SH: Söker åsikter om förbättring

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
AleX skrev:
En funktion så man kan spara HELA Pm kontot i ett klick.. och inte måste spara på varje sida.. skulle vara super..
Tror så va tanken men det har inte funkat hos mig..
Det kan du redan. Längst ner på PM-sidan så finns det att ladda hem som XML, CSV och Text.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Joe Schmoe skrev:
Tycker att det vore bra om man kunde ge betyg åt affärer. För att undvika påhopp och liknande ska man bara kunna ge betyg i en skala 1-5 utan att ge kommentarer.
Kategorier på varje affär skulle kunna vara bemötande/service, utfört jobb, priser med flera.

Varje medlem får självklart bara rösta en gång/affär.
Japp! Kan skapa sådant, dock som du säger, utan möjlighet att skriva en åsikt då det börjar bryta mot PUL då. Kan någon här dock säga om benämning av företagens namn i sig är OK eller inte. Bestyrk med utdrag från lagen. Vill inte ha "chansningar". Tack.
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag tycker denna smiley skulle platsa i en hel del trådar:
 

Bifogat

  • music-smiley-019.gif
    music-smiley-019.gif
    1.8 KB · Visningar: 445

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Vore fint om en del av texten visas i det senaste inlägget när man för pekaren över knappen "go to last post", på samma sätt som när man för pekaren över trådrubriken.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Abloy skrev:
Vore fint om en del av texten visas i det senaste inlägget när man för pekaren över knappen "go to last post", på samma sätt som när man för pekaren över trådrubriken.

Mycket bra förslag!!!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Abloy skrev:
Vore fint om en del av texten visas i det senaste inlägget när man för pekaren över knappen "go to last post", på samma sätt som när man för pekaren över trådrubriken.
Drar för mycket resurser från serverdatorn tyvärr.
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Swedie skrev:
Kan kombinera det med ett annat forum, ge förslag. Anledningen är att det blir för många forum att hålla reda på.

Kanske en egen avdelning (inte forum alltså) med som heter ngt i stil med "recensioner" där man bakar in både hojar, utrustning, filmer, spel, hojträffar och annat?

/M
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Marcus74 skrev:
Kanske en egen avdelning (inte forum alltså) med som heter ngt i stil med "recensioner" där man bakar in både hojar, utrustning, filmer, spel, hojträffar och annat?

/M
Jag kan göra det men skulle vilja ha en riktigt plan innan jag bara slänger upp något. Måste veta i min skalle exakt vad jag vill ha, annars blir det bara slarvigt gjort och ingen hittar dit.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
trollkarlen skrev:
Fel scriptspråk ?!? :rolleyes:
Nej men det blir en fördröjning på kanske 1-2 sekunder när det är många användare. Visst, låter kanske lite, men tro mig... det blir mer irritation än det är värt. Dock kan jag testa o se om jag har helt fel, men jissar på att min chansning är relativt bra. :)
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
En fin funktion till Annonserna är att man kan lägga in någon slags bevakning.
Om man tex. vill bevaka annonser där GSX-R säljs så fyller man i detta i ett forumlär, sedan så skickas ett mail när en träff inträffar(någon vill sälja en GSX-R alltså).

För att spara på resurserna så kan det tex. köras som ett CRON-jobb nattetid eller likande.


En annan sak vore att man kunde lägga upp mcklipp(film/media) på sporthoj, kanske med en gräns på 100MB eller 500MB eller något liknade per användare.

Diskutrymme är inte så dyrt idag, 1st eller 2st diskar på kanske 400GB räcker nog ett bra tag.
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Fler thumbnails

Hej Swedie!

Jag skulle gärna se fler thumbnails i bildöversikterna, nu är det en smal rad, skulle nog funka med säg 3 kolumner?

Mvh Stefan
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
när jag söker i forumet på t.ex miniblinkers så vill jag inte hitta en tråd med 30 sidor och själv leta vart det stod... utan att dom sidor eller inlägg som innehåller sökorden bara.. alltså om det står miniblinkers i sida33 så kommer det upp sida 33 i den tråden när man klickar.. även lite highlightning på det ordet...
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Swedie skrev:
Jag kan göra det men skulle vilja ha en riktigt plan innan jag bara slänger upp något. Måste veta i min skalle exakt vad jag vill ha, annars blir det bara slarvigt gjort och ingen hittar dit.

Alltid bra att planera noggrant. Jag tror det hade varit en bra grej iofs, för då slipper man söka genom forumen i evigheters evighet utan kan istället klicka sig direkt in.. Ex.

Recensioner/Skyddsutrustning/Ryggskydd/Dainese/Backspace

.. ja du fattar.. :)

/Marcus
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
burner skrev:
En fin funktion till Annonserna är att man kan lägga in någon slags bevakning.
Om man tex. vill bevaka annonser där GSX-R säljs så fyller man i detta i ett forumlär, sedan så skickas ett mail när en träff inträffar(någon vill sälja en GSX-R alltså).

För att spara på resurserna så kan det tex. köras som ett CRON-jobb nattetid eller likande.


En annan sak vore att man kunde lägga upp mcklipp(film/media) på sporthoj, kanske med en gräns på 100MB eller 500MB eller något liknade per användare.

Diskutrymme är inte så dyrt idag, 1st eller 2st diskar på kanske 400GB räcker nog ett bra tag.

Bevakning? Nä, gör en sökning istället. Lathet försöker jag få bort i Sverige. :D

Det är inte hårddiskutrymmet som är problemet, det är kostnaden för bandbredden. Jag kommer aldrig tillåta video via SH, tyvärr. Bilder i sig börjar redan ta en herrans massa utrymme.

Kan dock gärna ta emot tips om förbättring på annonssektionen i övrigt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
ola_sandin skrev:
En mektipstråd, där man kan skriva in och beskriva hur och vad man har gjort. Ex på rubriker: Packboxbyte
Ventiljustering osv.
Nåt i denna stilen: http://www.soe.se/ (klicka på meksidan)

Sen skulle det vara bra med en recensionssida som denna: http://www.bike.se/utrustning/index.php?type=1
Ska börja knåpa på detta redan nu. Borde inte ta mer än nån timma eller så att bygga ihop. Enda problemet är väl att få med alla hojmärken och modeller där finns... Får gärna PM'a en komplett lista över alla hojmärken och modeller som finns.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
myspinnen skrev:
när jag söker i forumet på t.ex miniblinkers så vill jag inte hitta en tråd med 30 sidor och själv leta vart det stod... utan att dom sidor eller inlägg som innehåller sökorden bara.. alltså om det står miniblinkers i sida33 så kommer det upp sida 33 i den tråden när man klickar.. även lite highlightning på det ordet...
Får du upp stora trådar kan du gå i i tråden och klicka på Sök i denna tråd i det första orange'a fältet ovan tråden. Då får du upp de precisa inläggen som innehåller det ord du söker på.

Kommer inte heller involvera den vanliga sökmotorn i djupare sökningar än så. Anledningen är åter igen att det skulle stjäla för mycket CPU-kraft från datorn i dessa massiva databassökningsoperationer.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Eftersom man är en "addict", hur vore det med någon lösning för att kunna surfa från telefonen? Text är fine, behöver absolut inga bilder eller avancerade funktioner, bara läsa text...
 

Solid snake

Guest
Dessa smileysarna e väl fina? :rolleyes:
 

Bifogat

  • 38.gif
    38.gif
    2.8 KB · Visningar: 391
  • ban.gif
    ban.gif
    5.5 KB · Visningar: 385
  • eek7.gif
    eek7.gif
    1.6 KB · Visningar: 412
  • spankme.gif
    spankme.gif
    9.5 KB · Visningar: 388
  • lovesmiley076.gif
    lovesmiley076.gif
    372 bytes · Visningar: 387
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top