SH.com grupp/onsdagskörning 080528

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
ska ja cykla och fille köra hoj eller? någon rättvisa måste vi ha!

Du måste stå på grid vid Donken Väsby, precis som alla oss andra, och sedan köra samma lopp som oss andra. Att gena från Norrtälje duger inte.

Välta i 90knyck på kustvägen ja ... eller så kan du kalla det ramla av :D

...hmmm... 90 knyck är ganska manligt. Du börjar bli stor du också.:tummenupp

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hörru, hojbyggarn, ska inte du lägga energi på att bli klar istället för att försöka vara lustig?!

För tillfället nöjer jag mig med dom två som redan rullar...

Tyckte du jag var kul?
Vad kul !

Puss

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Sjånadrotten

Bättre Lyss;Än Att Aldrig Spänna En Båge
Gick med
11 May 2008
Hoj
DL650A V-Strom
Blir det nå åka i morrn?

Jag väljer att åka med från Skogis istället, som flyttar lugna torsdagsturen till onsdag pga stundande helg. Inte så många som anmält sig till den ännu, så med färre i gruppen blir det nog ett bättre flyt i den körningen också.

Beträffande förra veckans tur (onsdagskörning 080528) som jag var med på, så körde jag om den solo nu i lördags och med en bättre kurvtagningsteknik denna gång. Jag är lite feg på nya vägar, så nu kändes det mer komfortabelt efter att ha kört exakt samma sträcka fler gånger. Har även inplanerat att träna kurvtagning på bana på Tuvängen/Rörken, även om förra veckans påföljande lugna torsdagstur ner till Nynäshamn och Bulten hem, bjöd på ypperliga tillfällen att träna just kurvtagning. Men bana nästa, som sagt...

Varning dock för mycket rullgrus söder om Gottröra på länsväg B930, från Statoil-macken och 2.5 km söderut. Jag rapporterade in till VV om detta på webben, ärende VV0123054, eftersom jag blev påmind om hur förrädiskt rullgrus kan vara, nu senast i helgen med "omega3" och "doller" som båda hamnade i diket strax norr om Roxen. Inget brutet vad jag läste, men mörbultade efter sina respektive lowsides. Jag har kört tre lugna torsdagsturer på raken och träffat bl.a. "omega3", vilket nu därför ökar min riskmedvetenhet för rullgrus också.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Varning dock för mycket rullgrus söder om Gottröra på länsväg B930, från Statoil-macken och 2.5 km söderut.

Kan intyga detta.
Fick släpp där i söndags (otäckt, men det gick bra). Nånstans mellan hästskon och macken. Såg inte ens att det var något på vägen. Tror det är nån form av fint sant eller något skit.

Var fler på macken som snackade om samma sak.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0