SH ska förbättras! Lämna önskemål här

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Detta är visserligen inget tips, men något som kan förbätrtas :tungan ;)
När jag går in på Sporthoj.com går jag ofta direkt till sporthoj.com/forum men från och med idag kommer jag inte in och får felmeddelande istället:

Dubbla rubriker togs emot från servern
Svaret från servern innehöll dubbla rubriker. Detta problem beror i allmänhet på en felkonfigurerad webbplats eller proxy. Endast administratören för webbplatsen eller proxyn kan lösa problemet.
Fel 350 (net::ERR_RESPONSE_HEADERS_MULTIPLE_LOCATION): Flera rubriker med Location togs emot. Eftersom vi vill förhindra attacker med delade HTTP-svar är detta inte tillåtet.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nu har jag nog lyckats lösa problemet som uppstod i IE8 med att loggan inte gick att klicka på. Förhoppningsvis dör IE8 till slut ;)

Jepp nu fungerar det igen att klicka på loggan, tack :krama

För oss som vill utföra ett arbete snabbt och effektivt och inte bara likea på facebook kommer XP, IE8, Office 2K inte försvinna försvinna i första taget.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
När jag går in på Sporthoj.com går jag ofta direkt till sporthoj.com/forum men från och med idag kommer jag inte in och får felmeddelande istället:

Svaret från servern innehöll dubbla rubriker. Detta problem beror i allmänhet på en felkonfigurerad webbplats eller proxy. Endast administratören för webbplatsen eller proxyn kan lösa problemet.
Fel 350 (net::ERR_RESPONSE_HEADERS_MULTIPLE_LOCATION): Flera rubriker med Location togs emot. Eftersom vi vill förhindra attacker med delade HTTP-svar är detta inte tillåtet.

Det där har jag aldrig hört talas om. Vad för dator sitter du? Samt sitter du eventuellt bakom nån proxy / brandvägg som aktivt tittar på allt du gör? Kan även vara ett virusprogram du använder som gör intrång i din webbläsare.

Felet i sig tillhör Chrome-webbläsaren och är något jag inte kan påverka.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Så här blir det ofta för mig, efter en del klickande, ENTER och piltangenter hamnade bilden där jag ville.

Vanligt_fel.JPG

Och sen händer ingenting. Har som sagt XP x32, XP x64, 7 x32 och x64, engelsk, svensk, kinesisk, polsk och IE 8. (jobbar med bland annat med programutveckling, tredjeparts integrering, etc. för hela världen)
Genom att browsa bort från SH och tillbaka igen ett par gånger så får man rätt som det är upp sidan .

Kollade lite extra på vad som strular till det i inläggseditorn.

Om man skriver en text och sen infogar en bild så hamnar den rätt men man kan inte få dit cursorn efter bilden så att man kan fortsätta skriva.

Försöker man flytta bilden hamnar den överst med texten under. För att få till det måste man trycka ENTER ett par gånger så att man får några rader sist i inlägget och sen ta tag i bilden och dra den ett par gånger så att den hammnar mitt bland dom tomma raderna (inte lätt att pricka rätt) sen kan man skriva text efter bilden.

Nu kan man redigera det första tecknet i inlägget igen:yoparty

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Startsidan har en bugg som gör det där. Skall åtgärdas. Faktiskt inte hittat orsaken bara... Udda nog.

Är det bugg i editorn i IE8 kan jag tyvärr inte fixa det. Det tillhör vBulletin-mjukvaran och det är inget jag rör. Får hoppas framtida versionsuppdateringar förbättrar stöd 5 år bakåt i tiden. Men bäst chans är att du helt enkelt förnyar din webbläsare.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Det där har jag aldrig hört talas om. Vad för dator sitter du? Samt sitter du eventuellt bakom nån proxy / brandvägg som aktivt tittar på allt du gör? Kan även vara ett virusprogram du använder som gör intrång i din webbläsare.

Felet i sig tillhör Chrome-webbläsaren och är något jag inte kan påverka.

Med Firefox får jag följande felmeddelande:

Skadat innehåll
Sidan du försöker se kan inte visas på grund av att ett fel i dataöverföringen upptäcktes.
Sidan du försöker se kan inte visas på grund av att ett fel i dataöverföringen upptäcktes.Kontakta ägarna till webbplatsen för att informera dem om detta problem.

Får samma fel på båda mina privata datorer, en stationär Windows 7 burk och en MacBook Pro samt på jobbets laptop med Windows 7. testat med Google Chrome och Firefox på samtliga.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Jag hade nästan skrivit färdigt en kommentar och då blev det så här

Suck.JPG

Och när jag stängde det kastades jag ut till forumet. Nu skiter jag i denna sida.

Livet är för kort, bättre för blodtrycket att bygga hojar, båtar och hydrokoptrar än att försöka använda denna sida. Det var kul så länge den fungerade.

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
En bakgrund i asfalt, e det snyggt?

En mognare, mer clean, stiligare look tror jag på, men ändå möjligheter till dansande bananer såklart :banana

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Som den motard-nörd jag är undrar jag om det går att lösa så inlägg som postas/uppdateras i Motard/offroad sektionen kan hamna på förstasidan? Just nu pågår en ganska viktig debatt om hur vi ska få fram mer intresse för supermoto som sport i den delen, att synas på förstasidan lite mer skulle vara ett litet steg i rätt riktning tror jag.

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
har inte läst igenom alla svar men..

1. Sökfunktionen.. när man söker och får svar så vill man ju gärna ha aktuella trådar först och de från 2004 längst ner typ.. nu är det huller om buller, vilket gör att det är omöjligt att få till exempel aktuella tips med länkar osv då de oftast är gamla och lost in cyberspace.

2. Mobil - Vore trevligt om man fick in Köp & Sälj i Tapatalk också.

3. Sök i trådar. Om man sökt och hittat en tråd som är 200 sidor så skulle det va najs att kunna söka rätt på det man vill veta "inom" tråden.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hultqvist, jag förstår det. Jag kan lägga till er i den slumpmässiga trådlistningen, samt även under "Populära forum". Den lista med "Senaste trådar" vill jag hålla mer strikt om vad huvudfokusen är på SH, vilket är i huvudsak sporthojar.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Nu var mitt inlägg inte menat som ett annonsers vara eller icke vara för de behövs säkert för finansieringen. Däremot ser jag en kvalitetsgranskning av det sätt de implementeras på vilket går ut över siten i övrigt som ett klart förbättringsarbete. Jag behöver inte säga mer i ämnet, jag har "löst" problemet för egen del.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hej,
skickat tre PM idag. Till Kris955 om adress för sponsortröja (BG Manx GP) och Twinex om olja och Aquaman om ryggskydd.
Men min korg av skickade PM är tom!:va
"Skickat innehåller 0 meddelanden. Du har 11 sparade meddelanden, av totalt 1 000 tillåtna. (Töm mapp)"
Och de sparade 11 meddelanden, ja det är 11 sparade meddelanden i min Inkorg.
:va
Lyckades hitta PM INKORG idag.
Den dyker i varje fall för mig inte upp "av sig själv" på SH.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej,
skickat två PM idag. Till Kris955 om adress för sponsortröja (BG Manx GP) och Twinex om olja.
Men min korg av skickade PM är tom!:va
"Skickat innehåller 0 meddelanden. Du har 11 sparade meddelanden, av totalt 1 000 tillåtna. (Töm mapp)"
Och de sparade 11 meddelanden, ja det är 11 sparade meddelanden i min Inkorg.
:va

Som default sparas inte utgående PM. Detta för att det blir väldigt många till slut som bara ligger och skräpar då 99% egentligen inte behöver ha sitt skickade PM sparat. Allt för att spara resurser och snabba upp sajten.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Som default sparas inte utgående PM. Detta för att det blir väldigt många till slut som bara ligger och skräpar då 99% egentligen inte behöver ha sitt skickade PM sparat. Allt för att spara resurser och snabba upp sajten.

Resultatet av denna smarta lösning blir att jag skickar flera PM för jag vet inte om jag svarat tidigare på inkomna PM. När jag såg min tomma "skickat" gissade jag att jag inte svarat på ett enda PM.
Och satte med dåligt samvete igång att skicka PM.
Vilket jag kanske redan gjort?
Men det kanske syns i INKORGEN om jag svarat?
Om du drar ner antalet sparade PM till 250 senaste summa INKORG SKICKAT
så kanske det snabbar siten mer än dagens 1000 limit INKORG.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Resultatet av denna smarta lösning blir att jag skickar flera PM för jag vet inte om jag svarat tidigare på inkomna PM. När jag såg min tomma "skickat" gissade jag att jag inte svarat på ett enda PM.
Och satte med dåligt samvete igång att skicka PM.
Vilket jag kanske redan gjort?
Men det kanske syns i INKORGEN om jag svarat?
Om du drar ner antalet sparade PM till 250 senaste summa INKORG SKICKAT
så kanske det snabbar siten mer än dagens 1000 limit INKORG.

Det är en grön pil ovanpå pm-ikonen (i listan) om du besvarat meddelandet.

Du kan vid skicka även kryssa i att spara utgående PM. Men det är då ett aktivt val du måste göra.
(Detta val finns ej under snabbmeddelande).

När du dock väl ska ha kryssat i det, så ska det minnas för framtiden och du ska slippa göra det igen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har ie 8 på jobbet, där ballar hemsidan ur helt när man ska svara på PM?
Skickar automatiskt svar alternativt backar ur PMet när man ska skriva?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Hittat "lösningen" på detta "problemet"

Tvungen att numera lägga till "/forum.php" i URLen.
Lite jobbigt då mitt automatiska bokmärke i Google Chrome (startsidan) går till bara "/forum/" för jag använt mig utav den länken ofta (på andra plats hehe, mest använda länken är (pinsamt?) Facebook)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin