SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
BLIR SÅ JÄVLA ARG PÅ HOJJ*VELN!!!!!!!

Måste bara kunna fixa det nu så jag kan dra om 10 min. hoppas ni drar till vaxholm för annars kmr jag inte hänka på idag.............................................................................................. :-(

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
SV650S
Wonderboy skrev:
2363032 BLIR SÅ JÄVLA ARG PÅ HOJJ*VELN!!!!!!!

Måste bara kunna fixa det nu så jag kan dra om 10 min. hoppas ni drar till vaxholm för annars kmr jag inte hänka på idag.............................................................................................. :-(

Jag gissar att gänget inte är i Vaxholm förräns nån gång vid niosnåret.
Har varit med på dom flesta onsdagskörningarna och då har klockan blivit ungefär runt nio.

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Ingeli64 skrev:
2363179 Jag gissar att gänget inte är i Vaxholm förräns nån gång vid niosnåret.
Har varit med på dom flesta onsdagskörningarna och då har klockan blivit ungefär runt nio.

hur länge är de på sveavägen då?
min hoj är klar om 10 min! :)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Wonderboy skrev:
2363422 hur länge är de på sveavägen då?
min hoj är klar om 10 min! :)

Tydligen står de i Kårsta och väntar på ambulanshelikopter, det smått berömda krönet med telefonstolpen har tydligen skördat fler skalper.:rolleyes:

Inga livshotande grejer vilket var skönt att höra.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
verkar vara först tillbaka igen, turen avbröts efter det andra krashtillfället, även om vissa skulle vidare till sveavägen. Talades om totalt 7 avåkningar, varav den sista krävde ambulanshelikopter, brandbilar och polis. Tydligen hade någon skadat ryggen och den andra slagit i en telefonstolpe, men som sagt, förmodligen inget alltför allvarligt. Någon som vet mer? :va

Tråkigt med så många avåkningar :(, hoppas att nästa onsdagstur går bättre :tummenupp

Wonderboy

Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
mini-knutten skrev:
2363506 verkar vara först tillbaka igen, turen avbröts efter det andra krashtillfället, även om vissa skulle vidare till sveavägen. Talades om totalt 7 avåkningar, varav den sista krävde ambulanshelikopter, brandbilar och polis. Tydligen hade någon skadat ryggen och den andra slagit i en telefonstolpe, men som sagt, förmodligen inget alltför allvarligt. Någon som vet mer? :va

Tråkigt med så många avåkningar :(, hoppas att nästa onsdagstur går bättre :tummenupp

Ajda, kanske var bra att hojen å jag fick va hemma idag då! Men funderar på dra ut nu, skulle dock hellre varit med förut......................

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
mini-knutten skrev:
2363506 verkar vara först tillbaka igen, turen avbröts efter det andra krashtillfället, även om vissa skulle vidare till sveavägen. Talades om totalt 7 avåkningar, varav den sista krävde ambulanshelikopter, brandbilar och polis. Tydligen hade någon skadat ryggen och den andra slagit i en telefonstolpe, men som sagt, förmodligen inget alltför allvarligt. Någon som vet mer? :va

Var kanske dig jag låg bakom i princip hela körningen, och även en liten bit på vägen hem?
Jävligt trist det som hände.. :(

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
Wonderboy skrev:
2363515 Ajda, kanske var bra att hojen å jag fick va hemma idag då! Men funderar på dra ut nu, skulle dock hellre varit med förut......................

Dom flesta fortsatte till Sveavägen.

Tråkigt med alla avåkningar, hoppas alla klarade sig bra iallafall!

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Som sagt jävligt trist med det som hände :död hoppas att ni som gick omkull klarade er hyffsat ivf!

Annars vill jag bara tacka för en trevlig runda fram tills detta hände! :tummenupp

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
janeinar skrev:
2363577 Hur många va det eg. som körde av??????????????
Det sägs 7, men var den 7'e körde av vet jag inte. I första avåkningen var det 3 st. I den sista avåkningen så ska det ju ha varit 3 sades det på plats. Den 7'e såg jag aldrig något av, utan hörde bara talas om..

Enligt media 1 mc av vägen och 1 skadad:va

Vi får vänta på att det kommer nån med säkra uppgifter, men det jag skrev är vad som pratades om innan jag rullade hemmåt.
Får hoppas att ingen fick några allvarligare skador..

EDIT: la till lite.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
scud skrev:
2363589 det sägs 7, men var den 7'e körde av vet jag inte.. I den allvarligare avåkningen (med ambulans, helikopter osv) så ska det ju ha varit 3 sades det på plats.. enligt media 1 mc av vägen och 1 skadad:va

I sista avåkningen var det 2 mc ena hade ont i ryggen och fick åka för titt på sjukan andra klarade sig ganska bra.

Han som klarade sig bäst fick mcn i en telestolpe men klarade sig från den, person två krasha när han väjde för olyckan..

/ han som låg precis bakom sista killen

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
letar febrilt
scud skrev:
2363589 det sägs 7, men var den 7'e körde av vet jag inte.. I den allvarligare avåkningen (med ambulans, helikopter osv) så ska det ju ha varit 3 sades det på plats.. enligt media 1 mc av vägen och 1 skadad:va

Verkar fan helt skevt!
Varför kan inte folk köra fort men ändå med förståndet kvar?
Fattar inte riktigt vad det är som gör att folk stressar upp varandra så till den milda att 7st kör åt h...vete?:va

Till sist.

Hoppas att alla kamikaze-killarna/tjejerna klarar sig bra!:krama

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Jag fick ett sms nys om att det var totalt 8 som åkta av.

Vet någon villka det är som åkta av??

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Miss April
Nilsson_ skrev:
2363566 Som sagt jävligt trist med det som hände :död hoppas att ni som gick omkull klarade er hyffsat ivf!

Annars vill jag bara tacka för en trevlig runda fram tills detta hände! :tummenupp
jupp, e heelt inpyrd me tvåtaktsrök nu efter att ha legat bakom dig :hihi
men kul var det, bortsett från alla avåkningar

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
janeinar skrev:
2363602 Verkar fan helt skevt!
Varför kan inte folk köra fort men ändå med förståndet kvar?
Fattar inte riktigt vad det är som gör att folk stressar upp varandra så till den milda att 7st kör åt h...vete?:va

Till sist.

Hoppas att alla kamikaze-killarna/tjejerna klarar sig bra!:krama

Det var 5 eller ev 6st totalt..

Först tre stycken ur snabba gruppen i samma kurva, dock inga direkta personskador vad det verkade.. Sen dom två vid tele stolpen. Där imellan ryktas det om en till men vet inte om det stämmer..

Men håller med! en klart mörk dag inge kul alls!!

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Miss April
våran grupp hade en avåkt ninja också, inga större skador.. vi drog upp den o sen körde vi vidare
han på ninjan drog hem

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Cervantes skrev:
2363611 Det var 5 eller ev 6st totalt..

Först tre stycken ur snabba gruppen i samma kurva, dock inga direkta personskador vad det verkade.. Sen dom två vid tele stolpen. Där imellan ryktas det om en till men vet inte om det stämmer..

Men håller med! en klart mörk dag inge kul alls!!
Okej, precis som jag uppfattade då, förrutom fel antal i sista olyckan. Och sen är frågan om det finns en till som kört av?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
scud skrev:
2363612 Hur är det med nr 6 och nr 7 då?
Ja som sagt, vi får väl vänta o se om det kommer nån som VET..

Dom vid stolpen vart det en till sjukan och en spräckt läpp. Han som åkte till sjukan va i "helt ok skick" kunde gå men hade ont i ryggen så han fick ligga tills ambulansen kom ifall det var nått.. Hoppas han var ok!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll