SH: Söker åsikter om förbättring

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
RacerDave skrev:
Jag tror man ska passa sig lite för att ha någon form av poängsystem för hur aktiv/kunnig/eller vad det nu ska basseras på. Med risk för att folk kommer börja sammla poäng i värsta lunarstorm syfte och i elitiskt (stavning?) syfte, Om någon lyckas sammla ihop mycket poäng, vad är det som säger att den är en pålitlg källa?
Man lär sig ganska snart vilka som är seriösa och oseriösa här på sporthoj utan att ha något poängsystem. Och så svårt kan det väll inte vara att sortera ut vad som låter relevant eller inte.
Instämmer tillfullo! Det är ganska ofta folk hänvisas just till Lunar ec. och nu vill ni göra detta till en Lunar2. Tycker det blir jobbigt bara, är inte det lite onödigt vetande om alla...

Som sagt folk kan själva solla vilket som är rellevant och inte...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Fluxir skrev:
hum, varför kan man ändra sina gästboks inlägg som man får? :va
Det undrar jag med + att man borde kunna radera det man skrivit i andras gäst böcker ifall det blir fel...
Annan ljusare/mörkare orange färg på namnet vid gästboksinlägg kanske skulle va skönt så slipper man kolla sin egen sida bara för att veta om man fått nått.... Inget hysteriskt "lunat-blink" men bara så man får en hint om det.....

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
RacerDave skrev:
Jag tror man ska passa sig lite för att ha någon form av poängsystem för hur aktiv/kunnig/eller vad det nu ska basseras på. Med risk för att folk kommer börja sammla poäng i värsta lunarstorm syfte och i elitiskt (stavning?) syfte, Om någon lyckas sammla ihop mycket poäng, vad är det som säger att den är en pålitlg källa?
Man lär sig ganska snart vilka som är seriösa och oseriösa här på sporthoj utan att ha något poängsystem. Och så svårt kan det väll inte vara att sortera ut vad som låter relevant eller inte.
Håller med!

det räckte ju med att man kunde se vem som postat mest för att det skulle balla ur..
(om det nu är någon mer än jag som satt här för två år sedan som minns hur det var efter krashen) :3freak

Vapor: Lär dig dina favvo smilies utantill, går ju snabbare att skriva koden för dem än att sitta o klicka fram dem.. :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Läste följande, som skälper hela idén.
Viktigt att notera är att varje förändring av hemsidan måste dokumenteras - även om det rör sig om enkla stavfel. Den som inte dokumenterar varje förändring kan straffas. Ett tips: Skriv ut sidorna på en skrivare varje gång de ändras och spara sedan sidorna i konologisk ordning i en vanlig pärm.

sandstream

Guest
Har sett på andra forum att det inlägg man citerar hamnar i en egen ruta vilken sen hamnar överst i inlägget.
Förbannat irriterande med folk som lägger citatet sist i sina inlägg och sitt svar först.
Undra om de läser böcker baklänges också :va

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det jag skulle vilja ändra på är:
* Kunna söka offtopic (kanske går nu, har inte testat senaste tiden)
* Ta bort alla PM samtidigt istället för att ta varje sida för sig.
* Ta bort trådar man själv har gjort
* Det som Nicke skrev, om det ligger stora bilder i vissa trådar får man scrolla åt höger för att se dem. Det är ganska irriterande.
* Varför finns det både gästbok och PM. Räcker det inte med PM om man vill någon något? Blir för mycket Lunarstorm med gästbok & skrivbord osv...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Salig skrev:
Jag skulle vilja ha en sökfunktion där man kan specificera sin sökning lite mer. Detta genom att tex kunna: söka på hoj, ort och ungefärlig ålder samtidigt.
Tack! Det är nu fixat. Lättare att specifiera (stavning?) nu

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Miss_Orchidee skrev:
Det undrar jag med + att man borde kunna radera det man skrivit i andras gäst böcker ifall det blir fel...
Annan ljusare/mörkare orange färg på namnet vid gästboksinlägg kanske skulle va skönt så slipper man kolla sin egen sida bara för att veta om man fått nått.... Inget hysteriskt "lunat-blink" men bara så man får en hint om det.....

det tror jag man kan, ända tills personen du skickar till läser det.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Miss_Orchidee skrev:
Du har 2 minuter på dig att ändra ditt gästboksinlägg.

4-stroke

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
525EXC -03 | FXSTC -89
Fluxir skrev:
kom på en sak, kan man ha automatisk avkortning av citat?

tex, så den klipper efter tre meningar? samt att länkar av bilder plockas bort i när man citerar någon. lite irriterande när någon "qoutar" ett inlägg med stora bilder i.

sen bör inte hela sidan breddas när det kommer in en för stor bild, vet inte hur man kan, eller om man kan fixa det på något sätt, men det är så förbannat irriterande om det kommer in en bild som är bredare än själva sidan är från början, svårt att läsa texten då.

jaaa, det blev endel... :krama

Jag lägger en tung röst här angående citaten, det är tråkigt att se samma långa text och framför allt bild om och om igen.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Jag ser alltid till att bara citera en eller två meningar från den som jag citerar.. Ska det vara så svårt att göra det själv egentligen?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
När man skickar PM skulle det vara skönt att slippa välja att man inte ska ha en bekräftelse på varje pm. Vill man bekräftelsen så kanske man kan klicka i en ruta som inte är default eller liknanden...blev det kanske otydligt nu?

Gästbok och PM kan man dock ha utan att de känns Lunar.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
heimdal skrev:
om det är en tråd som är över 5 -6 sidor.. så står de strax under signaturen 1 "2 3 4 5 6... sista sidan"

kan de inte stå vilket nummer de 2 - 3 sista sidorna har också.. så man vet om de e 10 eller 100 sidor som tråden är
ex.
"1 2 3 .... 34 35 36"

kollar bara så du uppfattade denna swedie

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Swedie skrev:
Nu är "Visa nya inlägg"-sidan fixad. Visar endast RELETARADE ämnen.

Jättebra, men är det krångligt att man själv skulle kunna ställa in vilka forum man vill få med på den listan?
Vissa örebroare/göteborgare osv vill nog ha med "sitt" forum och jag gillar Testforumet.
Gå det att ordna?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
skoteridioten skrev:
Jag ser alltid till att bara citera en eller två meningar från den som jag citerar.. Ska det vara så svårt att göra det själv egentligen?

det brukar jag oxå göra, men många har inte kommit på att det är bra/smart att göra så, framför allt är bilderna irriterande som fan. ingen mening med att citera ett inlägg och ha med bilderna, igen, precis under där de postades första gången.

ser inte heller nån annledning att ha med ett helt inlägg, en kort snutt, så man förstår vad det är personen i fråga svarar på räcker gott.

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Swedie skrev:
Liknande brytning som där uppe? på 3-4 pixlar?
Skulle det gå att få en "TOP"-knapp i varje inlägg?
Det finns ju en "SVARA"-knapp ivarje inlägg, så utrymme på samma rad finns. Kanske till vänster på den raden?

Det är lite jobbigt åt scroll-fingret om man inser att tråden inte var något när man kommit ner en bit.
"TOP"-knapp finns det två i slutet. Bra.

/P

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...