SH online och uppgraderat

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
varför kan jag inte fixa med "mitt garage" ena stunden försvinner det,ploppar upp och sen står det att jag inte har tillgång till det??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är något keff med cachen på sajten. Vet inte vad som orsakar det :( Om någon här är kunnig på att debugga headers etc får ni gärna inspektera sajtens bakgrundskod så gott ni kan.

Str3 R

Guest
Vet inte om detta berörs så värst mycket men när jag klickar på mitt pseudo (Str3 R) upptill bredvid ”Mitt konto” så är det en adress: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=34826 men när sidan laddats fram efter en lång stund är det en ny adress som dyker upp istället: http://www.sporthoj.com/forum/member.php?34826-Str3-R, se det feta + kursiva som ändras. Min egen hemsida hade förr www med i adressen men efter jag fixat och grejat försvann just www från webhotellet. I mina script länkades www in vilket gjorde att sidan blev tungjobbad och seg, alltså en krock med adresser som både fanns och inte fanns. Så jag fick sitta och knacka bort alla www som hittades i scripten. Nu funkar sidan efter det så de här länkarna jag hänvisar till kanske beror på att de tynger ner forumet (länkar som både finns och inte finns). Jag tycker forumet blivit mer trögt än före du uppgraderade.

Jag kunde inte skapa garage i dag då min adress redan finns, ligger nog nåt nånstans med den länken och ger mig felmeddelande att mitt garage redan finns fast det inte finns (det har dock funnits förut).

Jag passar också på och ger dig positiv feedback och inte bara gnäll, jag tycker du gör ett super-duper-jobb, Swedie och hoppas att du fortsätter sköta om forumet. Just nu är det många som påpekar en massa fel och brister men glöm inte ge lite feedback mellan varven också. :)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag tyckte det var bra att om man gör ett inlägg och sedan ska citera någon så brukar det hamna på samma inlägg. Men så är det inte nu ?

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Jag tyckte det var bra att om man gör ett inlägg och sedan ska citera någon så brukar det hamna på samma inlägg. Men så är det inte nu ?

man får trycka på "svara med citat" så fungerar det.

Swedie: jag vet inte om du håller på jobbar med det men på första sidan så när man håller muspekaren på en tråd så visar de vem som skrev sist, det fungerar inte riktigt och kan ta upp till 30 min innan den ändras, keep up the good work:tummenupp

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Av någon anledning så går det inte att skriva inlägg med Internet Explorer...:va

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
svarsrutan o sidor...

Det är något keff med cachen på sajten. Vet inte vad som orsakar det :( Om någon här är kunnig på att debugga headers etc får ni gärna inspektera sajtens bakgrundskod så gott ni kan.

Ursäkta om det tagits upp tidigare, men vad har hänt med sidor där det är svarsrutor som denna?

Sidorna verkar bli hur långa som hellst.... oändligt långt ner till slutet på sidan.
Detta skrivet på min gamla XP med IE 8.0.6001.18702.

O nu skall jag bara skrolla mig ner o klicka på svara knappen..........
:gråta

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Jag fick database error 2 ggr. under dagen (mitt på dagen/eftermiddag vet ej exakt) när jag försökte gå in på SH. Det var dock väldigt tillfälligt och funkade straxt därefter igen. Tänkte bara varna om det, ni kanske borde kolla loggar angående det.

Str3 R

Guest
Knapparna Svara och Svara med citat har samma funktion, Citera flera fungerar inte alls.

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag saknar möjligheten att spara inlägg i favoriter för att hitta dom lite lättare...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Som vid förra stora uppdateringen saknar jag kataloglistan(?) i nederkant. Denna alltså; "Forum > Allmänt Snack > Mc-relaterade Diskussioner > SH online och uppgraderat". Jag vill kunna hopa tillbaka till förra katalogen när jag läst klart tråden utan att scrolla till toppen. Lösningsbart?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Som vid förra stora uppdateringen saknar jag kataloglistan(?) i nederkant. Denna alltså; "Forum > Allmänt Snack > Mc-relaterade Diskussioner > SH online och uppgraderat". Jag vill kunna hopa tillbaka till förra katalogen när jag läst klart tråden utan att scrolla till toppen. Lösningsbart?

Men den är ju där? Jag har den i alla fall, lite mindre visserligen, men den finns där...

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Tycker det har blivit ganska plottrigt och man ser knappt skillnad på om det har kommit några nya inlägg eller inte i forumskategorierna. "Det var bättre förr!"

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har problem med att radera flera PM samtidigt. Tanken är ju att man ska kunna radera 25 inlägg i taget men jag lyckades bara ta bort dom en och en.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag håller på med en uppdatering som även involverar layouten, men det kommer i en stor update lite senare i veckan. Det ska fixa multi-quote och "välja inlägg"-problemet.

Str3 R

Guest
Den som hittar ett fel här får… Tja jag vet inte vad, äran eller nåt men finn ett fel. ;)

Bifogat

• finn_1_fel.jpg
    finn_1_fel.jpg
    225.5 KB · Visningar: 38
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras