SH.com Grupp/Onskörning 060719

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Mattias skrev:
2317683 Ja, det var trevligt. Jag vann inte, men det var pga tekniska problem. Jag ska aldrig låna en så illa underhållen motorcykel igen. Jag ska underhålla den bättre innan jag lånar den, alltså.
Ryktet säger att biifer vann. Men det stämmer väl inte?

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Jaha nyss hemkomna. Riktig rolig tur som vanligt.
Hoppas på en trevlig tur igen på Onsdag..
TACK Skägget för guidningen :tummenupp....Jag LYCKADES hålla mig vaken :D

SUKI_RF900

Inte längre aktivt nick!(snail_shell)
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
Ducati ST3 -06 "Väldigt Röd"
I bland är det inte roligt med ansvar!!

Det där vill... nej!!! SKALL jag vara med nästa gång det sker!!

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Biker66 skrev:
2317717 Nja, jag var på plats vid starten med min luftvärmeväxlare men såg varken dig eller Katana org... :va

Biker....! Så du var nästan på. Jobbade ju som vanligt halvtokigt men hann upp fältet i Waxholm. Sniglade mig sedan med ngn grupp? Dom som blev kvar förmodligen, till urDonken via norra länets äldsta räcerbana.... I alla fall enligt sägnen :D . Hade du följt med ända dit så hade du fått se två Katanor samtidigt utan olja innanför västen. Hur coolt som helst, fast min sjöng vackrast......! Ehuuum :gnissla

/Uffe

Kul med så mycket hojfolk på ett o samma ställe, ingen nämd ingen glömd....
Ser fram mot en tur på södra sidan stan.... Kapten?
Btw så för er som har böjelsen fortast rakt fram(jag vet vi är några sådana här på "Sporthoj")så kan jag tipsa om ett event på Tullinge i helgen. Kommer inte ihåg om det är hela helgen men det vet säkert Biker.... :tummenupp

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Toppen: Mycket folk och inga (?) vurpor. Märkligt men glädjande.
Dagens bottennapp: Jag körde inte ifrån en blå BMW på Bogesund. Det och att det var snorkallt. Är det höst nu eller vad är det frågan om?

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Tack! För en toppenkväll. Skägget verkade lite byxis när jag mötte upp honom på donken med "lånemissilen"! :rolleyes:

Gick hur bra som helst! "Pråmen" är nog snart till salu, eller?? :)

Fille

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Trevlig åkning ikväll.

I Blåskäggs grupp stängde vi av motorerna medan vi väntade in bakomvarande vid korsningarna. Trevligt mot infödingarna som bor efter vägen. Jag tror inte att de uppskattar tretti jungeltrummor av våran sort utanför brevlådan lika mycket som vi gör.

Tyvärr inget naken bad dock. Övervägde ett tag att köra över kajen i Vaxholm som kompensation :1pajas Helpaj i skinpaj

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Rundningsmärke skrev:
2317750 Är det april? Jag fryser som en hund, skippar den obligatoriska efter-åkning-ölen. För övrigt kan jag meddela att min favoritkurva vid tippen på Frestavägen är historia. Det är skandal, jag betalar ju vägskatt. :mad:

/A

Har "provåkt" den bit som är asfaltsbelagd på nya sträckan. Jäkligt tråkig. Håller med dig. Frestakurvan var perfekt. Vi får vara glada över att sträckan genom skogen från Vallabrink är orörd än så länge.

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Skitkul körning, lagom i mitten av långsam :tummenupp

lite bilder..

lite fler...Gottröra...

Bifogat

• mc1.jpg
    mc1.jpg
    122.9 KB · Visningar: 152
  • mc2.jpg
    mc2.jpg
    100.1 KB · Visningar: 73
  • mc3.jpg
    mc3.jpg
    121.3 KB · Visningar: 56
  • mc6.jpg
    mc6.jpg
    104.5 KB · Visningar: 79
  • mc5.jpg
    mc5.jpg
    125.3 KB · Visningar: 75
  • mc4.jpg
    mc4.jpg
    99.2 KB · Visningar: 62

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
En fem-etta!

h_ÅK_an skrev:
2317974 Tack för den här gången KAPTEN ser fram mot nästa onsdag :yoparty

Jag e så nöjd så nöjd! Ja vad ska grupp 3 heta nu då? :corn

Håkan förstår du min snut-noja nu hahaha :rofl

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
donken med katanaporr

Bifogat

• mc7.jpg
    mc7.jpg
    83.2 KB · Visningar: 74
  • mc8.jpg
    mc8.jpg
    96.8 KB · Visningar: 74
  • mc9.jpg
    mc9.jpg
    66.7 KB · Visningar: 54

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
finaste Katanan jag sett :tummenupp

Bifogat

• mc10.jpg
    mc10.jpg
    55.3 KB · Visningar: 66

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hallå :) Tack för en kanonkväll o sorry till de som hamnade bakom mig i grupp 3 i början :rodnar. Jag fick prestationsångest och kunde inte alls köra min hoj som jag ville :huvet . Blev alldelles kantigt. Så jag lade mig längst bak o arbetade mig fram till lite mer än halva ledet..där var det kanon (efter Bonnie).

Hemvägen från Svea v donken till Upptown tog 25 minuter..inte fyskam utan kåpor :lol

Kände att hojen hackade till just efter Knivsta...tittade ner och det var nästan soppatorsk. Vred till Reserven och låtsades som ingenting (om man inte ser problemet finns det inte lalalalalalala :tomten ). Rullade in i Uppsala och fick soppatorsk precis vid pumpen på Statoil :hihi
Min hoj har aldrig tagit så mycket bensin...någonsin...helt tom.

Hoppas alla kom hem ok.

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Nursey skrev:
2318018 Hallå :) Tack för en kanonkväll o sorry till de som hamnade bakom mig i grupp 3 i början :rodnar. Jag fick prestationsångest och kunde inte alls köra min hoj som jag ville :huvet . Blev alldelles kantigt. Så jag lade mig längst bak o arbetade mig fram till lite mer än halva ledet..där var det kanon (efter Bonnie).
Hmmmm du borde skämmas :) Vet du hur det känns att bli från åkt av en tjej va? :huvet ... Snygg hoj förresten..men den där nummer skylten e väl inte svensk va....

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Biker66 skrev:
2317717 Nja, jag var på plats vid starten med min luftvärmeväxlare men såg varken dig eller Katana org... :va
Mon dieu! Jag stod ju på huk och glodde på ditt maskineri i 5 minuter med två intresserade polare redan vid Donken Väsby! Det var fin puts du hade på den! Den verkade vass. Moddad kamsmörjning och allt! :) Det är väl bara att konstatera att det är ett bra bevis på att det var en stooor gruppkörning: att man kan åka tillsammans en hel kväll och missa varann! Ujuj vad folk!
/J

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
poke skrev:
2318035 Hmmmm du borde skämmas :) Vet du hur det känns att bli från åkt av en tjej va? :huvet ... Snygg hoj förresten..men den där nummer skylten e väl inte svensk va....

Hehehe..det var alltså dig jag blåste förbi på rakan..sorry :) Jag behövde vind i seglen :tungan
Irländsk är den :) FUnderar starkt på att greja en arabisk diplomat skylt..det lär ta ett tag innan de spårar den, eller vad tror ni? :tomten

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati