SH-folk bidrar till att stulna hojjar inte hittas!!!

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
duke_gbg skrev:
Eller 16-17 åringar som har hojjkort ochh egen R1á utan plåt???

Finns det någon R1:a som slutar som pensionär (utsliten motor etc) och sedan avlider lugnt o stilla (organdonation/reservdelar)?

Nä, läste någonstans att ca 80% stals eller hotalhavererades!

Snacka sedan om försäkringspremier...

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Man bör i den mån det går undvika att skriva sin hoj på adressen man har den förvarad.
Då man bara kör med trafikförsäkring skulle man bli måttligt road om hojen blev stulen kan jag säga.
VV borde verkligen inte lämna ut adressuppgifter på ägaren till vem som helst som det är i dagsläget. Alltid kul att spåra Ferraris och annat spännande som rullar i närområdet för att se vem det är.
Borde vara svårare.

//F

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Det borde inte vara så enkelt att få ut vem ägare är och vart denna bor som det är idag. Egentligen hade det bästa varit om man behövde legetimera sig för att få ut sådana uppgifter.

Vad är egentligen nyttan med att vem som helst kan kolla upp vem ägaren till ett visst fordon är?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Är det bara jag som inte alls förstår varför vi bidrar till att stulna hojar inte hittas?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag har skylten väl synlig och den är till och med av godkänd typ med skattekvitto. Har ju ingen som helst betydelse om polisen ser skylten vid tex. fortkörning, ska dom sätta dit skylten eller?

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
heliac skrev:
Jag har skylten väl synlig och den är till och med av godkänd typ med skattekvitto. Har ju ingen som helst betydelse om polisen ser skylten vid tex. fortkörning, ska dom sätta dit skylten eller?

ja, vadå ... kan nyfödda & avlidna få både skatteskulder & skatteåtebäring så.. :lol

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
wonderwizard skrev:
ja, vadå ... kan nyfödda & avlidna få både skatteskulder & skatteåtebäring så.. :lol

Iofs...läste just om en gammal dam som tvingats betala tv-licens trots att hon varit blind i 5 år. :va

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
duke_gbg skrev:
Hur många nysvenskar känner du som äger egna hojjar, som de kör runt på utan hjälm och reggskylt???

typiskt mupp uttalande.
jag sköter mitt o använder skylt, hjälm eller skinnställ om jag vill. så sköter du ditt.
världen skulle vara lite bättre utan såna som du. jag vet inte i vilket ghetto du bor i eftersom du minsann ser flera om dagen utan hjälm skylt och med svart hår. men där jag bor (Sthlm betongförort) så har jag inte sett en enda är du säker på att du inte ser samma kille varje gång? och att detta i sin tur skulle göra oss sporthoj åkare till medbrottslingar för hojstölder var det mest långsökta o töntigaste jag hört.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
UrbanTiger skrev:
Sitta här och gapa :kocko
Ring snuten om du tycker det ser misstänkt ut, pucko :7peta

Håller med.
Vill du bilda medborgargarde så får du väl köpa dig ett basebollträ och åka runt o kolla hojar. Personligen tycker jag att vi medborgare borde ställa högre krav på våra kära poliser. Jag tycker ff att de mest kör omkring och fiser och käkar varmkorv. Utom vid ETT tillfälle. Då hade en stackars polis krockat med sin radiobil, runt omkring i korsningen kunde jag då räkna till ytterligare FEM radiobilar. Jo, det var bara en sketen trafikolycka det handlade om. När jag har råkat ut för en trafikolycka så har de f.. i mig aldrig tid att komma. Jo, vid ETT tillfälle, men då kom de nog bara för att jag informerade om att jag hade beslagtagit motpartens bilnycklar och krävt att få se på hennes kk (vilket sket sig pga att hon inte hade något kk).

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
duke_gbg skrev:
Varför kan inte alla ha en regskylt synlig bak???
Vågar ni inte dra snuten med dkylt ska ni fan inte köra busigt..
Jag ser stulna hojjar varje vecka jag är ute o kör...
Hade jag sluppit kolla om de kanske har en regplåt långt in under kutsen, så hade jag kickat dem av vägenn istället!!!
Så ni som kör utan skylt... Sätt på den en stund så klipper vi alla som kör runt på stulna hojjar utan skylt... !!! :mad:

Anledningen till att jag INTE vill köra med skylt är inte för att "blåsa snuten" utan för att jag inte vill att folk ska se mitt reg.nr & kolla vart den står!

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
glöm inte att det är snyggare utan skylt och så ger det åtta hästkraffter att köra uttan!!1

renegade

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
05 turbobusa
duke_gbg skrev:
Hur många nysvenskar känner du som äger egna hojjar, som de kör runt på utan hjälm och reggskylt???
Finns ju fina rötägg här på sh som tar allt de ser. har god lust att lägga ut namnen... :mad:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
renegade skrev:
Finns ju fina rötägg här på sh som tar allt de ser. har god lust att lägga ut namnen... :mad:

Go for it!
Det lär iofs vara några större nyheter men ändå.
För övrigt är det här en konstig tråd.

ChrilleR1

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Hoj
Superduke
Du måste ha lite att göra... :confused: Om ägaren väljer att köra utan skylt är väl det upp till honom..
duke_gbg skrev:
Varför kan inte alla ha en regskylt synlig bak???
Vågar ni inte dra snuten med dkylt ska ni fan inte köra busigt..
Jag ser stulna hojjar varje vecka jag är ute o kör...
Hade jag sluppit kolla om de kanske har en regplåt långt in under kutsen, så hade jag kickat dem av vägenn istället!!!
Så ni som kör utan skylt... Sätt på den en stund så klipper vi alla som kör runt på stulna hojjar utan skylt... !!! :mad:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Busafreak skrev:
Finns det någon R1:a som slutar som pensionär (utsliten motor etc) och sedan avlider lugnt o stilla (organdonation/reservdelar)?

Nä, läste någonstans att ca 80% stals eller hotalhavererades!

Snacka sedan om försäkringspremier...
Jag har letat efter "någonstans" i flera år nu. Varför är det alltid den mest spektakulära faktan alltid är läst "någonstans".

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ridley!?
Hårding skrev:
Tror att det är ganska svårt att få skyddad identitet av polisen/skatteverket/VV för att man vill skydda sin hoj från Lonny Långfinger...

precis,, lite sova blir det o mkt vaka,sen så det är bara att ha järn nian el baseball trät innanför dörren,,,ringa polisen är bara bortkastat,, det ända tråkiga är att det är du som kommer få skaka om du åker dit,,,,

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln