SH.com Grupp/Onsdagskörning Sthlm 060816

Status
Ej öppen för fler svar.

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Kapten Blåskägg skrev:
2375073 Milla låter framföra att hon dyker upp med sin nyservade SV1000.

Ok, det var därför hon halkade efter i kurvorna! Osynkad förgasare och snetändning hörde jag ryktas om :D

Fast jag fattar inte vad hon ska med två AAA batterier till? Trodde det var minst ett dussin R20 i en sådan maskin :rolleyes:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Mr K skrev:
2375044 Till alla! Kör inte över din förmåga. Riktiga män kan hålla igen och man är inte tuff i diket:tummenupp

Nä, för om man kör över sin förmåga, så har man överskridit sin förmåga och klarar således inte undvika att krascha. Man borde i så fall omformulera klyschan till att "krascha inte", eftersom det är den faktiska innebörden. Men alla förstår ju att man inte ska krascha så det blir helt värdelöst endå. Problemet är snarare att det är svårt att veta hur man undviker krascha samtidigt som man får sin dos av det goda. Jag föreslår att skippa båda uttrycken eftersom de inte tillför någonting. De är helt enkellt korkade.

Att riktiga män kan hålla igen är dock helt riktigt. Det kan även t ex kvinnor samt de män som inte anses vara "riktiga" göra. Det är viktigt att man påpekar det för MC-förarna så att det inte råder några som helst tvivel om att de faktiskt kan. :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Triggerhappy skrev:
2375342 Jag tänker vinna hela skiten !!!

Men vafan. Jag menar inget illa, men din tjej är bättre att åka bakom. Bättre utsikt liksom. Vill jag kolla på en gammal gubbe som vurpar mycket har jag en spegel.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Mattias skrev:
2375357 Men vafan. Jag menar inget illa, men din tjej är bättre att åka bakom. Bättre utsikt liksom. Vill jag kolla på en gammal gubbe som vurpar mycket har jag en spegel.

Åker du med speglar tar du inte onsdagskörningen på tillräckligt allvar...räkna med blåflagg *jälla moppef-cko*

:D :D :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Triggerhappy skrev:
2375393 Åker du med speglar tar du inte onsdagskörningen på tillräckligt allvar...räkna med blåflagg *jälla moppef-cko*

:D :D :D

Jag och min lånehoj ska äta dig till middag! Jag tar visst onsdagsrejset på allvar. Så stort allvar att jag åker till Sviestad på tisdag för att värma upp. Det kommer att bli hårt! :mad:

Dr.Bike

Guest
Är i Charley-K så ni får försöka utan mig... ;)

Jag satsar mina slantar på att Mattias "vinner"! Sedan han slog Sege så har han vinnarskalle! :D Å andra sidan är han ju inte van att köra nåt med mer än 75 hästar så...du har 100 pållars övertag Trigger! *häller bensin på brasan smiley*

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Mattias skrev:
2375399 Jag och min lånehoj ska äta dig till middag! Jag tar visst onsdagsrejset på allvar. Så stort allvar att jag åker till Sviestad på tisdag för att värma upp. Det kommer att bli hårt! :mad:

Skall du köra bana med lånehoj ? Det skulle jag aldrig göra ...igen :rolleyes:

Om du inte hänger med i tempot på onsdag kan du få sitta bakpå mig :D

Jag lär väl få bjuda dig på fika också...känns som jag e skyldig dig lite...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nursey skrev:
2375402

Ser fram emot en skriftlig rapport då :)

Alla bara antyder att jag kommer att behöva skriva en haverirapport. :(

Vurpar jag på tisdag lägger jag ner motorcyklandet kanske för gott, åtminstone för i år. Vurpar jag på onsdag tror jag att nedläggandet kommer by default. Dör jag inte i kraschen så stryper hojägaren mig.

Nu har jag spookat till det här också. Slår jag ihjäl mig på onsdag kommer ni att läsa det här inlägget och rysa.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Mattias skrev:
2375481 Alla bara antyder att jag kommer att behöva skriva en haverirapport.

Vurpar jag på tisdag lägger jag ner motorcyklandet kanske för gott, åtminstone för i år. Vurpar jag på onsdag tror jag att nedläggandet kommer by default. Dör jag inte i kraschen så stryper hojägaren mig.

Nu har jag spookat till det här också. Slår jag ihjäl mig på onsdag kommer ni att läsa det här inlägget och rysa.

Uäää...säg inte så !
Nu går det ju troll i detta, Jag föreslår att vi kör ekonomirally istället. Vi tankar fullt i U-V å sen fyller vi igen i V-holm å kollar vem som slurkade i sig mest !:tummenupp

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Nu är man tillbaka i Stockholm efter lite semester och lite bilracing på Mantorp i helgen .....

Självklart kommer jag om det inte spöregnar bara...

Så länge jag hänger på Kaptenen så är det bra tempo för mig.... :D

// Colossus

Bifogat

• SLC2006_R4_DEPA-034.jpg
    SLC2006_R4_DEPA-034.jpg
    105.6 KB · Visningar: 58

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag kommer...hade så go utsikt i kön senast :) Denna gång åker jag RRRRiktig hoj dock...:yoparty

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Jag kommer inte :(

Min säsong tok slut i ett dike norr om enköping i lördags! Jävla dr.bike att välja kassa vägar!

Har ingen bra ursäkt varför det inträffade egentligen. Men jag drog ivf en snygg stoppie (11 o clock enligt doktorn) innan ridån föll.

Gick förhållandevis bra, mindre repor på hojen (bara kosmetika... :mad: )

Hade detta endast varit problemet hade jag hängt med... Med efter 7 timmar på akuten i söndags så visade det sig att jag bröt båtbenet i högerhanden. 8 veckor med gips blev svaret.

Men vafan, det kunde ha varit värre, landade i ett mjukt vetefält i varje fall :)

Hoppas ni får det kul, och ta det lugnt! :)

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Adelskollegiet låter kungöra att Lord Adrian kommer hedra proletärerna med sin fagra nunas närvaro om vädret behagar samarbeta.

Nu behöver jag fan åka lite hoj...Ty jag har vandrat i dödsskuggans dal i timmar idag. :bomba IKEA smilie:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Lord Adrian skrev:
2375557 Adelskollegiet låter kungöra att Lord Adrian kommer hedra proletärerna med sin fagra nunas närvaro om vädret behagar samarbeta.

Nu behöver jag fan åka lite hoj...Ty jag har vandrat i dödsskuggans dal i timmar idag. :bomba IKEA smilie:

Naturligtvis, om du inte hinner fråga frun om detta verkligen är ok först... Precis som sist vill jag minnas.

-@

xfader skrev:
2375541 Jag kommer inte :(

Ajfan, det var trist. Hoppas det läker på fint åtminstone!

-@

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
d1ce skrev:
2375563 Naturligtvis, om du inte hinner fråga frun om detta verkligen är ok först... Precis som sist vill jag minnas.

-@

Bah! Jag ska steka dig så hårt att dina kinder kommer rodna ikapp med din gheybuff;)

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Får se om ja dyker upp.. Inte helt säkert.. Men ni klarar er säkert bra utan mig också...

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Är tillbaka efter en tid på golfbanan på Irland. Kommer jag bara i "fläskpressen" så infinner jag mig. :yoparty Det blev lite många guiness så storleken på buken är inte var den en gång har varit!:gnissla

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras