SH online och uppgraderat

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bara nyfiken (Och jag orkar inte plöja igenom 17 sidor för att se om det står nånstans innan), men finns ingen dev-setup där du kan testa uppgraderingar och sånt lite i smyg för att se om saker ramlar i bitar totalt innan det går live?
Bara nyfiken och det är ju isf ägarna som är lite för ekonomiska och inte tillhandahåller det... ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bara nyfiken (Och jag orkar inte plöja igenom 17 sidor för att se om det står nånstans innan), men finns ingen dev-setup där du kan testa uppgraderingar och sånt lite i smyg för att se om saker ramlar i bitar totalt innan det går live?
Bara nyfiken och det är ju isf ägarna som är lite för ekonomiska och inte tillhandahåller det... ;)

Själva uppgraderingsprocessen provkördes 2 gånger på 2 separata system.

Detta tweakande som försigår nu, är en annan sak.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En liten visuell uppdatering gjordes just till Gilla-knappen. Hoppas det uppskattas. Man ser ett Tack, som bekräftelse. Samt så syns inte Gilla, på sina egna poster, och vilka som röstat poppar upp i underkant av inlägget. Stäng den rutan, eller visa, genom att klicka på +X.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Gilla=lite hoptryckt typsnitt och antal gilla finns en ram som sticker ut lite ovanför inläggslisten (en pixel typ)

Ja, jag vet, lite petig :)

Annars mycket bättre nu överlag, nu saknar jag bara svart färg till texten :)

manneman

Guest
Om jag loggar in så uppdateras förstasidan men jag förblir oinloggad, men går jag vidare så är jag inloggad men loggas ut varje gång jag lämnar SH?

Störigt... :gnissla

(Tänk om man hade haft samma respons och uppdateringar på Autopower som på SH då hade beemersarna haft konkurrens... +1 på svensken! :) )

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Att läsa det sista inlägget i denna tråd:

Tänkte lägga upp en liten "instruktionsbok" hur man som snabbast kommer in på sista sidan i just detta ämne.

Steg 1.
Välj den högsta tillgängliga sidan, i detta fall sida 5 av 17:
Screenshot-1.png

Steg 2.
Bli lurad till att du nu kan klicka på "Sista Sidan". När du väl för markören dit så blir den nämligen övertäckt:
Screenshot-2.png

Steg 3.
Välj ut nästa strategiska delmål, i detta fall tar jag sidan 11.

Screenshot-3.png

När du väl är inne på 11:te sidan är det spurten som gäller. Härifrån kan man nämligen klicka på sista sidan och voila, du kan nu läsa nya inlägg i denna tråd.
Screenshot-4.png

:huvet

(Sorry Swedie) Hoppas bildserien hjälper dig att se vilket problem jag försökt beskriva tidigare i tråden.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Bara jag som har en BUGG när jag ska skriva Min status idag?

Inget händer när jag skriver och trycker OK, men gjorde det ett par gånger, sedan såg det ut som att jag spammat!
Det uppdateras efter en lång tid verkar det som.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag, vad jag tror, fixat problemet med att citaten inte syns under Vem Citerade Mig i Mitt konto. Ett antal citat under den vecka som gått har troligen gått förlorade.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu har jag, vad jag tror, fixat problemet med att citaten inte syns under Vem Citerade Mig i Mitt konto. Ett antal citat under den vecka som gått har troligen gått förlorade.

Tänkte precis fråga om det, skönt att det är fixat :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ang. felet på startsidan med att den läser från webbläsare-cache får gärna någon här försöka ge sig på. Leta efter script som kan påverka startsidans headers. För jag kan inte hitta någon orsak via filerna varför det beter sig som det gör. Man måste ladda om startsidan när man står på den, för att verkligen få se senaste innehållet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ang. felet på startsidan med att den läser från webbläsare-cache får gärna någon här försöka ge sig på. Leta efter script som kan påverka startsidans headers. För jag kan inte hitta någon orsak via filerna varför det beter sig som det gör. Man måste ladda om startsidan när man står på den, för att verkligen få se senaste innehållet.

Kan det vara gamla cookies som hittar på nåt dumt?
Jag har inte några sådana problem (är alltid inloggad när jag går till sporthoj), men har haft lite andra småskumma problem förut på sporthoj som löstes med att rensa kakburken?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Webbläsare och version?

FF betyder firefox. 8.0.1 är versionen.

Nu ser jag någon tryckt +1 på mig men kan inte se vem som förr.
EDIT. Blind kom upp under inlägget.

På visa svar fanns inte ditt svar här i tråden med utan hade tur som snurfa in här igen. databasknas eller annat?

Att jag fick scrolla som en blå åt höger för att trycka skicka är som bortblåst nu...

Det är för mkt utfyllnad helt klart som några påpekat tidigare.
Det blir framförallt jobbigt när man kör 10" eller låg upplösning.

Gilla knappen sitter i det grå fältet nu. Dock är det justerat efter överkant på den grå linjen. Medan datum och inlägg #339 sitter centrerat i höjd.

+1 / gilla betyg sitter en bit ovanför den grå linjen

En del av felen var på jobbdatorn kom jag på. Kikar där imorgon.
Tack jo jag vet att 1024*768 är så 2002. Problemet är att skärmen jag sitter vid just nu har just det antalet pixlar och målar upp det sååå mkt bättre än när skärmen får skala ner.

gilla.JPG

Last edited:

Str3 R

Guest
Jag skulle vilja ha bort de här länkarna som hittas när man är i sin profil. De gör ingen nytta längre då redigerbart läge direkt i sin profil är borttagen. Man kan ju ändå redigera sin profil under kontoinställningar som vanligt i alla fall, liten omväg javisst men länkarna finns kvar i profilen och gör ingen nytta alls. Ta bort dem snälla. :)

Bifogat

• Redigerbart_profillaege.png
    Redigerbart_profillaege.png
    29.1 KB · Visningar: 39
  • oredigerbart_profillaege.png
    oredigerbart_profillaege.png
    28.7 KB · Visningar: 46
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...