SH tappar besökare

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Det skulle behövas en ny fartygsläkare för sommarens turer iofs. Den befintlige har blivit som båten: terpentindoftande och en smula skakig :gnissla Så jag tror att du mycket väl kan göra ett bättre jobb trots att du inte har examen än.

Då får höra av dig när du är i byn!

Va :O du har ju en fartygsnörsi...duger inte det kanske va va va? :tungan

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Nu tycker jag att du tycker fel!
Hur fan kan du säga så, hade du ingen cykel när du var liten?
Ingen borde gå säker, helt plötsligt kan det komma en handgranat i mailboxen.

Jag kan säga efter att ha läst dina mediokra inlägg att det enda du kunde komma med var "Feta suzzi", inte ens kul. Nä ta ditt gamla loppbitna tangentbord och stoppa det där det är trångt.

Sånna som du förstör för oss som var här först, det enda vi försöker är att jävlas. Och så kommer nån med frottéhandukar och försöker ta bort allt det.
Tacka vet jag kettingar, mord och sprit.

Hoppas du ångrar att du skrev i tråden. Nu är det krig.

Men va F_N! :mad:

Feta suzzi var ju ett lysande namnförslag på en GSX1400 med Akrapovic. :cool:

Förresten så är det inget fel på mitt HP-tagentbord från 1997. :6surkart
Du har ju ingen hoj ens om du nu inte kallar gs500ir och sv650s för det, ditt moppefucko. :arsele

Edit: jag klämmer dit en smilie till. :finger

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Surfade du -85? Imponerande med tanke på att WWW uppfanns -89. :D Du kanske menade något annat snarlikt med tanke på att du skrev "surfade"? Typ att ni modemade mot en BBS?

Jo det var så jag menade, ett tidigt modem tror jag det var. Det var ändå fascinerande att se en kommunikation mot en annan dator på okänd fysisk plats minns jag att jag tyckte då.
Men internet som sådant är väl ändå en militär nätverksuppfinning långt äldre än så.

Va :O du har ju en fartygsnörsi...duger inte det kanske va va va? :tungan

Javisst ja! Solly! :gnissla Vi vår se om vi kan pricka din almanacka bättre än förra sommaren när det är dags för SH-tuffarturer i sommar.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Precis. Jag tycker det är bra om man vågar stå för vem man är. Det borgar för mångfald, och sånt saknas det nuförtiden på det här slätstrukna forumet.
Fast det finns nog få andra forum, förutom kanske Qx mm, där tex Jörgen hade kunnat vara öppen, å ingen hade trackat honom! Här får jag mer intrycket av att folk uppskattar att han står för den han är :tummenupp Tom trots att han kör hd ;)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En förklaring är att det är sådär statistiken sett ut. Det ökar under sommaren, sjunker under vintern, ökar mer på våren, håller sig jämt, minskar på hösten/vintern. Så vad du ser är normalt enligt vad jag minns, och det kommer öka framåt april/maj igen och hålla sig stadigt.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det blir väl jul i år också? :va Man ska ligga ett steg före! :7peta :D

Nej. I år blir det ingen Jul. För det var bara bättre förr.

Jävla förmultnande bakåtsträvare i den här tråden. Man blir förbannad! :mad:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fast det finns nog få andra forum, förutom kanske Qx mm, där tex Jörgen hade kunnat vara öppen, å ingen hade trackat honom! Här får jag mer intrycket av att folk uppskattar att han står för den han är :tummenupp Tom trots att han kör hd ;)

Ja jag tycker nog detsamma, att toleransen har ökat på SH. Iaf sedan 05 då jag började läsa i forumet. Jag tycker det är mindre rena rasseinlägg utan ironi nuförtiden. Många hojkillar med invandrarbakgrund har ju också stått upp och därmed förmodligen gjort de mest oövertänkta tokinläggen från rassarna lite jobbigare och mer personliga att författa.

Eller också är det jag som blivit skadad och höjt smärtgränsen :va

Det som är SH:s styrka framför andra hojforum är nog just det som jag ofta kritiserar: Att merparten av forumdebattörerna endast verkar flyktigt intresserade av hojar, om de ens -i likhet med tex smartman- nu har ngn hoj :va. DEt är det som gör medlemsantalet och inläggsfrekvensen så stor.

Hade man på SH -likt tex Harleyportalen- mest hållt sig till hojar och teknik hade det sannolikt inte lockat så mycket folk, kanske inte heller så mycket tjejer. Merparten av de inläggare som skrivet mycket huserar ju mest i OT-forumet.

Tror jag

/J

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Ja jag tycker nog detsamma, att toleransen har ökat på SH. Iaf sedan 05 då jag började läsa i forumet. Jag tycker det är mindre rena rasseinlägg utan ironi nuförtiden. Många hojkillar med invandrarbakgrund har ju också stått upp och därmed förmodligen gjort de mest oövertänkta tokinläggen från rassarna lite jobbigare och mer personliga att författa.

Eller också är det jag som blivit skadad och höjt smärtgränsen :va

Det som är SH:s styrka framför andra hojforum är nog just det som jag ofta kritiserar: Att merparten av forumdebattörerna endast verkar flyktigt intresserade av hojar, om de ens -i likhet med tex smartman- nu har ngn hoj :va. DEt är det som gör medlemsantalet och inläggsfrekvensen så stor.

Hade man på SH -likt tex Harleyportalen- mest hållt sig till hojar och teknik hade det sannolikt inte lockat så mycket folk, kanske inte heller så mycket tjejer. Merparten av de inläggare som skrivet mycket huserar ju mest i OT-forumet.

Tror jag

/J

Du har så rätt!
Men det är samtidigt rätt bra att det inte är så stelt óch uppstyltat här på SH. Även om man inte är ett teknikfreak som tycker att garaget är himmelriket så finns det utrymme på forumet. Jag försöker lära mig lite, men det är ju en hel vetenskap bara att försöka förstå garagesnacket. Jag engagerar mig gärna i stylingbiten men när det blir dags för mer avancerat drar jag mig undan lite snyggt.
Gick med på ett annat nystartat forum nyligen och där är det tvärtom. Stämningen påminner om ett stelt bordsplacerat kafferep där inte minsta utrymme finns för personlighet. Det enda jobbiga är att det inte finns någon funktion för att avregga sig, inte som jag har lyckats hitta iallafall. Många här trivs säkert bättre på det forumet då deras liv kanske endast kretsar runt mc, men SH kretsar runt det mesta som händer och det gör vistelsen lite mer varierad. Det finns inget bättre än att logga in en tidig helgmorgon och läsa nattens urspårade trådar innan det är dags att dra till jobbet.:tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Du har så rätt!
Men det är samtidigt rätt bra att det inte är så stelt óch uppstyltat här på SH. Även om man inte är ett teknikfreak som tycker att garaget är himmelriket så finns det utrymme på forumet. Jag försöker lära mig lite, men det är ju en hel vetenskap bara att försöka förstå garagesnacket. Jag engagerar mig gärna i stylingbiten men när det blir dags för mer avancerat drar jag mig undan lite snyggt.
Gick med på ett annat nystartat forum nyligen och där är det tvärtom. Stämningen påminner om ett stelt bordsplacerat kafferep där inte minsta utrymme finns för personlighet. Det enda jobbiga är att det inte finns någon funktion för att avregga sig, inte som jag har lyckats hitta iallafall. Många här trivs säkert bättre på det forumet då deras liv kanske endast kretsar runt mc, men SH kretsar runt det mesta som händer och det gör vistelsen lite mer varierad. Det finns inget bättre än att logga in en tidig helgmorgon och läsa nattens urspårade trådar innan det är dags att dra till jobbet.:tungan

Jo jag kan hålla med om att det är skönt med de lösa tyglarna. Jag skriver ju
själv mycket OT, säkert mer än många tjejer.

Jag skriver en del på andra forum också, tex Träbåtsakuten. Där är det mycket mer sakligt. Ett träbåtsproblem, och sedan en tråd om de bästa lösningarna. Det är en annan grej. SH är nästan lite av ett socialt forum (som qx eller lunarstorm och allt vad det heter), stor andel ensamboende osv.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj

Jag skriver en del på andra forum också, tex Träbåtsakuten. Där är det mycket mer sakligt. Ett träbåtsproblem, och sedan en tråd om de bästa lösningarna. Det är en annan grej. SH är nästan lite av ett socialt forum (som qx eller lunarstorm och allt vad det heter), stor andel ensamboende osv.

Får man hoppa in i diskussionen? :)
Tror nämligen att du träffade helt rätt i att det här är lite av ett socialt forum, men skulle vilja tillägga att det är ett socialt forum för mc-intresserade.

Jag får väl erkänna att jag tillhör en av de som spammat rätt friskt i OT den senaste tiden. I början av min "SH-karriär" skrev jag i princip uteslutande i trådar med mc-relaterat innehåll men efter ett tag kändes det som de flesta av dessa trådar kom att handla om ifall gixxern eller rettan var värst. Eller om att Rossi är en oslagbar gud som bara haft lite otur senaste tiden fast snart så... Lite "Min pappa är starkare än din".

Jag läser fortfarande massvis av mc-relaterade trådar men tycker att de flesta inte tillför särskilt mycket. Då är det roligare att bara "snacka" skit i OT, fördriva lite tid med likasinnade så att säga.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj

Det är väl hela grejen egentligen, sporthoj handlar ju inte bara om MC, vi har stekarna, posörerna, raggarna, galningarna, outlawsen, de som tycker sporthojar är en klasspryl, mekarna, wannabee-killarna, bönpallsbrudarna, rejsarna, moppefuckona, motardfanatikerna osv...
Det gör ju att det blir ganska luftigt. Vilket är kul tycker jag.
Jag kan absolut inte klaga på SH, det är precis vad det ska vara, ett ställe där man snackar med folk som har ett gemensamt intresse, men det behöver ju inte alltid vara om just MC bara för det.
Folk som inte accepterar nytt blod är ju bara gamla stötar. Anser man att det bara var kul förr så är man kanske inte så jävla rolig själv heller längre?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
...Folk som inte accepterar nytt blod är ju bara gamla stötar. Anser man att det bara var kul förr så är man kanske inte så jävla rolig själv heller längre?

Fast på SH är nog mycket av det nya blodet gammalt, som vårt.
En tank cam-film om cp-fart till arlanda i rusningstrafik var det säkert inte så många protester mot när SH var nytt. Jag tror att medelåldern var lägre då.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Fast på SH är nog mycket av det nya blodet gammalt, som vårt.
En tank cam-film om cp-fart till arlanda i rusningstrafik var det säkert inte så många protester mot när SH var nytt. Jag tror att medelåldern var lägre då.

Japp, att busköra sporthoj är väl inte lika outlaw längre bland kidsen. Nu ska man ju ha hakkors, brunskjorta och hängslen om man ska vara outlaw :gnissla
En annan syndabock är nog försäkringsbolagen. Kidsen har inte ens i närheten av råd att ens intressera sig för sporthojar längre, så TSV får nog sin dröm i uppfyllelse så småningom :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Får man hoppa in i diskussionen? :)
Tror nämligen att du träffade helt rätt i att det här är lite av ett socialt forum, men skulle vilja tillägga att det är ett socialt forum för mc-intresserade.

Jag får väl erkänna att jag tillhör en av de som spammat rätt friskt i OT den senaste tiden. I början av min "SH-karriär" skrev jag i princip uteslutande i trådar med mc-relaterat innehåll men efter ett tag kändes det som de flesta av dessa trådar kom att handla om ifall gixxern eller rettan var värst. Eller om att Rossi är en oslagbar gud som bara haft lite otur senaste tiden fast snart så... Lite "Min pappa är starkare än din".

Jag läser fortfarande massvis av mc-relaterade trådar men tycker att de flesta inte tillför särskilt mycket. Då är det roligare att bara "snacka" skit i OT, fördriva lite tid med likasinnade så att säga.

Jo den tendensen har jag också haft på de farkostrelaterade forum jag är med i. Jag svarar mycket på sak/teknikfrågor i början, och sedan efter kanske 1000-1500 inlägg så märker man att man svarat på de flesta frågor. De flesta teknikfrågor inom ett teknisk community är ju ofta återkommande om samma sak. Så efter säg 2 år så svarar man glesare, hänvisar till tidigare svar, blir alltmer irriterad över att ingen söker det minsta innan man startar en teknisk frågetråd osv. I detta läge börjar man unna sig lyxen att raljera runt och bara svara om man har lust, bli osams med moderatorer i teknikforum för ot-inlägg osv osv :hihi

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping