Don Tomaso skrev:2318976
Så nu kan man va på lyset o trycka på både
startknappen o tutknappen o skrämma Valrogs spättor ut på E18
SPÄTTOR??????
Det är ju bara Ingeli som får beträda min......
Don Tomaso skrev:2318976
Så nu kan man va på lyset o trycka på både
startknappen o tutknappen o skrämma Valrogs spättor ut på E18
NÄÄÄÄ..Bonnie skrev:2319487Dags att starta en ny tråd om nästa körning?
Så vi kan spamma lite...
Don Tomaso skrev:2318958Ha ha
När man läser här kan man ju undra om det är hojåkning vi
pysslar me på onsdagar!
Vill återigen tacka för en helskön afton o alla "medvärkande"
tänker då speciellt på kapten sittandes på en rejäl klubba!
Efter att varit moraliskt stöd för tjejen i snabba gruppen upp till Gottröra
så fick jag tillstånd att köra me pöjkarna o flickorna i snabbare gruppen.
Bidde riktigt bra me 3 grupper tycker ja. Då får alla som har hoj en trevlig
upplevelse på alla sätt!
Har precis laddat upp 33 bilder från kvällen här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128509&page=2&pp=20
Studera nu Karlssons moderniteter på sothoran....
/Don Tomaso o Valkirija
TinaTjejen skrev:2319601NÄÄÄÄ..
Då kan ju inte jag komma
Jag la mig i främre mitten delen i mellangruppen så att jag kunde känna på tempot,Kapten Blåskägg skrev:2315873Du ska ligga nånstans mitt i den snabba gruppen alt exakt bakom mig som leder den "andra" gruppen
Vi synes
Ska nog kolla om jag kan få en lucka i planeringen, bara av ren jävulskapKapten Blåskägg skrev:2319608
Fan vad lugnt och skönt det ska bli
Don Tomaso skrev:2318958Ha ha
När man läser här kan man ju undra om det är hojåkning vi
pysslar me på onsdagar!
Har precis laddat upp 33 bilder från kvällen här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128509&page=2&pp=20
Studera nu Karlssons moderniteter på sothoran....
/Don Tomaso o Valkirija
Jörgen Karlsson skrev:2319715Ja jag säger detsamma, man får nästan intrycket av en mc-buren motsvarighet till ett annat frivolt kollektiv som också härleddes av ett skägg, Hans Scheike!
/J
Jörgen Karlsson skrev:2319715
Fast hon är kvinnan i mitt liv så var ej bromshandtagspresenten tillfyllest, när jag i vanlig ordning var åter i garaget efter onsdagsturen så kände jag som vanligt på hennes välsvarvade ekrar. Upptäckte att hon hade slitit av tre stycken i bakhjulet under körningen. Det är lite väl många benbrott att åka med, även om hon iofs har 38-bakspiror fler än vanliga flammor. Så nu står hon på lyften med flygförbud och ska ekras om bak. Enligt min ekerexpert vill hon ha höghållfasta rostfria polerade ekrar, får se om de faller henne bättre i smaken.
TinaTjejen skrev:2319672Ska nog kolla om jag kan få en lucka i planeringen, bara av ren jävulskap
Affe_R1 skrev:2319640Tack för en jäkligt trevlig kväll, det lär bli fler gånger
Det är alltid kul att träffa "lite" nytt folk.
Jag la mig i främre mitten delen i mellangruppen så att jag kunde känna på tempot,
efterhand så flyttade jag mig längre fram i ledet och till slut
så låg jag bara ett par hojar efter Biifer som höll ett alldeles lagom tempo.
Cervantes skrev:2319678Måste också tacka för en riktigt trevlig kväll!! vart ju en del folk som kom
Va väldigt trevligt tempo dom gånger jag hamna rätt i mellan gruppen.. hamna lite för långt fram vid nått tillfälle men det ordnade sig
Vill du verkligen veta det?Kapten Blåskägg skrev:2319730
Det ante mig sa horan när muttan sprack
Vad gör du uppe nu? Är inte bollibompa slut för längesen
Kapten Blåskägg skrev:2319730
Hasse är min förebild såväl i som utom tjänsten
Kan det hänga ihop med din diskreta losskastning från sista rödljuset innan Donken?
Jörgen Karlsson skrev:2319792Ajaj.. Jag som trodde det var ngt annat du menade när du strålande anförtrodde mig att du skulle vilja lära dig "smiska upp henne på bakan".
/J
Jörgen Karlsson skrev:2319792
Ja jag drabbades av en isande "tänk-om-eftertanke" åt det scenariot efteråt igaraget: 4000 rpm, ut med kopplingen, segern i en ask! Men sedan, pang! Baknavet losspunnet och stående på botten min fina fälg, alla ekrarna kringspridda som ett gnistrande plockepinn över hela gatan och ni andra tuffandes förbi mig, ovan och paff över den plötsligt låga sitthöjden. . Det hade blitt en fin HD-historia på SH.
/J
Tack. Ja ibland kan man inte låta bli. Det är härligt pubertalt att åka hoj!Anderzzon skrev:2318388Det vart fasligt tyst på torrgasande radfyror när vi skulle avgå från Gottröra när du gasade till lite med besten
Kapten Blåskägg skrev:2319862Kan du ens i din vildaste fantasi föreställa dig hur mycket vi hade garvat då?
Bonnie skrev:2319487Dags att starta en ny tråd om nästa körning?
Så vi kan spamma lite...
Ingeli64 skrev:2319937Jaha, hemma igen då efter en tur i roslagen.
Vart är alla hojåkare, det var ju helt dött idag.
Vi stannade iallafall i Vaxholm och matade Tinas mås med punchrulle.
Han var jätteduktig på att ta lyra, och hälsar att han är där nästa onsdag
också och väntar på mat.
d1ce skrev:2320084Jag åkte samma väg som igår mellan karby och gottröra, men med ett riktigt hardcoregäng! Snöflingorna MC (gamla farbröder och damer på +50bast) som min morfar är med i och som jag lovat att gästspela hos.
Tempot var ruskigt, gixxern låg konstant mellan 110-115C, varvade vid något enstaka tillfälle 8000rpm (förövrigt så mkt kapten enligt egen utsago igår vågade ( ) ge på den brutala klubban) och jag gjorde nog inte en enda hastighetsöverträdelse, kändes ungefär sådär frustrerande som när någon trycker ett par lökar i nyllet på dig och du inte fått kliva på sedan länge.
Well, dit jag ville komma. Från det jag kom tills det något inträffade under rundan (kommer snart dit) kommenterades min hoj som något alla som ägde körde fort med, något för ligister och med sådana där svinades det bara med, vi stog minsann för olyckor! Så när vi hostade igång, det vinglades, man låg nära varandra i kön (kändes som en kö), vi skulle t.o.m ligga om varandra i zickzack för att fältet om 30hojjar inte skulle bli så utdraget. Avståndet mellan hojjarna var stundtals inom armlängds avstånd Och så, när jag tar en ganska skarp höger och efter denna dolda kurva omdelbart får ett möte, hör ett skrap/crash några meter bakom mig, en av deltagarna kunde inte ta den skarpa kurvan med sin släde á 380kg utan låste bakhjulet, "lowsidade" och kanade in i mötande bil. Cykeln efter plöjde rakt ut på en åker som var i vägen han kom på's direkta linje, låg på tok för nära för att ens ha en chans att reagera (iaf att döma av det jag såg när jag tittade bakåt över axeln).
Resultatet blev 2xbrandbil 1xambulans 2xpolis 1xambulanshelikopter.
Ok, ett långt inlägg. Det jag ville (med min dåliga svenska) var: Trotts att det kanske inte går så långsamt/fort, som det borde enligt skyltningen, så tycker jag det går förvånansvärt säkert till när vi varit ute, med goa avstånd och lite tålamod. Och scenariot, bortsett från tempot och hojjarna, var nog något jag förväntat mig av våra rundor (att någon bromsat omkull, kanat in i något för att man kört över sin förmåga, inte minst från mig själv).
Lite creepy var det, kan ingen trösta mig, bara lite?
-@ndreas
*hoppas att det gick förhållandevis bra för farbror på släden...
redbird skrev:2320124har åkt med denna skara,
är igentligen ett härligt gäng åldringar med glimten i ögat, inget gnäll va jag vet..
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |