Swedie skrev:
Måste komma på ett vettigt sätt att visa vem som är "bra" eller "dålig". Kan inte gå på antal inlägg eller hur länge personen varit aktiv.
Antal inlägg eller reggad tid på forumet funkar bra enligt mig.
Jag sitter på ett annat forum för tyska kvalitetsvagnar där har man inläggsräknare.
Med en skopa sunt förnuft och räknaren som "trovärdighetsmätare" så får man relativt snabbt en bild av om medlemmen är full av skit eller faktiskt svänger sig med vettig fakta.
Det negativa är kanske att en del kommer nyttja räknaren som ngn slags penisförlängare och svara med en massa strunt som tex "Jag vet inte", det problemet upplever jag dock inte på tyskvagnsforumet då det är ett mkt "gråare" forum där man är väldigt saklig, då är det snudd på trist att hänga där.
S-H tycker jag i nuläget har en vettig tolerans vad det gäller spam och urspårning. Blir det värre blir det som B**e
och blir det hårdare är jag rädd för att det blir tråkigt.
Sedan sökfunktion i OT-delen måste bara bespara oss trådar med samma länkar osv i.
Utrustning kunde kanske få en sticky i "Hantering av din hoj"? Jag tycker det verkar vettigt? Ändring av namnet till "Utrusta dig och hantera din hoj"? Eller ngt liknande
Men helt klart är det intressant med en uppstrukturerad utrustningsdel/tråd.
Jag vet att du sökte enbart konkreta tips, men fan vilket bra jobb du gör med detta forumet Swedie!
( Givetvis går även en del av berömmet till övriga inblandade med ).
//Tobbe