SH online och uppgraderat

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Under "Vem citerade mig?" trillar svaren in som dubbletter, känns onödigt.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Har problem med snabbnavigering när man surfar med mobilen (iPhone). När man ska scrolla i rullisten så blir det ett klick när man släpper fingret. Trots man vill scrolla mer...

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vet ej om du fått input om att sortering på t.ex. pris ej fungerar i köp & Sälj.

Mvh
Andreas

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
går inte att spara trådar heller längre för snabb åtkomst i "mina sparade länkar" uppe till höger!

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Snabbsvar går seeegt när man vill redigera och rätta stavfel. Svårt att backa tillbaka i texten.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Postade mina första bilder sen uppdateringen och den nya uppladdaren var inge vidare.

I den gamla när man laddade upp multipla bilder fick man en lista med filernas namn man kunde välja ur. I den nya blir det kabang så ligger alla direkt i inlägget som en bröt utan namn så det blir riktigt bökigt att få rätt bild på rätt ställe om man inte laddar upp en i taget och precis där man vill ha den.

Dessutom, Varför en miffografik som lurar en att det är drag and drop när det bara är som förut ?

På det hela funkar det nya utseendet även om jag inte blir så upphetsad av alla dessa pastellfärger och toningar. Man kan ju stänga av det till och med i Windows 7 :tummenupp. Jag tillhör väl generationen som vill åstadkomma något IRL och inte bli sinkat av en massa meningslösa gadgets = "gammal gubbe" :D

Lite väl mycket onödig "luft" tycker jag också.

Inte bättre men som tur är funkar sporthoj även med såpaålderns grafik. Det kunde varit mycket värre.

Mina 3 kolvar

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Att posta bilder tycker jag är mer krångligt än nödvändigt, & varför kan man inte klistra in en youtubelänk som förr??

Det går. Knappen säger typ 'lägg till film' eller något liknande. Hade kunnat berätta exakt om jag satt vid en dator.

Sent from nån som tror han e nåt

Str3 R

Guest
När man ska tömma sin Inbox och mappen Skickade meddelanden så går det inte att markera alla på ett och samma klick, man måste sitta och klicka i var och en för sig... Den översta kryssrutan som man kunde använda förut för att markera alla meddelanden fungerar inte. Fler som har samma problem eller är det bara jag (sitter i Mac med Safari)?

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hej!

Om man skriver i bloggen, väljer spara inlägg. Kommer man ut på första sidan.
Då måste jag trycka på uppdatera sidan annars syns inte det jag skrivit.
Om det inte görs och jag kommer tillbaka och ej uppdaterar sidan för nytt inlägg,
Då försvinner det första jag skrivit och så vidare.
Tidigare räckte ju .... spara!
Nu måste man spara för att sedan uppdatera sidan, annars försvinner inlägg/ändringar.
Sker så även ifrån andra datorer på jobbet, så inget fel i sparfunktion våra datorer.
program... fel tokigheter.

Samma gäller dagens status............

Mvh tony

Last edited by a moderator:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
FÖRSLAG: Har för mej jag läst nånstans att man inte skall citera inlägg med många och stora bilder. Detta är tyvärr något som folk skiter i fullständigt. Ta valfri tråd i t.ex. avdelningen för hojbyggen, när någon postat ett inlägg med typ 10-15 bilder på hur bygget framskrider. Intressant i sej, men givetvis är det nåt miffo som citerar hela inlägget inklusive bilder bara för att skriva typ "wOW!"...

Folk kommer aldrig lära sej klippa bort bilderna ur citatet, så kan man inte göra så detta sker automagiskt?
Den som vill kommentera en viss bild kan ju alltid direktlänka till bilden ändå.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
FÖRSLAG: Har för mej jag läst nånstans att man inte skall citera inlägg med många och stora bilder. Detta är tyvärr något som folk skiter i fullständigt. Ta valfri tråd i t.ex. avdelningen för hojbyggen, när någon postat ett inlägg med typ 10-15 bilder på hur bygget framskrider. Intressant i sej, men givetvis är det nåt miffo som citerar hela inlägget inklusive bilder bara för att skriva typ "wOW!"...

Folk kommer aldrig lära sej klippa bort bilderna ur citatet, så kan man inte göra så detta sker automagiskt?
Den som vill kommentera en viss bild kan ju alltid direktlänka till bilden ändå.

Jepp, det är en av anledningarna att jag tagit bort funktionen (iaf tidigare, måste dubbelkolla) att citera första inlägget i en tråd. Då blir det bara långa citat av första inlägget hela tiden vilket inte är nödvändigt.

Ang. ditt problem, så så länge medlemmen använt uppladdning via forumet, och inte länkar till externa bilder, så ska bilderna som finns med i citatet förbli enbart en länk.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej!

Om man skriver i bloggen, väljer spara inlägg. Kommer man ut på första sidan.
Då måste jag trycka på uppdatera sidan annars syns inte det jag skrivit.
Om det inte görs och jag kommer tillbaka och ej uppdaterar sidan för nytt inlägg,
Då försvinner det första jag skrivit och så vidare.
Tidigare räckte ju .... spara!
Nu måste man spara för att sedan uppdatera sidan, annars försvinner inlägg/ändringar.
Sker så även ifrån andra datorer på jobbet, så inget fel i sparfunktion våra datorer.
program... fel tokigheter.

Samma gäller dagens status............

Mvh tony

Har ihop det med samma problem som startsidan. Vet ej varför det är så just nu. Ska undersökas djupare.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Har tagit bort en länkarna som hette "svara med citat". Den kändes onödig. Nu är det bara "Svara" kvar, som det var förr.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin