SH.com Grupp/Onskörning 060719

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Nursey skrev:
2318018

Kände att hojen hackade till just efter Knivsta...tittade ner och det var nästan soppatorsk.

Det är rätt man ska aldrig tanka i Knivsta :mattias . Det blir en extra omväg då. :)

Själv är jag glad att jag inte hade så långt att åka. Det var inte speciellt varmt ute.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Helvete vad roligt!!!

Ja vad säger man, sjukt mycket hojar :yoparty
Varmt tack till alla som var med, hoppas ni vill komma fler onsdagar för det här får man väl nästan göra om. :)
Tack Biifer och Johanjulgran som, med lite kort varsel, tog på sig att leda varsin grupp :Bugar

Hoppas tempot var lagom i täten på min grupp, hade till en början lite svårt att vänja mig vid nedläggsvänligheten hos CP-apparaten jag hade lånat men framåt Bogan kändes den helt okej.

Vill meddela att Skägget satte nytt personbästa på Bogan idag, lätt egoboostad kunggjorde jag detta för Mattias och frågade samtidigt om han nånsin kört så sakta på Bogan. Han kunde dra sig till minnes nån repa för nåt år sen då det hade regnat så in i helvete :hihi

Kanske lite onödigt att säga detta bland dessa hormonstinna herrar men jag säger det ändå, riktigt kul med så mycket kex :brynad
Men det har väl kexen redan listat ut :hihi

Upp med alla bilder som finns nu!!!

Än en gång, tack för ikväll gott folk :)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Kul som fan, ända tills jag var tvungen att göra en sån där genomskjutningen i Karbo tror det heter så som jag skrev om innan. Och som jag även sa då, i slutänden hamnar vi på samma ställe....å det gjorde vi :tummenupp

Donken var som vanligt kul med lite eftersnack & nya ansikten på SH:are. Fick ju se en 14-dels polisjakt med, typ 10 meter......det var kul :D

Summan av dagens körning blev nog en 28 mil tror jag, men då hade vi lite småvägar till U. Väsby & den otroligt "roliga" motorvägen hem vid kl 00 tiden. Det var kallt & det tog ca 25 min enligt Nurseys klocka. Å den stackarn har inte ens kåpor :3freak

Kul kul, men blir väl först i september nästa gång för mej.

OvEr AnD OuT // Ullis

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2316694 Nämen vaf..n :va
Kommer du ihåg kultfilmen "Sista natten med gänget" (American Grafitti) Jensa? När "Toad" glider runt i den flång nya Cheva Impalan och vid rödljuset får höra från raggarpolarna i bilen bredvid.
"-Hey Toad, is that you in that beautiful car?
-Öh... Yeah!!
-What a waste of machinery!"
/J

:rofl :rofl :rofl
Ja lite så kändes det, så jeffla skön line :tummenupp

Dr.Bike skrev:
2317747 Håller med, det var hyggligt tempo i grupp två, iaf i täten.
Om det nu inte hade varit för blysläden som låg bakom Biifer och sackade!! :hihi
*duckar för slaget* Swoosh!
Aj aj - jag ska aldrig säga så mer, iaf inte när du blir Polis! :lol

Gott mos iaf som sagt!

Ska bli kul att höra skäggets NYA namn på den grupp HAN anförde!
Hittills har han ju haft snabb och...nej INTE långsam som alla tror, utan han ville kalla den för MEDEL...
(det ansågs förnedrande att åka i långsam... :hihi)
Såååå skägget...vad heter gruppen NU? ;)

Nä nu ska jag vara snäll.
Tack för en finfin kväll Skägget! Du har skapat ett "monster"
Otrolig uppslutning ju! :tummenupp

Massor med goa gubbar och gummor som mönstraded in ikväll!

Nja, tål att tänka på :va
Snabb, Snabbare, Snabbast....vad tycks Doktorn? :hihi

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Mattias skrev:
2317683 Ja, det var trevligt. Jag vann inte, men det var pga tekniska problem. Jag ska aldrig låna en så illa underhållen motorcykel igen. Jag ska underhålla den bättre innan jag lånar den, alltså.

Hur mår egot? Knappast boostat ikväll va? :)

Dr.Bike

Guest
Kapten Blåskägg skrev:
Nja, tål att tänka på :va
Snabb, Snabbare, Snabbast....vad tycks Doktorn? :hihi

:tummenupp

Du har då svar på allt!

Och ja - tål att tänkas på ur ånga aspekter som vi kan PM:as om.

Kändes det ok med nyhojen så här i efterhand?

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dr.Bike skrev:
2317747
Tack för en finfin kväll Skägget! Du har skapat ett "monster"
Otrolig uppslutning ju! :tummenupp

Kul som fan med så mycket folk.
Nu verkar de vara lite mer drillade i korvmojjen i Waxholm också, beställde en liten köttsemla och den låg fan i näven på 30 sek. :tummenupp
Korvkexen är nu informerade om att vi ev dyker upp fler onsdagar vid samma tidpunkt.

KalleNorton skrev:
2317847 Ryktet säger att biifer vann. Men det stämmer väl inte?

Nej för helvete, vad har du fått det ifrån :va

Valrog skrev:
2317854 Jaha nyss hemkomna. Riktig rolig tur som vanligt.
Hoppas på en trevlig tur igen på Onsdag..
TACK Skägget för guidningen :tummenupp....Jag LYCKADES hålla mig vaken :D

Ja inte fan gick det att skaka av sig dig :hihi

Victor skrev:
2317913 Toppen: Mycket folk och inga (?) vurpor. Märkligt men glädjande.

Ja med 74 hojar, eller hur många vi nu var, så får det ses som en framgång :tummenupp

Katana org skrev:
2317873 fast min sjöng vackrast......!
:fakta
Så jeffla gott ljud i din klubba :)

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
fille600 skrev:
2317943 Tack! För en toppenkväll. Skägget verkade lite byxis när jag mötte upp honom på donken med "lånemissilen"! :rolleyes:
Gick hur bra som helst! "Pråmen" är nog snart till salu, eller?? :)
Fille

Du har helt rätt kompis, var fan lite smådarrig när jag hämtade ut den hos Din-MC.
Men seriöst, den är ju helt sjuk!!! Vilket JÄVLA drag :yoparty
Och då vill jag ändå erkänna att jag aldrig var över 9000 varv.
Allting är så grymt tight på en sån hoj, växlar, kraftöverföring, inget glappar eller flexar.
Jag är kär :)

poke skrev:
2318035 Vet du hur det känns att bli från åkt av en tjej va? :huvet

Nej, kan du berätta för oss andra? :hihi

Nursey skrev:

Hur länge ska du ha den där förbannade signaturen????

Det verkar precis som en del tjejer har fått för sig att de skulle ha bättre simultanförmåga än vi killar. Fattar inte vad de har fått det ifrån, de kan ju inte ens ha ont i huvudet och knu**a samtidigt.....vilket vad jag vet aldrig vållat en kille några större problem :)

Dr.Bike skrev:
2318076 :tummenupp
Kändes det ok med nyhojen så här i efterhand?

Jag MÅSTE ha en sån, sitter för närvarande och kartlägger lite värdetransportrutter :)

fille

Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
Jag MÅSTE ha en sån, sitter för närvarande och kartlägger lite värdetransportrutter :)

Du får skaffa en i smyg. :hihi Fixa en extern garageplats, vettja! Åk hemifrån på gammelpråmen, byt till den nya o tjör så det ryker :yoparty

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kapten Blåskägg skrev:
2318073 Hur mår egot? Knappast boostat ikväll va? :)

Joråfan, det var inte igår jag körde motorcykel sådär på allmän väg. Jag lyckades till och med poppa en liten uiili vid nåt enstaka tillfälle. Eller så fort det kom ett krön. Jag är så JÄVLA barnslig. Jag måste erkänna att jag nog lekte att jag körde tävling också. Jag minns min korta racingkarriär, den började nån gång under energikrisen... blablabla... :gaggig_gubbe

fille

Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Mattias skrev:
2318171 Joråfan, det var inte igår jag körde motorcykel sådär på allmän väg. Jag lyckades till och med poppa en liten uiili vid nåt enstaka tillfälle. Eller så fort det kom ett krön. Jag är så JÄVLA barnslig. Jag måste erkänna att jag nog lekte att jag körde tävling också. Jag minns min korta racingkarriär, den började nån gång under energikrisen... blablabla... :gaggig_gubbe

Ha,Ha, Jag kan intyga, Låg bakom dig från Gottröra! Det var bra för mig, fick bra spårval och att träna på att krypa ner bakom kåpgalset. :tummenupp

Däremot skippade jag uilisarna. Inte riktigt min grej. Racekarriären är väl inte slut eller?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
fille600 skrev:
2318229 Ha,Ha, Jag kan intyga, Låg bakom dig från Gottröra! Det var bra för mig, fick bra spårval och att träna på att krypa ner bakom kåpgalset. :tummenupp

Däremot skippade jag uilisarna. Inte riktigt min grej. Racekarriären är väl inte slut eller?

Nej, racingkarriären ligger bara på is ett tag. På tisdag får jag lön, då kan jag köpa en massa fina saker till vraket!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
d1ce skrev:
2317719 Great! :) Då dyker du väl upp om 2v. igen då?

-@ndreas

Jag kommer befinna mig på annan ort i fyra veckor men det ska nog gå att lösa :yoparty

Fasen jag vill åka igen nästa onsdag :tummenupp

Men då blir nog en flicka jättearg :mad: Så det gäller väl att vara snäll så man får åka veckan efter ist :lol

Egot mådde prima efter att ha legat en hoj efter Biifer i snabbare gruppen ( de heter ju snabb, snabbare, snabbast numer enligt kapten ) :tummenupp

Så bra att man kunde göra en liten uiiliie förbi Patricia båten på väg hem :hihi

Dock var det inte lika lätt att somna som jag trodde man hade lite för mkt intryck i skallen för det :tummenupp

fille

Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Mattias skrev:
2318231 Nej, racingkarriären ligger bara på is ett tag. På tisdag får jag lön, då kan jag köpa en massa fina saker till vraket!

Det är bra, pået igen bara!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Mattias skrev:
2318171 Joråfan, det var inte igår jag körde motorcykel sådär på allmän väg. Jag lyckades till och med poppa en liten uiili vid nåt enstaka tillfälle. Eller så fort det kom ett krön. Jag är så JÄVLA barnslig. Jag måste erkänna att jag nog lekte att jag körde tävling också. Jag minns min korta racingkarriär, den började nån gång under energikrisen... blablabla... :gaggig_gubbe
:rofl

Själv såg jag att ytterfacket hade öppnat sig på väskjäveln och allt hade flugit ut utom mobilen och en gammal godis.
Stackars de bakomvarande som fick snytpapper, småmynt, en tjuga å allt möjligt annat som man samlat på sig, över sig :D
Tur dock att mobilen stannade kvar :näsblod
De va kallt som fässen hemmåt. på med tröja och ner bakom kåpan och rullen i botten... (jag känner en bot.....)
11 grader celsius. Brrrr

Tack till Biifer för en bra runda, (ja faktiskt bättre än sist) :tummenupp

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Dr.Bike skrev:
2317839 Spader dam? :eek är inte det tjejjor?
Å du är väl inte... *hmm*
Nej, jag är inte eh.. *hmm* sist jag kollade iaf, men vi kan väl :pannkyss lite ändå ??
Jörgen Karlsson skrev:
2318039 Mon dieu! Jag stod ju på huk och glodde på ditt maskineri i 5 minuter med två intresserade polare redan vid Donken Väsby!
Ooups, my bad... :brinnerup

Jag återkommer som sagt efter semestern, då ska jag hålla mig vid hojen heeela tiden, lovar :nicka

Bushbabe

Ensamstående trehojs-mamma.
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
yamaha FZ-6N,Yamaha WRF 250, Hqa 258 -80, Yamaha Dragstar 1100
ladbol skrev:
2316719 Sökte du mekaniker till denna :tuttar eller till Yammo :confused:

Jag är iofs rätt kass på båda hehe :rofl

Misstänkte att det skulle misstolkas. :huvet Mekaniker till Yammon , till mig finns redan mekaniker med dom rätta verktygen :tungan
Skulle behöva kolla lågfartmunstyckena till Yammon å vet inte hur man gör detta. Om någon vet/kan kanske ni kan pm a mig så inte denna tråd blir en mekartråd. ( även om den nästintill blivit en datingchat )

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
TinaTjejen skrev:
De va kallt som fässen hemmåt. på med tröja och ner bakom kåpan och rullen i botten... (jag känner en bot.....)
11 grader celsius. Brrrr

Ja fasen vad det var kallt. Jag drog fram stora vinterduntäcket för jag var så nerkyld. Somnade med ett stot leende på läpparna. Det var en toppenkväll :tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...