver nåt annat än smygreklam för andra sidor...

Stort grattis till dig Swedie! :tummenupp

Precis som alla andra hoppas jag på det bästa, att du får driva sajten som du vill även i fortsättningen, med skillnaden att du nu har råd att hitta på nåt skoj vid sidan om ibland. :)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det kan hända att IB eller Motorrad eller en annan tidning från Hjemmet Mortensens förlag får en banner till vänster. Men inget sådant är tänkt. Det som är tänkt är dock att byta ut det hemmaknåpade annonssystemet jag har just nu till ett riktigt annonseringssystem från adtech. Detta i sig ska dock inte innebära några visuella förändringar eller stora annonsytor. SH behåller sin design som den är. För mig är det viktigt att bibehålla bra läsningsnivå i forumet utan störande annonser.

Jag som kör med 22"-skärm har ju en massa utrymme ute i kanterna. Fixa något där, kanske lite bilder ur galleriet eller något, lite större reklamplatser kanske:va

Grattis föresten! :tummenupp :yoparty

/ "Sporthoj.com-nörden" :)

Bifogat

• SH.JPG
    SH.JPG
    226.8 KB · Visningar: 177
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag