SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
d1ce skrev:
2374297 Kan sätta lite fart på den genom att presentera kapten's nya substitut för buff... Fryser man om magen, så gör man det :fakta

Sen att han tänker tvinga på alla deltagare denna nonsexyvindavvisare är direkt olustigt!

Bilden är spiontagen under ett av våra rekningspass från dagen, då vi letade nya väger med mindre stockar att krocka med ;)

Se så han masserar muskulaturen med vänsterhanden på första bilden :mattias

På andra bilden hårdförpackar han en katt för att dölja den i kutsen, vägrade lämna spår efter sig.

-@

BLÖTT SÅ IN I :censored VA DET....
MEN kul ändå,höll på och garva läppen av mig när Kapar'n kom på iden med kroppskondomen..:rofl :rofl

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Valrog skrev:
2374314 BLÖTT SÅ IN I :censored VA DET...

Hehe, när jag stog i brottby och tog genvägen över Haninge hem till Norrtälje kl 20:20 efter närmare 40mil i regn (redan då genomblöt) kände jag mig inte jättekaxig... :)

Men väl hemma, torr men något frusen så känns det som en helt ok runda och dag.

Men vad gör vi inte för att fixa det bästa för dem bästa ;)

-@

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
d1ce skrev:
2374330 Hehe, när jag stog i brottby och tog genvägen över Haninge hem till Norrtälje kl 20:20 efter närmare 40mil i regn (redan då genomblöt) kände jag mig inte jättekaxig... :)

Men väl hemma, torr men något frusen så känns det som en helt ok runda och dag.

Men vad gör vi inte för att fixa det bästa för dem bästa ;)

-@

SANT..:tummenupp

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
d1ce skrev:
2374297 Kan sätta lite fart på den genom att presentera kapten's nya substitut för buff... Fryser man om magen, så gör man det :fakta

Sen att han tänker tvinga på alla deltagare denna nonsexyvindavvisare är direkt olustigt!

Bilden är spiontagen under ett av våra rekningspass från dagen, då vi letade nya väger med FÄRRE(!!) stockar att krocka med ;)

Se så han masserar muskulaturen med vänsterhanden på första bilden :mattias

På andra bilden hårdförpackar han en katt för att dölja den i kutsen, vägrade lämna spår efter sig.

-@

Så det var därför du hade så bråttom i väg i dag??

Jag som hade sånna förhoppningar för dig... :D

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
d1ce skrev:
2374330Men vad gör vi inte för att fixa det bästa för dem bästa ;)

Menat onsdagskörningen och alla hulliganer alltså... :rodnar

-@

Snail_shell skrev:
2374366Jag som hade sånna förhoppningar för dig... :D

Hur menar du, tror du jag dumpade ryggvärmaren?! Sånt sysslar ajg inte med ;)

För övrigt hade jag nog vänt hem tidigare utan den... :hihi

-@

Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
d1ce skrev:
2374475
Hur menar du, tror du jag dumpade ryggvärmaren?! Sånt sysslar ajg inte med ;)

För övrigt hade jag nog vänt hem tidigare utan den... :hihi

-@
Bara jag som trodde det var en sängvärmare? :yoparty

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
scud skrev:
2374485 Bara jag som trodde det var en sängvärmare? :yoparty

Hehe... Ja, sh.com är en dålig vana jag har på jobbet och hemma (då det är på tok för mkt av den varan), men sådan information sparar man nog för allas trevnad för sig själv ;) Om det nu var så...!

Vänner har man aldrig för många av, tror jag?! :va

-@

Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
d1ce skrev:
Nää... Lite taskigt att slänga Kaptenen i sopsäcken tycker jag. :hihi

Fick mig att tänka på Midnattsloppet för många år sen, när jag sprang med många arbetskamrater.
Eftersom det regnade på vägen dit så använde vi sopsäckar för att hålla oss torra till start.
Grejen var att dom flesta gjorde hål för armar & huvud, men en dåre skippade hålen för armarna.

Har aldrig varit så sugen att lägga krokben för nån. :cdevil

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Då var hojen inlämnad på svetsning av bakramsinfästningen o kåpstaget... Not so far away now...soon...very soon!!!!(hörni, 9 inlägg till.-... kom igen!)

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
benkar skrev:
2371578 men efter några relativt otrevliga olyckor så gick luften ur mig helt, var på SH-rundor, fick skäll för att jag inte åkte till sjukan och åjade mig kring folk jag inte kände, blev för mycket till sist.

Men, men, men, får kanske upp farten igen med tiden :)

/B

Hoppas det! Tråkigt att du fick skäll när du ställt upp så mycket. Jag tror det lätt blir så att olyckor leder till att de flesta känner att "någon" borde göra "något" och vem är enklare att gå på än den som åker längst fram. På onsdagsturen drabbades jag själv av en mix mellan handlingsförlamning och nyfikenhet efter olyckorna, försökte kväva känslan av att vilja kritisera. Det var tyvärr lite av gruppdynamik där att få utkräva någon form av ansvar även om de aldrig gick så långt att någon skyllde på Kapten Gräddnos.

I min lilla värld handlar det om att någon startar en tråd om att vi ska köra tillsammans. Jag ser inte att det automatiskt innebär att kartor ska delas ut, ambulans bokas, alla individer ska få specialutformad utbildning, minsta misstag ska omedelbart leda till olika åtgärder som ska vara individuellt anpassat till den personens humör, olika ansvar ska delegeras och befälsordning ska följas, färdväg med komplett tidsplan ska annonseras i DN på stan och läggas ut på text-tv, vid eventuell incident så ska det finnas alternativa krisplaner och olika team ska finnas till hands för att ta hand om post traumatiska reaktioner.

Mina "krav" på onsdagsturen är att jag får hänga på och att jag folk väntar på mig om jag halkar efter. Som bonus är att jag får träffa trevligt folk även om jag kanske borde lista det som ett krav. Det andra som att någon ringer ambulans om jag åker av hoppas jag händer även om jag åker själv.

Det känns som om Kapten Gråmus tagit på sig väldigt mycket ansvar redan, och jag hoppas han håller ut. :tummenupp

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kapten Blåskägg skrev:
2374674 Bra jobbat, klar på ons? :D

Regnar det ska alla som inte rekade igår straffköra E20(heter den så?) fram och tillbaka mellan sthlm och arlanda tills det att vattnet sipprar mellan skinkorna! Det var en upplevelse jag inte missunnar någon ;)

-@

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
War-psycho skrev:
2374624 Fick mig att tänka på Midnattsloppet för många år sen, när jag sprang med många arbetskamrater.

Springer du på lördag? Tänkte provspringa banan ikväll :yoparty

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Bonnie skrev:
2374691 Springer du på lördag? Tänkte provspringa banan ikväll :yoparty
Nä, sex vändor i det loppet får räcka för mig.

Var kul när man sprang med olika jobb, men inte samma grej att kuta själv.
Räcker med att jag får kuta från vovven när han hittat en alldeles för lång pinne(träd) och kommer i 200 blås för att visa husse. :D

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
2374674 Bra jobbat, klar på ons? :D

Körde den första avåkningskurvan i lördags. Kom ihåg att jag själv kom ut alldeles för långt där min första onsdagskörning och hade inte klarat ett möte. Inte förvånad att man kör av där för den är grym, feldoserad 90 gradare med krön.

Hittade fram till andra avåkningsplatsen och sedan hamnade jag i Kårsta och insåg att jag inte kom ihåg vägen...:D

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Bonnie skrev:
2374702 Körde den första avåkningskurvan i lördags. Kom ihåg att jag själv kom ut alldeles för långt där min första onsdagskörning och hade inte klarat ett möte. Inte förvånad att man kör av där för den är grym, feldoserad 90 gradare med krön.
Det kan kanske vara en idé att sätta upp egna varningsmärken/skyltar på dom värsta ställena?

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
.
Åhh... blev jag nr 1000 ??? :galen

JO, DET BLEV JAG !!!

TJOHOO JAG E BÄST !!!!​

:banana :banana :banana

Ps: Grattis tråden. :tummenupp

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...