Tack för en lärorik och trevlig tur och speciellt tack till de som fick turas om att vara kökarl bakom mig. En samling rutinerade och trevliga entusiaster på den här onsdagsturen, som både gillar och kan köra hoj. Fick en hint om att träna t.ex. på Rörken, för att själv bli lite mer rutinerad på kurvtagning och svängar.
På nylagade oljegrusade vägsträckor hade jag dock bra häng på de övriga, där sand och grus slungades upp av framförvarandes bakhjul och träffade min hjälm och hoj, om jag låg för nära. Med ett 19" framhjul på min hoj och hyfsat mönstrade däck (Bridgestone Trail Wing 101/152), så kändes det ändå säkert i det då neddragna tempot.
Åkte även "Bogan" i bägge riktningarna. Efter en kopp kaffe i Vaxholm, körde jag mer inspirerat enligt mitt mått mätt på returen. Tack till en turkompis som åkte med den sträckan som kökarl. (Ganska mycket trafik med gående, cyklar, MC och bilar på "Bogan", så jag tar det lugnt på 50-sträckorna). Körde sen hemåt.
Kollar just på kartan och har försökt lägga in turen på Google Maps med hållpunkter, (skulle ha haft med min gamla GPS tejpad på hojen och haft den som en tracker). Förutom ett område och sträcka jag inte har exakt pejl på vart vi åkte, så har jag fått till att det stämde hyfsat i längd mot hojens egen km-räknare. Jag får ta och köra med någon mer gång i framtid, för att lära mig området lite bättre.
Men Rörken får det nog bli härnäst som sagt...