SH.com Grupp/Onskörning 060719

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Don Tomaso skrev:
2318976
Så nu kan man va på lyset o trycka på både
startknappen o tutknappen o skrämma Valrogs spättor ut på E18 :D

SPÄTTOR??????
Det är ju bara Ingeli som får beträda min...... :censored

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Don Tomaso skrev:
2318958 Ha ha

När man läser här kan man ju undra om det är hojåkning vi
pysslar me på onsdagar! :rofl

Vill återigen tacka för en helskön afton o alla "medvärkande"
tänker då speciellt på kapten sittandes på en rejäl klubba! :yoparty

Efter att varit moraliskt stöd för tjejen i snabba gruppen upp till Gottröra :pannkyss
så fick jag tillstånd att köra me pöjkarna o flickorna i snabbare gruppen. :Bugar

Bidde riktigt bra me 3 grupper tycker ja. Då får alla som har hoj en trevlig
upplevelse på alla sätt!

Har precis laddat upp 33 bilder från kvällen här:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128509&page=2&pp=20

Studera nu Karlssons moderniteter på sothoran.... :tummenupp
/Don Tomaso o Valkirija

Tack!!!
Du bidrar stark till att öka trivseln på onsdagskörningarna :tummenupp

TinaTjejen skrev:
2319601 NÄÄÄÄ..
Då kan ju inte jag komma:(

Fan vad lugnt och skönt det ska bli :banana

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Tack för en jäkligt trevlig kväll, det lär bli fler gånger :)
Det är alltid kul att träffa "lite" nytt folk. :tummenupp

Kapten Blåskägg skrev:
2315873 Du ska ligga nånstans mitt i den snabba gruppen alt exakt bakom mig som leder den "andra" gruppen :)
Vi synes :tummenupp
Jag la mig i främre mitten delen i mellangruppen så att jag kunde känna på tempot,
efterhand så flyttade jag mig längre fram i ledet och till slut
så låg jag bara ett par hojar efter Biifer som höll ett alldeles lagom tempo. :tummenupp

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Måste också tacka för en riktigt trevlig kväll!! vart ju en del folk som kom :Bugar

Va väldigt trevligt tempo dom gånger jag hamna rätt i mellan gruppen.. hamna lite för långt fram vid nått tillfälle men det ordnade sig :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Don Tomaso skrev:
2318958 Ha ha
När man läser här kan man ju undra om det är hojåkning vi
pysslar me på onsdagar! :rofl

Har precis laddat upp 33 bilder från kvällen här:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128509&page=2&pp=20

Studera nu Karlssons moderniteter på sothoran.... :tummenupp
/Don Tomaso o Valkirija

Ja jag säger detsamma, man får nästan intrycket av en mc-buren motsvarighet till ett annat frivolt kollektiv som också härleddes av ett skägg, Hans Scheike! :hihi

Tack för fina bilder! :)

Fast hon är kvinnan i mitt liv så var ej bromshandtagspresenten tillfyllest, när jag i vanlig ordning var åter i garaget efter onsdagsturen så kände jag som vanligt på hennes välsvarvade ekrar. Upptäckte att hon hade slitit av tre stycken i bakhjulet under körningen. Det är lite väl många benbrott att åka med, även om hon iofs har 38-bakspiror fler än vanliga flammor. Så nu står hon på lyften med flygförbud och ska ekras om bak. Enligt min ekerexpert vill hon ha höghållfasta rostfria polerade ekrar, får se om de faller henne bättre i smaken. :gnissla

Tack för trevlig pratstund på donken!

Mvh
J

/J

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2319715 Ja jag säger detsamma, man får nästan intrycket av en mc-buren motsvarighet till ett annat frivolt kollektiv som också härleddes av ett skägg, Hans Scheike! :hihi
/J

:rofl
Hasse är min förebild såväl i som utom tjänsten :fakta

Jörgen Karlsson skrev:
2319715
Fast hon är kvinnan i mitt liv så var ej bromshandtagspresenten tillfyllest, när jag i vanlig ordning var åter i garaget efter onsdagsturen så kände jag som vanligt på hennes välsvarvade ekrar. Upptäckte att hon hade slitit av tre stycken i bakhjulet under körningen. Det är lite väl många benbrott att åka med, även om hon iofs har 38-bakspiror fler än vanliga flammor. Så nu står hon på lyften med flygförbud och ska ekras om bak. Enligt min ekerexpert vill hon ha höghållfasta rostfria polerade ekrar, får se om de faller henne bättre i smaken. :gnissla

Kan det hänga ihop med din diskreta losskastning från sista rödljuset innan Donken? :hihi

TinaTjejen skrev:
2319672 Ska nog kolla om jag kan få en lucka i planeringen, bara av ren jävulskap :brynad

Det ante mig sa horan när muttan sprack :hihi

Vad gör du uppe nu? Är inte bollibompa slut för längesen :va

Affe_R1 skrev:
2319640 Tack för en jäkligt trevlig kväll, det lär bli fler gånger :)
Det är alltid kul att träffa "lite" nytt folk. :tummenupp
Jag la mig i främre mitten delen i mellangruppen så att jag kunde känna på tempot,
efterhand så flyttade jag mig längre fram i ledet och till slut
så låg jag bara ett par hojar efter Biifer som höll ett alldeles lagom tempo. :tummenupp

Kul att det gav mersmak, då synes vi igen :tummenupp

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Cervantes skrev:
2319678 Måste också tacka för en riktigt trevlig kväll!! vart ju en del folk som kom :Bugar

Va väldigt trevligt tempo dom gånger jag hamna rätt i mellan gruppen.. hamna lite för långt fram vid nått tillfälle men det ordnade sig :)

Tack själv!
Helt rätt, bara att byta plats lite tills man hittar lagom tempo :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kapten Blåskägg skrev:
2319730 :rofl
Hasse är min förebild såväl i som utom tjänsten :fakta

Kan det hänga ihop med din diskreta losskastning från sista rödljuset innan Donken? :hihi

Ajaj.. Jag som trodde det var ngt annat du menade när du strålande anförtrodde mig att du skulle vilja lära dig "smiska upp henne på bakan".

Ja jag drabbades av en isande "tänk-om-eftertanke" åt det scenariot efteråt igaraget: 4000 rpm, ut med kopplingen, segern i en ask! Men sedan, pang! Baknavet losspunnet och stående på botten min fina fälg, alla ekrarna kringspridda som ett gnistrande plockepinn över hela gatan och ni andra tuffandes förbi mig, ovan och paff över den plötsligt låga sitthöjden. :skrämd. Det hade blitt en fin HD-historia på SH. :brinnerup

/J

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2319792 Ajaj.. Jag som trodde det var ngt annat du menade när du strålande anförtrodde mig att du skulle vilja lära dig "smiska upp henne på bakan".
/J

Tina hade nog mått bra av en vecka hos Hasse :hihi

Jörgen Karlsson skrev:
2319792
Ja jag drabbades av en isande "tänk-om-eftertanke" åt det scenariot efteråt igaraget: 4000 rpm, ut med kopplingen, segern i en ask! Men sedan, pang! Baknavet losspunnet och stående på botten min fina fälg, alla ekrarna kringspridda som ett gnistrande plockepinn över hela gatan och ni andra tuffandes förbi mig, ovan och paff över den plötsligt låga sitthöjden. :skrämd. Det hade blitt en fin HD-historia på SH. :brinnerup

/J

Kan du ens i din vildaste fantasi föreställa dig hur mycket vi hade garvat då?
Först steker du oss vid lyset, sen står du där på fälgen när vi triumferande glider förbi :lol

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Anderzzon skrev:
2318388 Det vart fasligt tyst på torrgasande radfyror när vi skulle avgå från Gottröra när du gasade till lite med besten :hihi
Tack. Ja ibland kan man inte låta bli. Det är härligt pubertalt att åka hoj!
Det var kul att ses irl!!!
Du var dock för snabb för mig att hänga på i böjarna!! :Bugar
/J

Kapten Blåskägg skrev:
2319862 Kan du ens i din vildaste fantasi föreställa dig hur mycket vi hade garvat då?

Nej jag tror inte jag kan visualisera det, trots att alla mina lärare under uppväxten sagt att jag har livlig fantasi... :hihi
Men jag tror och hoppas ändå att jag hade haft nåden att sluppit se just ditt ansikte i passageögonblicket, du hade garvat så visiret imfärgats mjölkvitt! :död

Nu ska jag ned till garaget och trösta och pyssla om patienten!

Loggar in senare!

/J

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
SV650S
Jaha, hemma igen då efter en tur i roslagen.
Vart är alla hojåkare, det var ju helt dött idag. :va
Vi stannade iallafall i Vaxholm och matade Tinas mås med punchrulle.
Han var jätteduktig på att ta lyra, och hälsar att han är där nästa onsdag
också och väntar på mat.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Bonnie skrev:
2319487 Dags att starta en ny tråd om nästa körning?

Så vi kan spamma lite... :hihi

Jag kommer inte med nästa vecka, kan dröja tills nästa gång.
MEN, jag kan spamma som fan...OM jag vill :)

Å det vill jag nog........ :D

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Ja, detta var ju fan kul!! :) Kul att träffa alla! Snart (på måndag) blir jag med dator igen, så då ska jag också vara med och terrorisera SH igen!! :yoparty

Drar med Ullis och com till Delta på torsdag nästa vecka så det blir nog ingen onsdagskörning då, men återkommer gärna! :banana

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Ingeli64 skrev:
2319937 Jaha, hemma igen då efter en tur i roslagen.
Vart är alla hojåkare, det var ju helt dött idag. :va
Vi stannade iallafall i Vaxholm och matade Tinas mås med punchrulle.
Han var jätteduktig på att ta lyra, och hälsar att han är där nästa onsdag
också och väntar på mat.

Jag åkte samma väg som igår mellan karby och gottröra, men med ett riktigt hardcoregäng! xxxxxxxxxxx MC (gamla farbröder och damer på +50bast) som min morfar är med i och som jag lovat att gästspela hos.
Tempot var ruskigt, gixxern låg konstant mellan 110-115C, varvade vid något enstaka tillfälle 8000rpm (förövrigt så mkt kapten enligt egen utsago igår vågade ( :Bugar ) ge på den brutala klubban) och jag gjorde nog inte en enda hastighetsöverträdelse, kändes ungefär sådär frustrerande som när någon trycker ett par lökar i nyllet på dig och du inte fått kliva på sedan länge.

Well, dit jag ville komma. Från det jag kom tills det något inträffade under rundan (kommer snart dit) kommenterades min hoj som något alla som ägde körde fort med, något för ligister och med sådana där svinades det bara med, vi stog minsann för olyckor! Så när vi hostade igång, det vinglades, man låg nära varandra i kön (kändes som en kö), vi skulle t.o.m ligga om varandra i zickzack för att fältet om 30hojjar inte skulle bli så utdraget. Avståndet mellan hojjarna var stundtals inom armlängds avstånd :confused: :va Och så, när jag tar en ganska skarp höger och efter denna dolda kurva omdelbart får ett möte, hör ett skrap/crash några meter bakom mig, en av deltagarna kunde inte ta den skarpa kurvan med sin släde á 380kg utan låste bakhjulet, "lowsidade" och kanade in i mötande bil. Cykeln efter plöjde rakt ut på en åker som var i vägen han kom på's direkta linje, låg på tok för nära för att ens ha en chans att reagera (iaf att döma av det jag såg när jag tittade bakåt över axeln).
Resultatet blev 2xbrandbil 1xambulans 2xpolis 1xambulanshelikopter.

Ok, ett långt inlägg. Det jag ville (med min dåliga svenska) var: Trotts att det kanske inte går så långsamt/fort, som det borde enligt skyltningen, så tycker jag det går förvånansvärt säkert till när vi varit ute, med goa avstånd och lite tålamod. Och scenariot, bortsett från tempot och hojjarna, var nog något jag förväntat mig av våra rundor (att någon bromsat omkull, kanat in i något för att man kört över sin förmåga, inte minst från mig själv).

Lite creepy var det, kan ingen trösta mig, bara lite? :gråta

-@ndreas

*hoppas att det gick förhållandevis bra för farbror på släden...

Last edited:

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
röd blackbird xxx
jag har också gästsplat i snöflagorna

d1ce skrev:
2320084 Jag åkte samma väg som igår mellan karby och gottröra, men med ett riktigt hardcoregäng! Snöflingorna MC (gamla farbröder och damer på +50bast) som min morfar är med i och som jag lovat att gästspela hos.
Tempot var ruskigt, gixxern låg konstant mellan 110-115C, varvade vid något enstaka tillfälle 8000rpm (förövrigt så mkt kapten enligt egen utsago igår vågade ( :Bugar ) ge på den brutala klubban) och jag gjorde nog inte en enda hastighetsöverträdelse, kändes ungefär sådär frustrerande som när någon trycker ett par lökar i nyllet på dig och du inte fått kliva på sedan länge.

Well, dit jag ville komma. Från det jag kom tills det något inträffade under rundan (kommer snart dit) kommenterades min hoj som något alla som ägde körde fort med, något för ligister och med sådana där svinades det bara med, vi stog minsann för olyckor! Så när vi hostade igång, det vinglades, man låg nära varandra i kön (kändes som en kö), vi skulle t.o.m ligga om varandra i zickzack för att fältet om 30hojjar inte skulle bli så utdraget. Avståndet mellan hojjarna var stundtals inom armlängds avstånd :confused: :va Och så, när jag tar en ganska skarp höger och efter denna dolda kurva omdelbart får ett möte, hör ett skrap/crash några meter bakom mig, en av deltagarna kunde inte ta den skarpa kurvan med sin släde á 380kg utan låste bakhjulet, "lowsidade" och kanade in i mötande bil. Cykeln efter plöjde rakt ut på en åker som var i vägen han kom på's direkta linje, låg på tok för nära för att ens ha en chans att reagera (iaf att döma av det jag såg när jag tittade bakåt över axeln).
Resultatet blev 2xbrandbil 1xambulans 2xpolis 1xambulanshelikopter.

Ok, ett långt inlägg. Det jag ville (med min dåliga svenska) var: Trotts att det kanske inte går så långsamt/fort, som det borde enligt skyltningen, så tycker jag det går förvånansvärt säkert till när vi varit ute, med goa avstånd och lite tålamod. Och scenariot, bortsett från tempot och hojjarna, var nog något jag förväntat mig av våra rundor (att någon bromsat omkull, kanat in i något för att man kört över sin förmåga, inte minst från mig själv).

Lite creepy var det, kan ingen trösta mig, bara lite? :gråta

-@ndreas

*hoppas att det gick förhållandevis bra för farbror på släden...

har åkt med denna skara,
är igentligen ett härligt gäng åldringar med glimten i ögat, inget gnäll va jag vet..

du får åka med oss Roslagsraterna.com på
onsdagarna 18,00 statoil
istället vi har mött och följt sporthoj nu i två onsdagar .,
förra veckan stack vi ifrån eder från Gottröra och vissa häktade visst på utan att jag märkte det för dom hamnade visst i rimbo med omnejd vi svängde av avfart Rånäs sorry att det blev så..
Denna onsdag blev Gottröra-vaxholm sträckan med sh..

så dyk upp vet ja

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
redbird skrev:
2320124 har åkt med denna skara,
är igentligen ett härligt gäng åldringar med glimten i ögat, inget gnäll va jag vet..

Det var, som du skriver, med glimten i ögat och inget gnäll. Men några snea blickar fick jag allt bland alla slädar :) Och absolut ingen sågning på något sätt, trevliga och goa gubbar.

Vore trevligt att åka en sväng med er. Blir det bra väder på onsdag sluter jag gärna upp!

-@ndreas

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Aaaaaaaaaaaaaaaahhhh

Jag kom på i natt att min hojförsäkring (som är på Irland) har gått ut (så jag körde utan :näsblod) så jag kan inte hänga på förrän min hoj är svenskreggad o försäkrad och som det ser ut nu kommer det ta ett tag :(:(:(:(

Uuuuääääääääähhhhhhhhhh :gråta

Last edited by a moderator:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S