SH tappar besökare

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
:mad:
Jag "surfade" faktiskt första gången redan under gymnasietiden 1985, ett grynigt blått DOS-skimmer hemma hos en gymnasieklasskompis som var datormypp :tungan
Humm, vad ska jag kontra med nu då? :5sure Att jag har ett 300bps-modem kanske? :hihi

Om vi ska tillbaka till ämnet :va så kan ju en orsak vara att SH var stabilare förr? Nu trilskas det mest hela tiden, och det gör garanterat att folk sticker.

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
Det skulle behövas en ny fartygsläkare för sommarens turer iofs. Den befintlige har blivit som båten: terpentindoftande och en smula skakig :gnissla !

Annars får du plocka med en f.d kompanisjukvårdare från pansartrupperna. Gick under namnet "Dödshjälpen" i lumpen, anser det vara meriterande.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
:mad:
Jag "surfade" faktiskt första gången redan under gymnasietiden 1985, ett grynigt blått DOS-skimmer hemma hos en gymnasieklasskompis som var datormypp :tungan

Surfade du -85? Imponerande med tanke på att WWW uppfanns -89. :D Du kanske menade något annat snarlikt med tanke på att du skrev "surfade"? Typ att ni modemade mot en BBS?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
så kan ju en orsak vara att SH var stabilare förr? Nu trilskas det mest hela tiden, och det gör garanterat att folk sticker.

Eller också för att det helt enkelt inte är lika kul att läsa här nu som det var förr. Det var bättre förr :fakta

Jag tyckte om att läsa många trådtyper som numera är förbjudna. Numera hugger surgubbarna och moralkärringarna direkt och förstör det lilla roliga som finns att läsa i trådar vari de inte har att göra. Samma gäller för "seriösa" trådar som spammas sönder av spammare som inte bör skriva där.

Kontentan för mig personligen är att jag mest använder forumet till att söka information när jag behöver det istället. Visst kan jag även spamma lite i OT då och då men inte som förr :)

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag vet varför det inte är lika hett på SH som förut.
För det första så är det mindre att läsa. Folk som AnderasNo (bara ett exempel, inget illa ment) tar upp så mycket utrymme utan att skriva något intressant.
För det andra så vill moderatorerna inte att folk talar om Biaggi eller Haydens oförtjänta GP-titel. Sånt stjäl besökare.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Eller också för att det helt enkelt inte är lika kul att läsa här nu som det var förr. Det var bättre förr :fakta

Jag tyckte om att läsa många trådtyper som numera är förbjudna. Numera hugger surgubbarna och moralkärringarna direkt och förstör det lilla roliga som finns att läsa i trådar vari de inte har att göra. Samma gäller för "seriösa" trådar som spammas sönder av spammare som inte bör skriva där.

Håller med här, Outlaw var kul (japp, vart med mycket längre än profilen säger), bland mycket annat.
Sen uppskattar jag SH för att det är så "högt i tak", jämfört med många andra forum. Forum som ska vara så där überseriösa (t.ex Zatzy) har inte alls samma underhållningsvärde i min värld. De ggr det leder till het diskussion på SH så är det oftast med argument istället för dumförklaringar. Sen är kunnandet i Teknikhörnan grymt bra!

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Top authors during last week:
newstead 63
Dominator-Rocks 49
GuW 47
Hoztic 39
Richaard 38
Dr.Bike 36
Dreggel 34
Limez 29
Jörgen Karlsson 27
Steffo_b 25

Några borde se över sina fritidsysslor.....

Statistiken visar också vad jag länge misstänkt nämligen att OT är SH största forum....

Busted. Jag har inget liv :gråta

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions

Kontentan för mig personligen är att jag mest använder forumet till att söka information när jag behöver det istället. Visst kan jag även spamma lite i OT då och då men inte som förr :)

Huvet på spiken:tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Lite för mycket white power-stuk på sajten. Forumråttorna tillåts breda ut sig. Googla på "kulturberikare" så får ni se vilka sajter som ploppar upp. Det är väl bara på sporthoj.com och sajter som patriot.nu det anses ok.

Sparka ut slödddret så blir det nog bättre med besöksstatistiken. Fast trådstartaren tror kanske att de flesta uppfattar hans signatur som trevlig och inbjudande, en sajt de gärna vill tillbringa tid på :)

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Jag vet varför det inte är lika hett på SH som förut.
För det första så är det mindre att läsa. Folk som AnderasNo (bara ett exempel, inget illa ment) tar upp så mycket utrymme utan att skriva något intressant.
För det andra så vill moderatorerna inte att folk talar om Biaggi eller Haydens oförtjänta GP-titel. Sånt stjäl besökare.

:fakta

Tror precis som du.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Såg han smyga omkring i nån tråd tidigare idag, dock glömt vart det var.. :näsblod

Du noterade även samma sak i nån annan tråd för nån vecka sen varpå det blev hetsjakt och jag blev bitter. Tror det var du iaf...men sak samma va.

Svara inte på detta, då måste jag svara igen och då blir det spam :D

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Som vanligt kan man läsa statisitk på olika sätt. Här är 4 andra vanliga sajter som alla går ned. Men har jag uppfattat det rätt så är det mätt i % trafik och med allt fler sajter som finns så blir det per automatik en nedåtgående trend. Det behöver inte betyda att det är färre inloggningar/besök.

Bifogat

• graph.png
    graph.png
    30.9 KB · Visningar: 71
Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Det var lite roligare profiler innan kanske, fler som stack ut hakan med diverse roliga åsikter...

Börjar bli lite för politiskt präktigt, och då blir det genast lite tristare

Surfar själv på SH betydligt mindre senaste året.

/Pratar här bara i egen sak, ingen direkt övergripande analys:)

Jag kan bara hålla med...
Själv var jag en av profilerna som var med från början på SH /reggade mig dag 2 från början - innan 1:a krashen av 3-4 eller så) och jag tycker det blivit tråkigare med tiden.
Vid starten när SH var en bunt av profiler som mestadels kom från potatoes forum och en hel del "nya". Under den första tiden tiden efter det blev det bättre och bättre då vissa profiler utmärkte sig.. kommer ihåg när bl.a. MrK slogs vad gäller antal inlägg de första året/åren. Mavve (750rr) som bannades och bytte namn diverse gånger, osv
Sedan blev det större och större, medans originalen lämnade SH pga diverse anledningar.

Kommer såväl ihåg de från archivesidan som var "stora" under den tiden... som exempelvis ambulans från Gävle som skapade stickyn om hur man ska agera vid en olycka.

Själv kommer jag fortsättningsvis kolla in då och då, men förmodligen kommer jag inte bli lika aktiv som ca 2003 då jag slogs för att komma in högt upp på top 10-listan över flesta inlägg.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fast trådstartaren tror kanske att de flesta uppfattar hans signatur som trevlig och inbjudande, en sajt de gärna vill tillbringa tid på :)

Vad är det för fel på min signatur?

Jag kan bara hålla med...
Själv var jag en av profilerna som var med från början på SH /reggade mig dag 2 från början - innan 1:a krashen av 3-4 eller så) och jag tycker det blivit tråkigare med tiden.
Vid starten när SH var en bunt av profiler som mestadels kom från potatoes forum och en hel del "nya". Under den första tiden tiden efter det blev det bättre och bättre då vissa profiler utmärkte sig.. kommer ihåg när bl.a. MrK slogs vad gäller antal inlägg de första året/åren. Mavve (750rr) som bannades och bytte namn diverse gånger, osv
Sedan blev det större och större, medans originalen lämnade SH pga diverse anledningar.

Kommer såväl ihåg de från archivesidan som var "stora" under den tiden... som exempelvis ambulans från Gävle som skapade stickyn om hur man ska agera vid en olycka.

Själv kommer jag fortsättningsvis kolla in då och då, men förmodligen kommer jag inte bli lika aktiv som ca 2003 då jag slogs för att komma in högt upp på top 10-listan över flesta inlägg.

Sen i takt emd att sajten har vuxit så har den blivit svårare och svårare att överblicka. Det skapas regelbundet "specifika" forum om dittan och dattan. Det var mer drag när allt låg på samma ställe. Nu kan man ju omöjligt bevaka vad som skrivs i alla hörn av den här sajten. Det kanske skrivs lika mycket som förr, men man hittar det bara inte.

Utlänska besökare:
Hong Kong 1.2%
Chile 0.8%

:yoparty

Mja, det där kan bero på att en del av den utlänska trafiken routas genom hubbar som står på dessa ställen. Men vad vet jag......

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping