SH.com Grupp/Onskörning 060719

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jörgen Karlsson skrev:
2319867 Tack. Ja ibland kan man inte låta bli. Det är härligt pubertalt att åka hoj!
Det var kul att ses irl!!!
Du var dock för snabb för mig att hänga på i böjarna!! :Bugar
/J

Haha ja visst är det, jag skrattade gott när det brölade till strax bakom mig och vi andra släppte genast på rullen, det var liksom ingen idé längre :hihi

Ja det var riktigt kul att byta några ord och se den omtalade "sothoran" som inte gör bort sig i den "snabbare" gruppen :Bugar :tummenupp

Nursey skrev:
2320784 Jag kom på i natt att min hojförsäkring (som är på Irland) har gått ut (så jag körde utan :näsblod) så jag kan inte hänga på förrän min hoj är svenskreggad o försäkrad och som det ser ut nu kommer det ta ett tag :(:(:(:(

Uuuuääääääääähhhhhhhhhh :gråta

En trafik kan man väl alltid få?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Nursey skrev:
2320784 Jag kom på i natt att min hojförsäkring (som är på Irland) har gått ut (så jag körde utan :näsblod) så jag kan inte hänga på förrän min hoj är svenskreggad o försäkrad och som det ser ut nu kommer det ta ett tag :(:(:(:(

Trisst!

Bara börja jaga tider direkt då! ingen tid att förlora...

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Skicka pm om ni har AKUT behov av bes på klubborna, vi får inte fucka upp onsdagskörningarna pga en sån bagatell :)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kapten Blåskägg skrev:
2320825 Skicka pm om ... pga en sån bagatell :)

Mannen, lösningen och det goda humöret, beundransvärt! :tummenupp

Blir det risigt väder någon onsdag borde hojjen nästan ersättas av en kall eller två?

-@ndreas

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Hoj
. . . . .
Nursey skrev:

ajdå tråkigt med en paus innan sommaren är slut. :pannkyss
Kan du inte förlänga din irländska försäkring då?
Tycker det ser så trevligt ut med en utländsk skylt, lite internationell känsla :)
Baile Átha Cliath ("The Town of the Ford of the Reed Hurdles")
http://en.wikipedia.org/wiki/Dublin#Name

Fast jag misstänker att svensk byråkrati inte tillåter det :huvet

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
d1ce skrev:
2320867 Mannen, lösningen och det goda humöret, beundransvärt! :tummenupp

Blir det risigt väder någon onsdag borde hojjen nästan ersättas av en kall eller två?

-@ndreas

Tack kompis :)

Bra förslag där, men då tänker fan inte jag leda lugna gruppen :hihi

SH-Sommarpub = Stackars SH-brewdar :brynad

fille600 skrev:
2321138 Härligt, då blir det "risterapi" på onsdag, fett :yoparty

:fakta

Tina har lovat att ta ner en spädbjörk som står lite illa till hemmavid, sen blir det åka av :tummenupp

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Nursey skrev:

Tråkigt läge. :(

Vad är det som tar tid?

Kapten Blåskägg skrev:
[

Tina har lovat att ta ner en spädbjörk som står lite illa till hemmavid, sen blir det åka av :tummenupp

Bra, Tina är tjej man kan lita på! :D

By the way, saknar du högfartsmissilen eller? Det var väl lite skillnad att bända runt gammelklubban nu du har smakat på karamellen. :hihi

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Det är COC ( :hihi ) formuläret som tar tid. Det gavs aldrig till mig då jag köpte hojen och är tydligen viktigt att ha då man skall regga hojen då de vill veta totalvikten på hojen :va

Den har "bara" tagit 4 veckor att maila hittills för dom är begåvade med teknik på Irland. Dom ville posta men posten är sjukt slarvig och jag är otursbenägen och detta papper är tydligen one of a kind så jag får vänta tills min polare kommer hit, första helgen i Augusti innan jag kan få den.

Dessutom väntar jag på ett nytt framlyse. Detta har nu kommit men det går inte att regga den innan jag har KUK :fatta! pappret...moment 22.

Men jag kommer till Sveavägen i mitt andra vrålåk (som jag parkerar fem kvarter bort så ingen ser den...inte ens No Fear ögonen baktill räddar utseendet på denna ;))

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
fille600 skrev:
2321154
By the way, saknar du högfartsmissilen eller? Det var väl lite skillnad att bända runt gammelklubban nu du har smakat på karamellen. :hihi

GSX1400 är numera, slö, vinglig, fruktansvärt otight i hela sin uppenbarelse, den har aphängarstyre och är allmänt gubbig :fakta
Jag MÅSTE ha en riktig JÄVLA klubba :yoparty

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Nursey skrev:
2321277
Men jag kommer till Sveavägen bakpå Skäggets hoj....trots att den är lite tråkig, men han är ju så jeffla läcker den killen

Cool, man tackar för förtroendet, jag ska köra försiktigt :hihi

d1ce skrev:
2321311 Sådana ingrepp är dyra, man ska vara naturligt välhängd!

-@ndreas
:rofl
Och det ska komma från killen som kör med rullad strumpa innanför stället :hihi

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Kapten Blåskägg skrev:
2321317 Cool, man tackar för förtroendet, jag ska köra försiktigt :hihi

FÖRBANNAT FÖRTAL!!!! :hihi
Jag kommer inte :brynad bakpå någons hoj...jo kanske George Clooney (trots att en är en glidare :död).

Nä men allvarligt...Nursey o sitta bakpå (allas hojar..inte personligt mot KB)...eh..tack men nej tack :pannkyss

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Nursey skrev:
2321341 FÖRBANNAT FÖRTAL!!!! :hihi
Jag kommer inte :brynad bakpå någons hoj...jo kanske George Clooney (trots att en är en glidare :död).

Nä men allvarligt...Nursey o sitta bakpå (allas hojar..inte personligt mot KB)...eh..tack men nej tack :pannkyss

Tror inte Kapten tar illa upp om du skjutsar honom på hans hoj. Han skulle nog bara gilla det, då får han ju få känna på hur det känns att åka lite påriktigt om inte annat... :hihi :rofl

-@ndreas

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
d1ce skrev:
2321353 Tror inte Kapten tar illa upp om du skjutsar honom på hans hoj. Han skulle nog bara gilla det, då får han ju få känna på hur det känns att åka lite påriktigt om inte annat... :hihi :rofl

-@ndreas

:rofl
Smart-ass :)

Ja fan, vore rätt trevligt.....jag hinner ju aldrig se nåt av naturen när jag kör för det går ju så jeffla fort.
Men då skulle man ju hinna se lite också när man sitter bakpå och smygrattar lite :tummenupp

Last edited:

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Nursey skrev:
2321277 Det är COC ( :hihi ) formuläret som tar tid. Det gavs aldrig till mig då jag köpte hojen och är tydligen viktigt att ha då man skall regga hojen då de vill veta totalvikten på hojen :va

Den har "bara" tagit 4 veckor att maila hittills för dom är begåvade med teknik på Irland. Dom ville posta men posten är sjukt slarvig och jag är otursbenägen och detta papper är tydligen one of a kind så jag får vänta tills min polare kommer hit, första helgen i Augusti innan jag kan få den.

Dessutom väntar jag på ett nytt framlyse. Detta har nu kommit men det går inte att regga den innan jag har KUK :fatta! pappret...moment 22.

Rätta mig gärna om jag har fel. Men behövs verkligen coc intyget??
Har snott lite text från vägverkets hemsida :

"Vad som sägs ovan gäller inte fordon som är konstruerade för vänstertrafik, är utrustade med hastighetsmätare som har brittisk standard eller fordon som tillverkas i små serier. Det som gäller för ditt fordon kan du få reda på hos närmaste bilprovningsstation. Du behöver följande handlingar och intyg vid registreringsbesiktningen:

+vågsedel från godkänd våg (kan i många fall fås i samband med registreringsbesiktningen),
+CoC-dokument alt. registreringsbevis (båda handlingarna i original),
+tekniska data.

http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx

Jag tolkar detta som att det räcker med registreringsbeviset.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
poke skrev:
2321470 Rätta mig gärna om jag har fel. Men behövs verkligen coc intyget??
Har snott lite text från vägverkets hemsida :

"Vad som sägs ovan gäller inte fordon som är konstruerade för vänstertrafik, är utrustade med hastighetsmätare som har brittisk standard eller fordon som tillverkas i små serier. Det som gäller för ditt fordon kan du få reda på hos närmaste bilprovningsstation. Du behöver följande handlingar och intyg vid registreringsbesiktningen:

+vågsedel från godkänd våg (kan i många fall fås i samband med registreringsbesiktningen),
+CoC-dokument alt. registreringsbevis (båda handlingarna i original),
+tekniska data.

http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx

Jag tolkar detta som att det räcker med registreringsbeviset.

Jag hade reg beviset.
Nu blir jag sur (på hela situationen och för att jag inte vet vilka frågor jag skall ställa på plats..dåligt förberedd)...för det kostade 1700 kr och jag ade en månad på mig att fixa lyset och COC grejen och BÅDA drog ut på tiden pga av alla jäkla långsamma människor man tvingas förlita sig på. Så nu måste jag betala hela avgiften igen :gråta (annars hade det varit ca 270kr till) PLUS att satansframlyset från helvetet kostar 2200kr (nä fråga mig inte om jag kollade på blocket jag var för pantad för att ens tänka på det). Ni ser jag BORDE skapa en Nurseys fuckup tråd (dom flesta andra trådar blir det tillslut iallafall
:()

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...