Jag önskar mig en mer touchvänlig sida och en design där de vardagliga funktionerna tar mer plats medan man skalar bort element som används sparsamt.
Forumets startsida med listan över forumdelarna:
* Skippa kolumnen med antal trådar/antal inlägg.
* Gör knappen för "gå till senaste inlägg" större
* Knappen för RSS flöden är inget jag någonsin har använt trots att jag dagligen använder RSS i andra sammanhang
Inne i ett forum:
* Gör knappen gå till sista inlägg större
* Skippa "Antal visningar" (på många trådar är den rutan den som tar mest plats i höjdled)
* Där finns väldigt många ikoner för att meddela "Bifogad fil, borttagna inlägg, att trådarna har söktags etc". Säkert bra när man modererar men knappast viktigt för den vanlige användaren.
Startsidan:
Dagens statusar tycker jag är totalt onödigt.
Kalendern är fullskärmsbred lite i onödan
Knappen "Forumet" fäller ned en dropdownmeny som är onödigt komplicerad. Lista de 10 mest använda forumen därifrån och skippa alla undermenyer.
Forumets startsida med listan över forumdelarna:
* Skippa kolumnen med antal trådar/antal inlägg.
* Gör knappen för "gå till senaste inlägg" större
* Knappen för RSS flöden är inget jag någonsin har använt trots att jag dagligen använder RSS i andra sammanhang
Inne i ett forum:
* Gör knappen gå till sista inlägg större
* Skippa "Antal visningar" (på många trådar är den rutan den som tar mest plats i höjdled)
* Där finns väldigt många ikoner för att meddela "Bifogad fil, borttagna inlägg, att trådarna har söktags etc". Säkert bra när man modererar men knappast viktigt för den vanlige användaren.
Startsidan:
Dagens statusar tycker jag är totalt onödigt.
Kalendern är fullskärmsbred lite i onödan
Knappen "Forumet" fäller ned en dropdownmeny som är onödigt komplicerad. Lista de 10 mest använda forumen därifrån och skippa alla undermenyer.