SH ska förbättras! Lämna önskemål här

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kollade nyss på index. I skrivande stund finns det 159 (ETTHUNDRAFEMTIONIO) saker man kan klicka på.
Bara på den sidan. Då har jag exkluderat alla annonser.

Jag tror att man LÄTT kan skala ned detta till mindre än hälften och få ett
mycket snyggare och mer lättnavigerat forum....

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Å NEEEJ Statusrutan är borta. Mitt liv är meningslöst. Varför ska jag och Toyman gå upp imorgon för? Och var skall Rav3 skriva sin epostadress? Förstår ni vad ni har gjort? Nu e de tungt!

Egentligen ville jag skriva i Minneslunden men tom jag har gränser, vi kommer att sakna dig oerhört kära Statusruta. :krama

Klein lessen.jpg

Smagatusk

Guest
Kan man få en sticky där vi medlemmar ställer publika frågor till moderatorerna? Så att ni inte kan ducka för frågorna. :)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag skulle vilja att sporthoj.com fungerade, alla andra önskemnål tycker jag ni kan skippa tills detta är löst.

Hemma har jag en rökarsnabb engelsk Windows 7 x64 pro dator med 16Gb RAM 8mb ADSL (TPTest säger 7,8) och använder Explorer 8.

På jobbet samma sak fast 1Gb fast lina.

SH har under -12 fungerat och fungerar så dåligt att jag funderar på att hoppa av.

Inläggs editorn hoppar slumpmässigt mellan snabb och avancerad. Resultatet av "Spara" är oftast oförutsägbart. Oftast kan man inte ändra första bokataven i en mening utan att mecka runt med piltangentyer och mus. Bilder man lägger in hamnar helt slumpmässigt. Mycket ofta slutar sidan att fungera så för att inte få en stroke så får man skriva inlägg i notepad och sen copy och paste in det på SH

Senaste strulet och som är just nu är att man inte kan komma tillbaka till startsidan genom att klicka på Sporthoj.com loggan utan måste gå ur och in igen istället.

Oftast när man går in får man bara överdelen. genom att gå in och ut ett par gånger får man plötsligt upp första sidan komplett.

Livet är för kort för att hålla på med sådant strul.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Som sagt, innan sh fungerar igen så har allt annat mycket låg prioritet tycker jag.

Statusrutan har jag aldrig använt så den kan jag inte uttala mig om.

Nu skulle man vilja komma tillbaka till startsidan igen genom att klicka på loggan men det går inte. Lagga ut för gott ? (jo jag har stavat rätt)

Last edited:

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Swedie, jag köper inte argumenten att inte göra en mobilanpassad version.

Svenska företag (annonsörer + egmont) måste börja lära sig att lyssna på vad användarna/kunderna vill ha, inte tvärtom.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag skulle vilja att sporthoj.com fungerade, alla andra önskemnål tycker jag ni kan skippa tills detta är löst.

Hemma har jag en rökarsnabb engelsk Windows 7 x64 pro dator med 16Gb RAM 8mb ADSL (TPTest säger 7,8) och använder Explorer 8.

På jobbet samma sak fast 1Gb fast lina.

SH har under -12 fungerat och fungerar så dåligt att jag funderar på att hoppa av.

Inläggs editorn hoppar slumpmässigt mellan snabb och avancerad. Resultatet av "Spara" är oftast oförutsägbart. Oftast kan man inte ändra första bokataven i en mening utan att mecka runt med piltangentyer och mus. Bilder man lägger in hamnar helt slumpmässigt. Mycket ofta slutar sidan att fungera så för att inte få en stroke så får man skriva inlägg i notepad och sen copy och paste in det på SH

Senaste strulet och som är just nu är att man inte kan komma tillbaka till startsidan genom att klicka på Sporthoj.com loggan utan måste gå ur och in igen istället.

Oftast när man går in får man bara överdelen. genom att gå in och ut ett par gånger får man plötsligt upp första sidan komplett.

Livet är för kort för att hålla på med sådant strul.

Det där låter som en ett problem med din webbläsare. För det fungerar i Chrome, Firefox, Safari och IE för mig. Alla med senaste version.

Istället för att berätta om hårdvara får du gärna berätta om vad för mjukvara du använder. Webbläsare osv.

Det här med att saker fungerar slumpmässigt vet jag inte. Men om du klickar på Svara eller "Svara med citat" så får du en snabbsvarsruta direkt under inlägget i fråga. Klickar du på Svara i topp eller botten av en tråd så tas du till det s.k. "avancerade" läget där du får en hel sida att skriva ditt svar på.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Det där låter som en ett problem med din webbläsare. För det fungerar i Chrome, Firefox, Safari och IE för mig. Alla med senaste version.

Istället för att berätta om hårdvara får du gärna berätta om vad för mjukvara du använder. Webbläsare osv.

Det här med att saker fungerar slumpmässigt vet jag inte. Men om du klickar på Svara eller "Svara med citat" så får du en snabbsvarsruta direkt under inlägget i fråga. Klickar du på Svara i topp eller botten av en tråd så tas du till det s.k. "avancerade" läget där du får en hel sida att skriva ditt svar på.

Hårdvaran nämnde jag bara för att visa att det inte är den det beror på att det laggar satan.

Windows 7 x64 och Iternet Explorer 8, som det står i mitt inlägg. (9an vill man inte ha eftersom man bara får en massa onödigt skit med den)

Jag vet hur detta med inlägg skall fungera men det fungerar inte så utan är mer slumpmässigt. Sen som en annan också skrivit i tråden. När man äntligen lyckats komma dit man vill och skrivit det man tänkt och slkall spara får man lite slumpmässigt upp en windows ruta som frågar om man vill navigera iväg från sidan OK/Cancel. Här blir det också lite slumpmässigt antingen sparas det man skrivit eller så blir det dubbelpost eller så sparas ingenting.

Jo jag vet, ingen ...... disskution men det senaste tilltaget ihop med var man hamnar efter att det försvinner ihop med att man inte längre kan klicka på Sporthoj.com loggan för att komma till startsidan gör sidan oanvändbart.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hårdvaran nämnde jag bara för att visa att det inte är den det beror på att det laggar satan.

Windows 7 x64 och Iternet Explorer 8, som det står i mitt inlägg. (9an vill man inte ha eftersom man bara får en massa onödigt skit med den)

Jag vet hur detta med inlägg skall fungera men det fungerar inte så utan är mer slumpmässigt. Sen som en annan också skrivit i tråden. När man äntligen lyckats komma dit man vill och skrivit det man tänkt och slkall spara får man lite slumpmässigt upp en windows ruta som frågar om man vill navigera iväg från sidan OK/Cancel. Här blir det också lite slumpmässigt antingen sparas det man skrivit eller så blir det dubbelpost eller så sparas ingenting.

Jo jag vet, ingen ...... disskution men det senaste tilltaget ihop med var man hamnar efter att det försvinner ihop med att man inte längre kan klicka på Sporthoj.com loggan för att komma till startsidan gör sidan oanvändbart.

Försöker plocka ihop dina meningar här men i vilket läge säger du att det inte går att klicka på SH-loggan för att återgå till startsidan? Fungerar det normalt, men i vissa lägen inte?

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Försöker plocka ihop dina meningar här men i vilket läge säger du att det inte går att klicka på SH-loggan för att återgå till startsidan? Fungerar det normalt, men i vissa lägen inte?
Har samma problem att det inte går att klicka på loggan, jag väljer då forumfliken.
/Hasse

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag nog lyckats lösa problemet som uppstod i IE8 med att loggan inte gick att klicka på. Förhoppningsvis dör IE8 till slut ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Även uppgraderat forumet nu till senaste version. Löser inte det problemen med att man fastnar i script-lägen så kan jag inte lösa det, sorry.

Men angående att inte få lämna sidan..., det uppstår när du råkade skriva bara ett blanksteg i meddelande-fältet. Då frågar webbläsaren om du verkligen vill lämna sidan. Så sidan SKA då fråga om du vill lämna. Det är inget fel.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hmm,, när jag klickar på "Forumet" så kommer jag till Activity Stream istället?
Är det tänkt att fungera så?

Hade hellre sett activitystream som ett separat mindre fönster isåfall.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hmm,, när jag klickar på "Forumet" så kommer jag till Activity Stream istället?
Är det tänkt att fungera så?

Hade hellre sett activitystream som ett separat mindre fönster isåfall.

Nä! Det blev nog en default-inställning när jag uppgraderade forumet tidigare. Jag kan dock lägga till aktivitetsflödet under Forum-menyn. En del kan nog finna den intressant.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin