SH: Söker åsikter om förbättring

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Som sagt tidigare: :gnissla

Under "senaste forumtrådarna" skulle jag även ha en kolumn för trådens startdatum.

Jag har nämnt det tidigare. Kankse svårt p.g.a. utrymmesbegränsningar?

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Har funderat ibland när jag skickar PM - skulle önska att man kunde söka upp mottagare i en sorts adressbok, för som det är nu så måste jag väl skriva in rätt nick i mottagarrutan.... eller är det helt enkelt så att jag inte har hittat funktionen ??? :va (Erkänner villigt att jag inte är något datageni)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Någon form av gradering av medlemmarna vore bra, inläggsräknare eller någon annan form.
Detta då jag tycker det har blivit ett allt större problem att en massa personer skriver strunt i trådar bla i meckforumet. Ex om en ny person här ställer en fråga om det är bra att montera spearata KN filter på sina Cv förgasare kommer han att få 20st svar som säger "kommer att ge dig massor av effekt jag har det och jag fick 35 hästar till". Målet med detta är att underlätta för nykomlingar som inte vet vem som är moppefucko och vem som verkligen kan någonting.

OBS detta är ej skrivet i självförhärligande syfte!

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Swedie skrev:
Det kan du redan. Längst ner på PM-sidan så finns det att ladda hem som XML, CSV och Text.
Jo men om jag har 10 sidor så måste jag spara på samtliga tio sidor... det skulle vara skitbekvämt att bara trycka på en knapp o få alla dessa tiosidorna i en fil

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
wheelieman skrev:
Har funderat ibland när jag skickar PM - skulle önska att man kunde söka upp mottagare i en sorts adressbok, för som det är nu så måste jag väl skriva in rätt nick i mottagarrutan.... eller är det helt enkelt så att jag inte har hittat funktionen ??? :va (Erkänner villigt att jag inte är något datageni)
Med 15000 medlemmar så funkar det inte att lista alla namnen.
Adressbok skulle vara något, eller iaf att man listar de som är i ens Kompis-lista (usch så töntigt det lät). :) Men måste kika över det om det är "värt" det. Lathet?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Borsiin JR skrev:
Någon form av gradering av medlemmarna vore bra, inläggsräknare eller någon annan form.
Detta då jag tycker det har blivit ett allt större problem att en massa personer skriver strunt i trådar bla i meckforumet. Ex om en ny person här ställer en fråga om det är bra att montera spearata KN filter på sina Cv förgasare kommer han att få 20st svar som säger "kommer att ge dig massor av effekt jag har det och jag fick 35 hästar till". Målet med detta är att underlätta för nykomlingar som inte vet vem som är moppefucko och vem som verkligen kan någonting.

OBS detta är ej skrivet i självförhärligande syfte!
Måste komma på ett vettigt sätt att visa vem som är "bra" eller "dålig". Kan inte gå på antal inlägg eller hur länge personen varit aktiv.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
AleX skrev:
Jo men om jag har 10 sidor så måste jag spara på samtliga tio sidor... det skulle vara skitbekvämt att bara trycka på en knapp o få alla dessa tiosidorna i en fil
Det är ju just SÅ nu juh. Klickar du på textversionen av länkarna och inte Scroll-listan?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag saknar (som bike.se har) läsarnas egna betyg och omdömen på hojar, utrustning etc. Tror det skulle bli avsevärt färre "vad ska jag köpa för xxx"-trådar som det nu går tretton på dussinet av.

vfsf

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Busa
Kan vara att jag är väldigt van med Utsidans forum ( http://www.utsidan.se/vb_forum/ ) och att jag är rätt ny här, men jag tycker att den (Utsidan) har väldigt många fördelar. Det är lätt att söka, lätt att se de senaste inläggen, lätt att se nya inlägg i gamla trådar mm. I det stora hela så är den väldigt lätt att söka och hitta i.

Men som sagt, det kan vara så att jag är avsevärt mer van med deras forum.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Inga popups, det känns så B!
Och det du nämde så kanske man skulle kunna personifiera sh med sitt egna tycke!
Färglägga valda delar med egen färg dvs.
(utan att behöva måla direkt på min skärm med vattenfärg : )

Och det som saknas är juh ett register på bilder som laddas upp likt det som finns
http://www.bikepics.com/manufacturers/ (det vore riktigt grymt)

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Swedie skrev:
Får gärna PM'a en komplett lista över alla hojmärken och modeller som finns.

Låna från någon annan sida? Det är väl inte copywright på tillverkare och modeller.

Edit: Jo det är det ju, men inte att skriva ut vilka modeller det är..

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Swedie skrev:
Måste komma på ett vettigt sätt att visa vem som är "bra" eller "dålig". Kan inte gå på antal inlägg eller hur länge personen varit aktiv.
Antal inlägg eller reggad tid på forumet funkar bra enligt mig.
Jag sitter på ett annat forum för tyska kvalitetsvagnar där har man inläggsräknare.
Med en skopa sunt förnuft och räknaren som "trovärdighetsmätare" så får man relativt snabbt en bild av om medlemmen är full av skit eller faktiskt svänger sig med vettig fakta.
Det negativa är kanske att en del kommer nyttja räknaren som ngn slags penisförlängare och svara med en massa strunt som tex "Jag vet inte", det problemet upplever jag dock inte på tyskvagnsforumet då det är ett mkt "gråare" forum där man är väldigt saklig, då är det snudd på trist att hänga där.
S-H tycker jag i nuläget har en vettig tolerans vad det gäller spam och urspårning. Blir det värre blir det som B**e :gnissla och blir det hårdare är jag rädd för att det blir tråkigt.

Sedan sökfunktion i OT-delen måste bara bespara oss trådar med samma länkar osv i.

Utrustning kunde kanske få en sticky i "Hantering av din hoj"? Jag tycker det verkar vettigt? Ändring av namnet till "Utrusta dig och hantera din hoj"? Eller ngt liknande :tungan
Men helt klart är det intressant med en uppstrukturerad utrustningsdel/tråd.

Jag vet att du sökte enbart konkreta tips, men fan vilket bra jobb du gör med detta forumet Swedie! :tummenupp ( Givetvis går även en del av berömmet till övriga inblandade med ).
//Tobbe

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
HansJ skrev:
Nope, får bara ladda hem den till telefonen, verkar som det är en filnedladdning. Sen berättar telefonen att det inte finns något visningsprogram för filen...
swedie.

jag tror att du måste göra en subdomän som är http://wap.sporthoj.com
som länkar till en index.wml
om det är wap som ska användas. radicalriders.net finns som wap .....

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Mr K skrev:
jag tycker

• Man ska kunna ändra namn på trådar man skapat
  • Bättre sökfunktion
  • En kategori som heter gruppköp. Givetvis måste dessa godkännas först av Gud (Swedie)
  • Nerladdningsbara Sporthoj loggor i olika upplösningar. Eller iallafall en banner 468*60
du kommenterade inte mina förslag gullet ......

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Swedie skrev:
Ska börja knåpa på detta redan nu. Borde inte ta mer än nån timma eller så att bygga ihop. Enda problemet är väl att få med alla hojmärken och modeller där finns... Får gärna PM'a en komplett lista över alla hojmärken och modeller som finns.

Ett alternativ är väl att du bara lägger in märken och så får användarna lägga in modell osv i recensionen.. klart, kan ju bli lite osnyggt i och med att alla skriver på olika sätt.. Det är iofs den enklaste vägen att gå tror jag!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Angående det där med inläggsräknare/trovärdighets-biten så klistrar jag in mitt förra förslag den här tråden.

Det behöver inte prompt vara en "exakt" räknar som visar att mor|ock gjort 103 st inlägg, räcker med en XX+ räknare med en -logaritmisk stege; 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10+,50+,100+,500,1000+,2000+ etc.

Har sett i andra forum där det finns en barometer över vad en medlem engagerar sig i för kategorier. Svänger den till höger hänger medlemen mest i en form av kategorier (MC-relaterat?) och svänger den till vänster hänger densamme i exempelvis mest OT och dyl.
En kombination av de både kan ge en relativt rättvis bild av hur "kunnig" någon är.

kan kanske vara något? exempel -> http://www.dvdforum.nu/forum

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...