SH ska förbättras! Lämna önskemål här

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Klippa och klistra, nu förstår jag inte... :hihi

Nä men skämt o sido, tryck på den blå rutan med 2 pilar i efter namnet på den som citerats så kommer du till det ursprungliga inlägget.

Aha!

Ja, där ser man. Och jag som trodde att jag var nåt stort på spåren... Trögot tackar allra hjärtligast för att du förenklat mitt SH-surfande, TACK!

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82
Finns inte det redan? :va
I alla fall fungerar det så i TapaTalk-klienten med fliken "Participated" :tummenupp

Har inte lyckats hitta det :confused: I vilket fall så bör det finnas en länk tillsammans med de övriga verktygen överst på sidan. Blir 100 gånger mer användarvänligt :tummenupp

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Hoj
CB400N -82
Aha! Lyckades hitta det under Allmänna inställningar. Funktionen innebär att man automatiskt börjar prenumerera på alla trådar man skriver i.

Dock så vidhåller jag att en snabblänk till "Mina prenumerationer" bör införas i fältet överst på sidan.

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Det där är ett layout-fel ser jag. Jag ska gå igenom det där oxå.

EDIT: Vad för webbläsare och version har du? Jag kan inte få fram samma fel.

Windows 7 med Internet explorer 8. Statusrutan är fortfarande parkerad ovanpå sporthoj.com -loggan.

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Jag har två förslag!

1. Eftersom en del av oss (i synnerhet en) gillar att klippa och klistra i citaten så man inte vet varken ut eller in, vill iaf jag gärna gå tillbaks och leta upp det ocensurerade inlägget.

Så här kan det se ut:

Skulle det inte vara bra då om det, i citatrutan, stod vilket nummer det citerade inlägget har, och/eller vilket klockslag det kom in (i detta fall #63 och 15.04)?

Alltså: Så man lättare kan hitta det och själv läsa vad det egentligen stod.

2. Hur skulle det vara med en klassiker/vintage/oldtimer-avdelning? Många här har ju kört hoj i tjugo-tretti år och vill säkert diskutera både hojar och minnen från den tiden.

Ex:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?115990-80-talet-Sveav%E4gen

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?60265-Äldre-maskiner

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249059-80-talshojar!!&highlight=

Eller blir det för mossigt?

Du vet väl att man kan klicka på den blå lilla knappen i citatet? Blir ju rätt kluddigt om datum och nr ska in i rutan också.

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Orsaken till problem runt en mobilanpassad sida med t.ex responsive design är att annonserna måste synas. SH lever på att visa annonser. Utan dom överlever sajten inte (Obs, vi tar ingen diskussion här om deras existens eller utseende). De flesta layouter med responsive design har ingen vettig hantering för just annonser. Därför blir det ingen nämnvärd anpassning för mindre skärmar.

http://svenskfotboll.se/ har löst det hela med annonser. Dock så har de ibland en fet blaffa överst om man surfar mobil :/

Kom på att jag även har ett förslag också! En riktigt bra kalender med alla bankörningar och tävlingar!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
http://svenskfotboll.se/ har löst det hela med annonser. Dock så har de ibland en fet blaffa överst om man surfar mobil :/

Kom på att jag även har ett förslag också! En riktigt bra kalender med alla bankörningar och tävlingar!

Det där var fan en bra ide! både bandagar och licensträningar. Och SH kan ju självklart ta en vettig summa från varje banägare eller bandags arrangör som vill skriva upp sig i kalendern. Tävlingar kan också vara med där!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Fast de visar ju som du säger bara 1 annons. SH har säkert 10-15 st som måste synas på något sätt.

Men jag lovar att ta upp detta med Egmont för att se om vi kan överleva att förlora visningarna till fördel att få en vettig mobil upplevelse.

Allt måste vara en avvägning mot hur mycket det slår på det ekonomiska.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det där var fan en bra ide! både bandagar och licensträningar. Och SH kan ju självklart ta en vettig summa från varje banägare eller bandags arrangör som vill skriva upp sig i kalendern. Tävlingar kan också vara med där!

SH har redan en kalender på startsidan som visar kommande events där banägare gratis kan lägga in sina bandagar. Jag ska försöka pusha så fler av arrangörerna använder funktionen.

Kan även duplicera den kalendern och lägga den i högerkolumnen så man snabbt när man inte är på startsidan kan se vad som är kommande.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
En till kryssruta i köp/sälj som berättar om motorcykeln är reggad eller inte, kan ju även kompletteras med e-reg etc.
Det har jag faktiskt saknat ibland när texten kan vara lite otydlig

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Klippa och klistra, nu förstår jag inte... :hihi

Nä men skämt o sido, tryck på den blå rutan med 2 pilar i efter namnet på den som citerats så kommer du till det ursprungliga inlägget.

Du vet väl att man kan klicka på den blå lilla knappen i citatet? Blir ju rätt kluddigt om datum och nr ska in i rutan också.

Men tack så mycket du med!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad trevligt med lite nya anslag.

Generellt så går sajter mot att bli mer clean och tydligare för användaren. Nu har ju jag iofs hängt här i några år, så jag har inget problem att hitta det jag söker.

MEN en cleanare mer genomtänkt layout skulle göra sajten mer lättanvänd och ge besökaren en trevligare upplevelse. Man skulle kunna skala bort en hel massa information och lägga den längre ner i sidstrukturen.

Exempel: I toppmenyn skulle man tex kunna skala bort både 3 och 4 rubriker och lägga dom på annat ställe.
"Club SH" tex. Den här knappen ligger på bästa plats. Hur många klickar där? inte många va?
"Om sporthoj" kan ligga i sidfoten, inte uppe i navigeringen. Samma med allt annat som sajten såsom adresser, ägarstruktur osv osv. Detta skulle frigöra plats för rubriker som används istället.

Generellt så är det miljarder med knappar och länkar. Dagens statusar (vem bryr sig), senaste inläggen, senaste annonserna. Måste man verkligen visa allt överallt? Det får motsatt syfte, men bli ännu mer selektiv i vad man läser/kollar på.

Känns som att det blir mer och mer j äldre sajten blir. Dax att städa lite.
50% bort säger jag eftersom mycket info återfinns på flera ställen som det är nu.
(Detta skulle även ge mer plats till annonser eller åtminstone få nuvarande annonser att synas bättre)

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Edit: Ok, en dubblett. Bli så rätt ofta nuförtiden. Får frågan "Stay/Leave this page". Dubletten kommer som ett brev på posten.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SH har redan en kalender på startsidan som visar kommande events där banägare gratis kan lägga in sina bandagar. Jag ska försöka pusha så fler av arrangörerna använder funktionen.

Kan även duplicera den kalendern och lägga den i högerkolumnen så man snabbt när man inte är på startsidan kan se vad som är kommande.

Det här är ett lysande exempel på hur du tänker :)
Plocka bort saker istället för att lägga dom överallt? Rensa toppmenyn och lägg kalendern där istället.
Räcker det inte bara med en rad om nästa händelse, och om man klickar där så kommer man till kalendern?

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Många bra förslag har redan skrivit, som att städa i toppmenyn, ta bort statusar, bättre kalender m.m. Skulle jag trycka på ngt speciellt så bättre sökfunktion.

Köp/sälj skulle kunna vara ett mkt intressant alternativ till Blocket för sporthojs-grejor, om det fanns bättre sortering/sökfuktion. Nu upplever man det som att annonserna ligger blandade hur som helst under en väldigt 'vid' rubrik.

Prenumerationer. Jag skulle vilja kunna prenumerera på en specifik tråd, trots att jag inte skrivit i den. (Det skulle ju kunna vara en kul info. Inte bara antal besök, utan även antal prenumeranter.)

Prenumerera på särskilda typer av händelser i kalendern, så att det kommer en 'blänkare' på Mitt konto. Alternativt blinkande ikon bredvid PM.

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Fast de visar ju som du säger bara 1 annons. SH har säkert 10-15 st som måste synas på något sätt.

Men jag lovar att ta upp detta med Egmont för att se om vi kan överleva att förlora visningarna till fördel att få en vettig mobil upplevelse.

Allt måste vara en avvägning mot hur mycket det slår på det ekonomiska.

Om du klickar dig in på en artikel så ser du att det är flera annonser, t ex http://svenskfotboll.se/allsvenskan/arkiv/allsvenskan/tt/2012/11/aik-varvar-bp-talang/

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Ett önskemål till. :)

Anonymitet. Jag skulle gärna se att det fanns olika nivåer av anonymitet.

1. För icke medlemmar borde det vara så lite information som möjligt om medlemmarna. Nick och avatar räcker. Visa profil borde inte vara tillgängligt.

2. För medlemmar borde det vara som idag. :)

3 För vänner skulle man kunna visa lite mer information. T.ex. vad man heter, bostadsort och email.

OT: Att visa bostadsort kan vara lite känsligt. Är man t.ex. enda tanten på en mindre ort som kör hoj, så är man inte särskilt anonym om man skriver ut ortsnamnet. :gnissla :(

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Prenumerationer. Jag skulle vilja kunna prenumerera på en specifik tråd, trots att jag inte skrivit i den. (Det skulle ju kunna vara en kul info. Inte bara antal besök, utan även antal prenumeranter.)

Det kan du redan genom att välja Trådverktyg överst i tråden och välja att prenumerera. :)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin